رییس کمیته ملی المپیک شایعات در مورد ابتلا به کرونا را تکذیب کرد.

صالحی امیری: من مبتلا به کرونا نشده ام/ جهانگیری و سلطانی فر هم کرونا ندارد/ فیفا با برگزاری انتخابات فدراسیون مخالفت کرده است/ تعویق 3 تا شش ماهه برگزاری انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید رضا صالحی امیری در گفت و گو با خبرنگار مثلث آنلاین ضمن تکذیب این شایعات اعلام کرد : من هم اکنون بر سر کار خود مشغول انجام وظایفم هستم .

وی با اعلام این خبر عنوان داشت : هم روابط عمومی کمیته ملی المپیک و هم شخصا با منبع منتشر کننده خبر تماس گرفته و خواهان تکذیب خبر ابتلا به کرونا شدم اما همچنان این خبر از سوی منبع منتشر کننده تکذیب نشده است. این در حالی است که بلافاصله بعد از انتشار این شایعه رسانه های خارجی به صورت گسترده به بازنشر این شایعه اقدام کرده اند به گونه ای که شخصا بیش از صد پیام و تماس در مورد این خبر داشته ام.

صالحی امیری تاکید کرد : برخی مسئولان در مواجهه با شایعات مربوط به بیماری کرونا اعلام می کنند که رسانه های خارجی این اقدام را انجام می دهند اما واقعیت این است که برخی از این شایعات و اخبار نادرست در داخل کشور تولید و بعد توسط رسانه های معاند خارجی بازنشر می شود . 

رییس کمیته ملی المپیک افزود: در شرایطی که همه نیازمند وحدت و انسجام هستیم و باید ظرفیت های ملی را بسیج کنیم برخی  اقدامات متضادی انجام می دهند. 

صالحی امیری اخبار مربوط به ابتلای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سلطانی فر وزیر ورزش به کرونا را نیز تکذیب کرد و گفت این افراد هم اکنون در دفاتر خود مشغول انجام وظایفشان هستند.

رییس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این گفت و گو درباره انتخابات فدراسیون فوتبال نیز گفت : در مجموع جهت گیری فیفا بر این است که انتخابات برگزار نشود.

وی در توضیح دلایل این تصمیم اظهار داشت : به هر دلیلی در گذشته در اصلاح اساسنامه تعلل شده و این مساله موجب مخالفت فیفا با برگزاری انتخابات شده است.

صالحی امیری ادامه داد: اصلاح اساسنامه یک اتفاق منفی نیست و نباید بی جهت تعبیر منفی از آن داشته باشیم. باید چارچوب های ساختاری فیفا را رعایت کنیم ، مداخله دولت کمتر شود و مجمع قدرت بگیرد . این ها مسایلی نیست که چالشی در اصلاح اساسنامه باشد و در واقع اساسنامه مغایر چارچوب های کشور ما نخواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد چشم انداز زمانی اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات نیز گفت : این مساله زمان بر است . بعد از کنترل بیماری کرونا باید مجمع تشکیل شده و اساسنامه اصلاح شود. پ‍س از تایید فیفا باید اقدامات تصویب اساسنامه انجام شود . بعد هم که مراحل ثبت نام نامزدها و تایید صلاحیت ها وجود دارد . من فکر می کنم بین سه تا شش ماه زمان خواهد برد.