12  علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با فرارسیدن فصل زمستان ، یکی از مسائلی که باید حتما به آن توجه کنید ، رسیدگی و سرویس سیستم گرمایشی است. از آنجایی که امروزه نیز سیستم گرمایشی رایج در خانه‌ها پکیج است ، بحث ما امروز در خصوص عیب یابی یکی از مشکلات رایج در انواع پکیج ایران رادیاتور و بوتان است. قبل از اینکه به شروع مقاله بپردازیم ، بهتر است به شما یادآور شویم که قبل از شروع فصل سرما حتما سرویس پکیج را در برنامه‌های خود داشته باشید. چرا که شما مدتی طولانی از پکیج خود استفاده نکرده اید. بنابراین شاید با روشن کردن پکیج متوجه شوید بخشی از آن دچار مشکل شده است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتما از خدمات سرویس پکیج بهره مند شوید. در اینصورت در وسط زمستان با مشکل خاصی در رابطه با آن رو به رو نخواهید شد.

یکی از مشکلات رایج در پکیج ، روشن نشدن آن است. پکیج‌ها از قطعات مختلفی تشکیل شد و این قطعات به مرور زمان فرسوده می‌شوند. از این رو باعث ایجاد مشکلاتی در پکیج می‌شوند. بنابراین یکی از مشکلات اصلی که ممکن است برای پکیج شما رخ دهد ، روشن نشدن پکیج است. در این بخش قصد داریم در مورد 12 علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا شما را در رابطه با حل این مشکل یاری کنیم.

علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور چیست؟

همانطور که گفته شد با گذشت زمان قطعات پکیج به دلیل استفاده طولانی مدت فرسوده شده و دچار مشکل می‌شوند. از این رو سرویس و تعمیر مرتب قطعات به منظور جلوگیری از خراب شدن پکیج الزامی است. روشن نشدن پکیج دیواری بوتان و یا ایران رادیاتور به دلایل مختلفی بستگی دارد. اصولا علت روشن نشدن پکیج در تمامی مدل‌ها و برندها یکی است. از این رو ما به طور کلی علت روشن نشدن را در این دو پکیج مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا به راحتی این مشکل را در پکیج خود رفع نمائید. روشن نشدن پکیج معمولا به علت فشار بسیار کم یا زیاد پکیج ، قطع شدن برق ، مشکلات گاز پکیج ، خراب شدن چراغ پیلوت ، لوله میعانات منجمد ، خراب شدن قطعات داخلی و... رخ می‌دهد. اگر به این دلایل باشد شاید با یک تعمیر ساده مشکل رفع شود. اما گاهی به علت مسائل مختلف بروز می‌کند که باید حتما توسط تعمیرکار رفع گردد. چرا که مشکلاتی تخصصی است.

12 علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور

1-بروز مشکل در گاز پکیج

بروز مشکلات در گاز پکیج در میان 12 علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات گاز پکیج است. این مسئله به راحتی می‌تواند از روشن شدن پکیج شما جلوگیری کند. از این رو ابتدا می‌باسیت شیر گاز پکیج را بررسی کنید. مطمئن شوید شیر گاز بسته نیست و گاز بدون قطعی به درون پکیج جریان دارد. از دیگر علت‌های بروز مشکل مربوط به گاز ، شکستن سوپاپ‌ها است. این مسئله سبب نشتی گاز شده و در نتیجه منشا اشتعال زا تجمع پیدا می‌کند. این مسئله سبب می‌شود که پکیج شما روشن نشود. در صورتی که نشتی گاز سبب روشن نشدن پکیج شده باشد ، می‌بایست با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل را رفع کند.

2-نشتی پکیج سبب روشن نشدن پکیج شده است

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود تا پکیج دیواری شما روشن نشود ، بروز نشتی در پکیج است. این نشتی ممکن است در هر جای پکیج رخ دهد. این مسئله سبب می‌شود تا فشار پکیج به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در نتیجه پکیج روشن نشود. از این رو می‌بایست پکیج خود را از جهت محل نشتی بررسی نمائید. تمامی بخش‌های پکیج از جمله رادیاتور‌ها می‌بایست از جهت نداشتن نشتی بررسی شود. در صورتی که نشتی در پکیج مشاهده نکردید ، می‌بایست با یک تعمیرکار تماس بگیرید. چرا که ممکن است نشتی دقیق و واضح نباشد و فقط توسط تعمیرکار تشخیص داده شود. از این رو لازم است تمامی بخش‌های پکیج را بررسی نماید. توجه کنید در صورتی که فشار پکیج شما پس از اینکه یکبار آن را تنظیم کردید دوباره کاهش پیدا کند ، به معنای بروز نشتی در پکیج شماست.

3-قطع شدن آب پکیج

پکیج‌های دیواری برای این که روشن شوند ، نیاز به آب ، برق ، گاز به طور همزمان دارند. در واقع پکیج‌ها این سه مورد را به طور همزمان استفاده می‌کنند. بنابراین در صورتی که نشتی گاز یا آب علت بروز مشکل نباشد ، در صورتی که آب برای مدتی طولانی قطع شود ، تنظیمات دستگاه بهم میخورد. در نتیجه پکیج شما ممکن است با وصل شدن آب نیز روشن نشده و نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. از این رو می‌بایست قطعی آب را بررسی کنید. به منظور تنظیم مجدد و رفع این مشکل که سبب روشن نشدن پکیج شما شده است ، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

4-فرسوده شدن پکیج دیواری

سومین علت از 12 علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور فرسوده شدن پکیج دیواری در اثر استفاده طولانی مدت است. در صورتی که عمر مفید پکیج شما به پایان رسیده باشد ، سیستم داخلی آن دچار آسیب هایی می‌شود که به مرور زمان سبب بروز مشکل می‌شود. همچنین کیفیت پائین پکیج نیز سبب می‌شود تا به مرور زمان قطعات آن زنگ بزند. این مسائل سبب می‌شود تا دیگر قطعات پکیج دچار آسیب شوند. این مسئله سبب می‌شود تا پکیج روشن نشود. بنابراین نیاز است تعمیرکار پکیج شما را با دقت بررسی کرده و در صورت امکان قطعات را تعمیر نماید. اما اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشته باشد ، حتما باید آن را تعویض نمائید. در صورتی که چند قطعه فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشد ، بهتر است به طور کل پکیج را تعویض نمائید. چرا که به صرفه تر خواهد بود.

5-مسائل مربوط به برق پکیج

پکیج‌های دیواری اصولا بدون برق نمی‌توانند کار کنند. بنابراین از دست دادن و یا قطعی برق به راحتی می‌تواند سبب شود که پکیج دیواری روشن نشود. این مسئله سبب کار نکردن پکیج دیواری می‌شود. البته قطعی برق به این معنا نیست که برق کل منزل قطع شده باشد. در صورتی که یکی از کابل‌ها آسیب دیده و یا مشکل در برق پکیج رخ داده باشد ، سبب می‌شود تا پکیج شما روشن نشود. بنابراین می‌بایست تمامی ملزومات برق را بررسی کنید. پریز برق ، برق اصلی ساختمان ، سیم کشی مربوطه و... باید چک شود. در صورتی که کابل‌های پکیج آسیب دیده باشد ، می‌بایست از یک تعمیرکار بخواهید تا پکیج و سیم کشی آن را بررسی نماید.

6-خوردگی و زنگ زدگی قطعات پکیج

مسلما در صورتی که از پکیج خود طولانی مدت استفاده کنید ، به مرور زمان ممکن است پکیج دچار خوردگی قطعات شده و روشن نشود. در صورتی که طولانی مدت از پکیج خود استفاده می‌کنید حتما باید به طور مرتب آن را سرویس نمائید. خوردگی در پکیج می‌تواند روی یک قسمت و یا تمامی قسمت‌ها در پکیج تاثیر بگذارد. در صورتی که این مشکل در پکیج سریعا بررسی و رفع نشود ، ممکن است پکیج شما دچار مشکلات جدی شود. به منظور رفع مشکل خوردگی در پکیج می‌بایست تعمیرکار قطعات را بررسی نموده و قطعات خورده شده را تعویض نماید. در صورتی که آسیب به قطعات و خوردگی آن‌ها زیاد است و با تعویض رفع نمی‌شود ، می‌بایست پکیج را به طور کل عوض کنید.

7-ریست شدن پکیج

از دیگر علت هایی که سبب روشن نشدن پکیج می‌شود ، ریست شدن پکیج است. ممکن است قطعی برق و یا تنظیمات مجدد در پکیج سبب شود تنظیمات آن بهم بریزد. در صورتی که به تازگی با مشکلات برق مواجه شده و یا پکیج شما به منظور محافظت از پکیج برق را قطع نموده است ، می‌بایست تنظیمات را دوباره انجام دهید تا مسئله رفع گردد.

8-پائین بودن فشار پکیج

در برخی مواقع پائین بودن فشار پکیج ، سبب می‌شود تا پکیج شما روشن نشود. لازم به ذکر است که پکیج‌های دیواری به مرور زمان ممکن است با افت فشار مواجه شوند. البته در بیشتر مواقع این موضوع نگران کننده نیست. شما می‌توانید با سرویس مرتب پکیج جلوی بروز این مسئله را بگیرید. عقربه فشار سنج را به طور مرتب بررسی کرده و در صورتی که فشار کمتر از 1 بود می‌بایست آن را مجددا تنظیم نمائید. فشار نرمال برای پکیج بین 1 تا 1.5 بار است.

9-لوله میعانات یخ زده است

در صورتی که لوله میعانات در پکیج یخ بزند ، در نتیجه سبب می‌شود تا آب اضافی در پکیج راه فراری نداشته باشد. پکیج این مسئله را تشخیص داده و سبب می‌شود خاموش گردد. این موضوع در فصل زمستان بیشتر رخ داده و در نتیجه علتی بر روشن نشدن پکیج می‌شود. برای رفع این مسئله می‌بایست ، آب گرم روی لوله یخ زده به آرامی ریخته شود تا یخ باز شود.

10-هوا گرفتن پکیج دیواری

در میان 12 علت روشن نشدن پکیج بوتان و ایران رادیاتور یکی از علت‌های اصلی مربوط به هوا گرفتن پکیج است. ماندن هوا در لوله‌های پکیج به جای آب سبب می‌شود تا برد متوجه کمبود آب شده و در نتیجه از روشن شدن پکیج جلوگیری می‌شود. بنابراین در صورت بروز این مشکل می‌بایست پکیج را هواگیری نمائید.

11-مشکل در مشعل پکیج

از دیگر مسائلی که سبب روشن نشدن پکیج می‌شود ، مشکل در مشعل پکیج است. خراب شدن الکترود یون باعث می‌شود تا پکیج روشن نشود. این بخش یکی از قطعات مشعل است که وظیفه تشخیص شعله را به عهده دارد. در صورتی که الکترود با مشکلی خاص رو به رو شود ، سبب می‌شود تا پکیج شما روشن نشود. به طور مثال اگر الکترود کثیف شده و یا فاصله آن با جرقه زن به درستی تنظیم نشده باشد ، تشخیص شعله به درستی صورت نگرفته و در نتیجه پکیج خاموش می‌شود. به منظور بررسی این مسئله لازم است الکترود را بررسی نموده و در صورت نیاز تمیز شود. همچنین فاصله آن با جرقه زن باید تنظیم گردد.

12-خراب شدن برد پکیج

برد از مهم ترین قطعات در پکیج دیواری است. در صورتی که برای این قطعه مشکلی رخ دهد ، سبب می‌شود تا پکیج شما روشن نشود. چرا که برد به عنوان مغز پکیج ، تمامی دستوارت لازم برای عملکرد صحیح در پکیج را ارسال می‌کند. بنابراین در صورتی که این قطعه خراب شود ، ممکن است فرمان روشن شدن پکیج صادر نشود. بنابراین لازم است برد تعمیر شود. از آن جایی که برد پکیج بسیار حساس بوده و نیاز به تعمیرات تخصصی دارد. برای تعمیر آن حتما می‌بایست از تعمیرکار کمک بخواهید.

تعمیرات تخصصی انواع پکیچ ایران رادیاتور و بوتان در محل

در این مقاله در مورد 12 علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور و بوتان صحبت کردیم. در صورتی که پکیج شما خراب شده است و نیاز به تعمیر تخصصی دارد ، از آراسرویس کمک بخواهید. تیم مجرب آراسرویس با بهره مندی از کادری حرفه ای و آموزش دیده و به عنوان نمایندگی مجاز تعمیر پکیچ ایران رادیاتور  و  تعمیر پکیج بوتان در تهران ، به شما این امکان را می‌دهد تا در محل پکیج خود را در کوتاه ترین زمان رفع نمائید. این مجموعه با داشتن بیش از 12 سال سابقه درخشان ، به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت تضمینی و با بهره مندی از گارانتی 180 روزه از خدمات بهره مند شوید. چنانچه پکیج شما دچار مشکل شده است و یا نیاز به نصب و سرویس دارد با ما تماس بگیرید. نصب اصولی پکیج و همچنین سرویس مرتب آن در سلامت دستگاه نقش بسیار مهمی دارد. از این رو ما شما را در خصوص تعمیرات اصولی یاری می‌نمائیم.

مزایای استفاده از خدمات تعمیر در محل آرا سرویس

  • تعمیر پکیج ایران رادیاتور و بوتان در محل و تحت نظارت شخص مشتری.
  • صرفه جویی در وقت.
  • عدم جا به جایی وسیله و در نتیجه حفظ سلامت دستگاه.
  • پرداخت هزینه معقولانه و به طور کلی صرفه جویی در هزینه.
  • پرداخت در محل و پس از انجام خدمات.
  • سهولت در ثبت درخواست.
  • ارائه ضمانت نامه در تعمیر اصولی پکیج ایران رادیاتور و بوتان
  • تعویض قطعات معیوب با قطعات اصلی و اورجینال

برای ثبت درخواست خود می‌توانید از دو طریق زیر اقدام نمائید و از خدمات تضمینی و با کیفیت آرا سرویس بهره مند شوید:

  1. برای ثبت درخواست به صورت آنلاین ، تنها کافیست روی آیکون مربوط به درخواست تعمیرکار در سایت کلیک نمائید.
  2. دومین روش درخواست تعمیرکار از طریق تماس تلفنی است. با استفاده از این روش ، از مشاوره رایگان مشاوران دلسوز آراسرویس نیز بهره‌مند خواهید شد. در نتیجه اطلاعاتی در زمینه عیب یابی و تعمیر نیز می‌توانید دریافت کنید و در بیشتر مواقع خودتان با اطلاعات کسب کرده مشکل یخچال خود را رفع نمائید.

در آخر نیز می‌‎‌توانید برای دریافت خدمات اصولی و تضمینی نمایندگی با شماره 02175931 تماس گرفته و یا به وب سایت  www.araservice.co مراجعه نموده و به راحتی از خدمات بهره مند شوید .