یک فعال حقوق زنان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات، گفت: امیدوارم فرهنگ مردان تا حدی بالا برود که متوجه شوند در حضور زنان هر حرکتی نکنند یا هر حرفی نزنند.

حق حضور زنان در ورزشگاه نیازی به جنجال ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الهه موالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها جهت تماشای مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: با پررنگ شدن حاشیه‌های این مساله زیاد موافق نیستم زیرا هم زنان و هم مردان می‌توانند در زمین ورزشی حضور پیدا کنند؛ هیاهوی مثبت یا منفی این موضوع را قبول ندارم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر حق زنان در حضور در استادیوم‌های ورزشی افزود: زنان باید بتوانند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند و برای این موضوع نیازی به جنجال نیست.

این فعال حقوق زنان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: برخی صحنه‌ها یا کلماتی که بیان می‌شوند، مناسب نیستند که امیدوارم فرهنگ مردان تا حدی بالا برود که متوجه شوند در حضور زنان هر حرکتی نکنند یا هر حرفی نزنند. همچنین اگر جهت عمومی کردن ورزش برای زنان تلاش بیشتری شود، از صرفا حضور پیدا کردن آنان برای تشویق بسیار موثرتر است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی مطالبه بخشی از جامعه زنان است،‌ گفته بود: سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان بسیار و دکتر صالحی در کمیته ملی المپیک به طور جدی پیگیر این موضوع هستند، همچنین معاونت زنان در این زمینه پیگیر بوده و نشست‌هایی را برگزار کرده است. تلاش این است که مساله حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی با رعایت همه جوانب و بدون خدشه رفع شود.

وی همچنین عنوان کرده بود: برخی معتقدند شاید در رقابت‌های داخلی و بازی‌های لیگ، فضا از نظر فرهنگی برای زنان مناسب نباشد که اگر بتوانیم با مجامع هواداران فعالیت مثبتی انجام دهیم و تضمین کنیم که فضاهای فرهنگی بهتر شود، زنان می‌توانند در رقابت‌های باشگاهی نیز حضور داشته باشند.