ناصر قوامی گفت: آنهایی که می‌گویند اصلاح‌طلبان به هر قیمت باید وارد قدرت شوند، فرصت‌طلب‌اند، نه اصلاح‌طلب و کاری به کار مردم ندارند و صرفا برای منافع خود تلاش می‌کنند.

حمایت خاتمی از همتی اشتباه بزرگی بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جبهه اصلاحات درگیر مشکلات عدیده‌ای است؛ از یک سو به نظر می‌رسد که سرمایه اجتماعی سابق را ندارد و از سوی دیگر رویه‌ای واحد تشکیلاتی در این جبهه سیاسی به چشم نمی‌خورد. حالا باید دید که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند در آینده به وفاق و نظری واحدی درباره آینده سیاسی خود برسند یا خیر؟

ناصر قوامی، نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مسئله اصلاح‌گری بستگی به اشخاص ندارد و یک موضوع رایج در میان جامعه است؛ یعنی مردم خواهان اصلاح امور هستند اما در حوزه جبهه‌بندی‌های سیاسی اگر بخواهیم سخن بگوییم، بله اصلاح‌طلبان باید به متن جامعه برگردند تا بتوانند بازهم اعتماد مردم را به‌دست آورند».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان نباید تصور کنند همه‌چیز در قدرت سیاسی خلاصه می‌شود. به هر حال آنها با مانعی به اسم ردصلاحیت مواجه‌اند اما در عین حال باید بدانند که در همین شرایط هم می‌توانند با بازگشت به جامعه، قدرت اجتماعی را به دست آورند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «در حال حاضر احزاب اصلاحات مانند کارگزاران، اتحادملت و... کارایی ندارند. اصلاح‌طلبان فارغ از این احزابی که هیچ خاصیتی ندارند باید در پی مطالبه مسائل اساسی باشند؛ نه اینکه با تکیه بر این حزب‌ها مدام بگویند چه لیستی در فلان انتخابات ارائه دهیم».

او همچنین درباره جایگاه لیدری در جبهه اصلاحات هم اظهار کرد: «من تصور می‌کنم آقای خاتمی هنوز لیدر اصلاحات است و به هر حال دو دولت آقای خاتمی هم دوران خوبی بود و در تمام این سال‌ها هم همه اصلاح‌طلبان به آقای خاتمی احترام می‌گذاشتند اما در عین حال باید به آقای خاتمی مشاوره‌هایی داده شود تا درست حرکت کند؛ مثلا حمایت او از آقای همتی کار بسیار نادرستی بود زیرا آقای همتی اصلاح‌طلب نبوده و نیست که آقای خاتمی از او حمایت کند».

قوامی در پایان گفت: «آنهایی که می‌گویند اصلاح‌طلبان به هر قیمت باید وارد قدرت شوند، فرصت‌طلب‌اند، نه اصلاح‌طلب و کاری به کار مردم ندارند و صرفا برای منافع خود تلاش می‌کنند.حتما آنها اشتباه می‌کنند و همه اصلاح‌طلبان باید در کنار مردم بایستند».