پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بسیاری از افراد زمانی که در جست و جوی آرامشند و در خیال خود رویا پردازی می‌کنند، حتماً در ذهن خود  یک کلبه چوبی را وسط جنگل سرسبزی  تجسم می‌کنند که از دودکش شومینه آن دود هیزم خارج می‌شود و درون کلبه گرما و آرامش لذت بخشی در جریان است. حتی خواندن این جمله می‌تواند حس سرخوشی و آرامش عجیبی را در وجودتان القا کند چه برسد به این که در واقعیت بتوانید در یک خانه چوبی زندگی کنید. این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی و صنعت و تولید محصولات پیش‌ساخته ساختمانی، زندگی در یک ویلا چوبی از رویا به واقعیت تبدیل شده است. شاید هنوز هم باور این که می‌توانید به سادگی رویایتان را به واقعیت تبدیل کنید کمی برایتان عجیب باشد. در ادامه راجع به پیشرفت تولید سازه‌های آماده و ساخت کلبه‌های چوبی صحبت خواهیم کرد.

مصالح پیش ساخته از مواد اولیه مختلفی تولید می‌شوند که یکی از پرکاربردترین متریال‌های آن مصالح چوبی می‌باشد. امروزه از فناوری استفاده از چوب به عنوان فراوان‌ترین مصالح موجود در طبیعت برای تولید سازه‌های پیش ساخته استقبال فراوانی می‌شود و آن هم قطعاً به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی است که این عنصر طبیعی دارد. شاید ساخت ویلا چوبی کمی عجیب به نظر برسد اما قطعاً می‌توان با تکیه بر علم و تکنولوژی به تولید سازه‌ تمام چوب با اهداف از پیش تعیین شده رسید. شرکت آرتمن پاسارگاد دقیقاً بر همین مبنا به برترین تولیدکننده ویلا و کلبه‌های چوبی رسیده است. حتماً تا کنون سازه‌های بسیاری را مشاهده کرده‌اید که چوب در کنار سایر مصالح به صورت تلفیقی و ترکیبی به کار رفته است. همین موضوع سبب جلب توجه و تمایز خانه‌های چوبی آرتمن پاسارگاد شده است. کلبه‌هایی که از طبیعی‌ترین چوب‌های درختان ساخته می‌شوند، قطعاً جذابیت انکار نشدنی خواهند داشت.

مزایای کلبه چوبی

آنچه در ساخت کلبه چوبی مورد  توجه قرار می‌گیرد، کیفیت چوب مورد استفاده در ساخت آن است. با توجه به این که این سازه‌های پیش ساخته چوبی بیشتر در مناطق جنگلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ویژگی‌هایی داشته باشند که به سازگاری با آب و هوا و اقلیم مناطق جنگلی و مرطوب برسند. زندگی در یک خانه چوبی مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • کلبه چوبی در محافظت از محیط زیست نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. چوب محصولی از دل طبیعت است، بنابراین با محیط زیست سازگاری بالایی دارد. حتی اگر سازه‌های چوبی تخریب شوند، چوب آن‌ها تجزیه شده و به چرخه طبیعت باز می‌گردد. گذشته از آن ساخت خانه چوبی هیچ نوع آلودگی محیطی ایجاد نمی‌کند. چوب پسماند آن چنانی ندارد و طبیعتا ساخت کلبه و خانه چوبی به اندازه سازه‌های بتنی و آهنی نمای طبیعی محیط زیست را تخریب نمی‌کنند.
  • مهم‌ترین مزیت این کلبه‌های چوبی صرفه اقتصادی آن‌ها است و افراد با وضعیت اقتصادی مختلف می‌توانند رویای شیرین خود را به واقعیت تبدیل کنند.
  • این سازه‌ها بهترین انتخاب برای سکونت در مناطقی با خاک‌ سست هستند. قطعاً اگر خاک یک منطقه سست باشد، توان نگهداری سازه‌های سنگین بتنی و آهنی را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله ندارد، اما از آنجا که ویلا چوبی با وجود وزن سبک مقاومت بالایی دارد، گزینه ایده آلی برای استفاده در چنین مناطق است.
  • کلبه چوبی در صرفه جویی از انرژی نقش پر رنگی دارد چون چوب در طول روز گرما را جذب کرده و در طول شب نیز از نفوذ سرما جلوگیری می‌کند، بنابراین نقش موثری در تنظیم برودت محیط داخلی سازه چوبی دارد. در این صورت مصرف انرژی نیز به حداقل می‌رسد.
  • معمولاً سازه‌های چوبی در اقلیم‌های جنگلی به شکل ویلا طراحی می‌شوند و ویلا چوبی به دلیل حجم کم الوارها وسعت بیشتری نسبت به سازه‌های بتنی با زیرساختی به یک اندازه دارد، در نتیجه می‌توان در خانه‌های چوبی بهتر و بیشتر از نور خورشید بهره برد.
  • یکی از قابلیت‌های جذاب چوب این است که کربن و آلاینده‌های محیط را جذب کرده و به نوعی هوا را پاکیزه می‌کند. در نتیجه نیاز به استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در ویلا چوبی کمتر احساس می‌شود.
  • گذشته از تمام مزایای فیزیکی که برای سازه‌ها و کلبه‌های چوبی برشمردیم، زندگی در چنین محیط طبیعی به صورت مستقیم بر روح و روان افراد تأثیر می‌گذارد. چوب به صورت ذاتی گرمابخش و آرامش‌بخش است. زندگی در چنین مأمنی می‌تواند تمام خستگی‌ها، استرس‌ها و تنش‌های زندگی در محیط پر هیاهوی شهری را از ذهن و روح افراد پاک کند.

دوام خانه چوبی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که افراد هنگام خرید ویلا چوبی آماده به آن توجه می‌کنند، دوام آن است. چوب‌هایی که در ساخت این خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، از درختان مناطق سردسیر هستند که به دلیل کند بودن سرعت رشد درختان، چوب آن‌ها از چگالی بالا و بافت‌های سر سخت برخوردار‌ند. مهم‌ترین نکته در بررسی دوام خانه چوبی چگونگی نگهداری از آن‌ها است. هر چند که این سازه‌ها از بهترین و مقاوم‌ترین چوب‌ها ساخته می‌شوند اما شما می‌توانید با نگهداری اصولی از این سازه‌ها طول عمر آن‌ها را به طرز چشمگیری افزایش دهید. چوب‌های طبیعی درختان در صورت جذب رطوبت محل رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها خواهند بود، ضمن این که برخی از حشرات و جانوران موذی قابلیت نفوذ درون چوب را دارند. با این تفاسیر چوب مورد استفاده در ساخت کلبه چوبی باید به نحوی مقاوم سازی شود. برای این منظور چوب‌ها قبل از ورود به پروسه ساخت سازه با موادی مانند پی وی سی و پلیمر روکش سازی می‌شوند.

این روکش‌ها به خوبی چوب‌ها را عایق سازی می‌کنند. از طرفی اگر زمین و محل قرارگیری ویلا چوبی رطوبت زیادی داشته باشد، باید زیر سازی مناسبی برای کلبه چوبی ایجاد کنید تا پایه‌های آن از رطوبت مستقیم دور باشند. در کل هیچ نگرانی بابت مقاومت و طول عمر این سازه‌های رویایی وجود ندارد و با کمی مراقبت می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

آرتمن پاسارگاد بهترین شرکت فروش ویلا چوبی

 گروه مهندسی آرتمن پاسارگاد با نیم قرن تجربه در زمینه ساخت ویلا و کلبه چوبی به خوبی توانسته است رویای بسیاری از افراد را به واقعیت تبدیل کند. اگر کارنامه فعالیت این مجموعه را بررسی کنید پروژه‌های تکمیلی فراوان و رضایت مشتریان این مجموعه را خواهید دید. برای خرید ویلا و کلبه چوبی از طریق لینک زیر وارد سایت آرتمن پاسارگاد شده و پس از دریافت مشاوره از تیم تخصصی این سایت جهت سفارش خرید یا ساخت ویلا چوبی مورد نظر خود اقدام کنید.

http://wooden-villa.com