رحیمی: دولت برای صادرات لوازم خانگی ایرانی بازاریابی کند/دیگر بازار خود را تقدیم کره‌ای‌ها نمی‌کنیم

ایران دیگر به کره ایی ها بازار نمی دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما امروز قادر به تأمین نیاز داخل در زمینه لوازم خانگی هستیم و اگر ظرفیت‌های دیگر نیز در کشور فعال شود ما قادر به تأمین نیازهای کشورهای همسایه نیز هستیم و لازم است دولت برای صادرات لوازم خانگی تولید شده در کشورمان بازاریابی کند.
رحیمی: دولت برای صادرات لوازم خانگی ایرانی بازاریابی کند/دیگر بازار خود را تقدیم کره‌ای‌ها نمی‌کنیم
بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: کره‌ایی‌ها فرصت‌ طلبند زمانی که بازار ایران را در دست داشتند به محض اینکه بحث تحریم‌ها پیش آمد اولین شرکت‌هایی که از ایران خارج شدند شرکت‌های کره‌ای بودند.

وی افزود: خوشبختانه با وجود همه این تحریم‌ها و فشارها در حوزه تولید لوازم خانگی ما  امروز به موقعیتی دست یافته‌ایم که می‌توانیم نیاز داخل را تأمین کنیم و ما در این شرایط دیگر موافق واردات لوازم خانگی کره‌ای نیستیم و نمی‌خواهیم کره‌ایی‌ها به بازار ما ورود پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: امروز شرکت‌های ایرانی تولیدکننده لوازم خانگی قادر به تأمین نیاز داخل هستند و  اگر مابقی ظرفیت موجود در داخل نیز فعال شود ما حتی قادر به تأمین نیاز کشورهای همسایه خود نیز خواهیم بود که این مسئله حمایت‌های دولت را می‌طلبد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما به هیچ‌وجه نمی‌خواهیم کشورمان بازار مصرف محصولات کره‌ای شود چرا که زمانی که ما نیاز داشتیم زودتر از همه شرکت‌های خارجی کره‌ای ایران را ترک کردند و امروز ما نیاز به حضور آنها نداریم.

وی افزود: رویکرد ما تقویت صنایع داخلی است و خوشبختانه در این سال‌ها شرکت‌های ایرانی در بحث تولید لوازم خانگی موفق عمل کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بازارهای مصرف خوبی در اطراف کشور ما  وجود دارد و لازم است تا دولت نسبت به بازاریابی برای صادرات محصولات ایرانی از جمله در حوزه لوازم خانگی اقدام کند و اگر بتوانیم بازارهای اطراف کشورمان را به دست بگیریم به موفقیت بزرگی دست یافته‌ایم.