بلیط هواپیما را آنلاین رزرو کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفر یکی بهترین کارها برای تغییر حال‌وهوا است؛ کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که اهل سفر نباشد. روش‌های زیادی برای رفتن به سفر وجود دارد که هرشخص می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه به بررسی روش‌های سفر می‌پردازیم. اگر قصد رفتن به سفر را دارید، این مطلب را ازدست ندهید؛ زیرا با کمک آن می‌توانید به‌راحتی وسیله نقلیه مناسبتان را برای سفر انتخاب کنید.

روش‌های سفر

انتخاب روش سفر بستگی به این دارد که شما می‌خواهید به کجا سفر کنید. مقصد، بخش مهمی بوده و زمانی که آن را درنظر بگیرید، می‌توانید راحت‌تر وسیله نقلیه موردنظرتان را پیدا کنید. ممکن است مقصدتان دور باشد، پس بهتر است با اتوبوس به سفر نروید. برای اینکه درباره انتخاب وسیله نقلیه سفر اطلاعات کاملی پیدا کنید، درادامه با ما همراه باشید.

سفر با خودرو شخصی

یکی از روش‌های پرطرفدار برای سفر، خودروی شخصی است. افراد زیادی از این روش برای سفرهای مختلف داخلی و حتی خارجی استفاده می‌کنند. به‌نوعی می‌توان خودرو شخصی را بهترین وسیله برای سفر دانست. با این وسیله نقلیه می‌توانید در هر زمان و هرکجا که خواستید، توقف و استراحت کنید. در سفر با خودرو شخصی نیازی به این نیست روال رسیدن به مقصد را طبق قوانینی مشخص پشت‌سر بگذارید. می‌توانید از هر مسیری بروید که دوست داشتید. در شهرها توقف کنید و از زیبایی‌های آن‌ها لذت ببرید؛ درعین‌حال هزینه‌ای تقریبا مساوی برای سفر بپردازید.

سرعت تردد با خودرو شخصی نسبت به اتوبوس و قطار بیشتر است و به‌همین ‌دلیل می‌توانید زودتر از آن‌ها به مقصد برسید. این‌ها همه ویژگی‌های سفر با خودرو شخصی است که آن را از اتوبوس و قطار متمایز می‌کند. همچنین با رسیدن به مقصد می‌توانید با خودرو خود در شهر گشت‌وگذار داشته باشید و وقتتان را برای پیدا کردن وسایل نقلیه عمومی تلف نکنید. اگر نمی‌توانید با خودرو شخصی به سفر بروید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما علی بابا را رزرو کنید.

سفر با اتوبوس

اتوبوس وسیله‌ای ارزان برای سفر به‌شمار می‌رود. بلیط این وسیله نقلیه به‌دلیل امکانات کم، قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر روش‌های سفر دارد و همین موضوع باعث شده افراد زیادی هم آن را برای سفر انتخاب کنند. اتوبوس محدودیت سرعت دارد و به راننده آن اجازه داده نمی‌شود که بیشتر از سرعت مجاز حرکت کند. همین موضوع باعث شده کمی مدت زمان رسیدن به مقصد طولانی باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفر با اتوبوس این است که ترمینال‌های آن در همه شهرها وجود دارد. برخی از شهرها چندین ترمینال اتوبوسرانی دارند و شما می‌توانید ترمینال مقصد را هنگام خرید بلیط انتخاب کنید.

02

اگر می‌خواهید سفری ارزان به شهری داشته باشید، بهترین پیشنهاد برایتان اتوبوس است. البته توجه کنید در اتوبوس امکانات کمی دراختیارتان قرار خواهد گرفت؛ پس بهتر است برای رسیدن به شهرهای دور اتوبوس را به‌عنوان انتخاب آخر قرار دهید. اگر می‌خواهید به شهر دوری بروید، بهتر است بلیط هواپیما علی بابا را رزرو کرده و با خیال راحت عازم سفر شوید.

البته این هم بستگی به نظر خودتان دارد و خودتان باید تشخیص دهید که اتوبوس، خودرو شخصی یا دیگر وسایل نقلیه سفر برایتان بهتر است. در اتوبوس‌های VIP امکاناتی مانند صندلی تخت‌شو، پورت شارژ، آب معدنی رایگان، مانیتور برای هر صندلی و پک تغذیه دراختیار هر مسافر قرار می‌گیرد که امکانات قابل توجهی نیستند.

سفر با قطار

قطار هم یکی از وسایل نقلیه سفر است که بیشتر خانواده‌ها آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. قطارها به دو دسته کلی کوپه‌ای و سالنی تقسیم می‌شوند. واگن‌های قطارهای سالنی مانند اتوبوس ساخته شده‌اند و در آن چندین ردیف صندلی وجود دارد که همه مسافران باید روی آن‌ها بنشینند. این قطارها هم امکانات زیادی ندارند و تقریبا با اتوبوس در یک سطح قرار می‌گیرند. افرادی هستند که قطارهای سالنی را به‌جای اتوبوس انتخاب می‌کنند؛ البته تعداد این قطارها نسبت به نوع کوپه‌ای کم‌تر است.

هر کوپه از قطار چهار نفر ظرفیت دارد و می‌توانید همراه خانواده در آن بمانید. هرکوپه مانند یک اتاقک است که در آن امکانات متعددی تعبیه شده است. ازجمله امکانات موجود در این اتاقک‌ها می‌توان به تخت، تلوزیون، میز، پورت شارژ، سیستم تهویه مطبوع، ترمز اضطراری، پریز برق و... اشاره کرد. همان‌طورکه گفته شد بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی و طولانی، قطار کوپه‌ای است؛ چون امکانات زیادی دارد. قیمت بلیط قطار نسبت به اتوبوس تفاوت چندانی ندارد و می‌توانید آن را رزرو کنید. البته باید حواستان باشد که هر شهر یک ایستگاه راه‌آهن دارد که معمولا خارج شهر ساخته شده است. شما پس از رسیدن به مقصد باید هزینه زیادی را برای تاکسی بپردازید تا به هتلتان برسید؛ اما به‌نظرم ارزشش را دارد که از این وسیله نقلیه برای سفر استفاده کنید.

03

سفر با هواپیما

همیشه و در همه کشورهای جهان هواپیما برای سفرهای لوکس مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ایران هم افراد زیادی بلیط هواپیما علی بابا را رزرو می‌کنند تا بتوانند با خیال راحت آماده سفر شوند. این وسیله نقلیه علاوه‌بر امکانات فوق‌العاده‌ای که دراختیار مسافران قرار می‌دهد، در کم‌ترین زمان ممکن شما را به مقصد خواهد رساند. قیمت بلیط هواپیما چندین برابر قیمت بلیط اتوبوس و قطار است و اگر می‌خواهید از سفر نهایت لذت را ببرید، می‌توانید آن را انتخاب کنید. البته ممکن است مدت کوتاهی قبل از پرواز، بتوانید بلیط‌های لحظه آخری را رزرو کنید که قیمت کم‌تری دارند.

در آخر یک پیشنهاد هم برایتان داریم. بهتر است که بلیط هواپیما را آنلاین رزرو کنید تا بتوانید به‌طورکامل از زمان رسیدن به مقصد مطلع شوید. ما در این مطلب به معرفی روش‌های سفر و مزایا و معایب آن پرداختیم