امیررضا واعظ آشتیانی گفت: امروز می‌توان گفت که توافق احتمالی نتیجه مقاومت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی ایران است. ما بر سر اصول خود ایستادیم و نشان دادیم که ظلم‌پذیر نیستیم.

به غربی‌ها ثابت کردیم حق دادنی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: دور جدید مذاکرات وین با خوش‌بینی طرفین مواجه شده است و امید می‌رود که زمینه تحقق یک توافق خوب فراهم شود.

امیررضا واعظ آشتیانی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «یکی از مقامات روس پیشتر اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها گفته‌اند اعلام آمادگی برای برداشتن تحریم‌ها دارند و شرط ایران را می‌پذیرند؛ حالا هم که روس‌ها، چینی‌ها و اروپایی‌ها و البته اعضای تیم مذاکره‌کننده خودمان هم ابراز خوش‌بینی کرده‌اند، می‌توان امیدوار بود که توافقی خوب برایمان حاصل شود».

او ادامه داد: «امروز می‌توان گفت که توافق احتمالی نتیجه مقاومت، ایستادگی و ظلم‌ستیزی ایران است. ما بر سر اصول خود ایستادیم و نشان دادیم که ظلم‌پذیر نیستیم. ما مأیوس نشدیم و در مقابل تکبر و زورگویی کوتاه نیامدیم و در عین حال به استیفای حقوق‌مان پرداختیم.».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اروپایی‌ها از قطع ارتباط با ایران صدمات بسیاری دیدند. برای اروپایی‌ها ارتباط با ایران بسیار مهم است زیرا در دوران قطع ارتباط بازار ایران را از دست دادند. البته رفع تحریم‌ها حتما به نفع ایران هم خواهد بود و این یک رابطه دو طرفه است».

او همچنین مطرح کرد: «اینکه اکنون مذاکره‌کنندگان ما به روند مذاکرات خوش‌بین هستند، بسیار اتفاق مبارکی است زیرا اکنون نتیجه مقاومت خود را می‌بینیم؛ اینکه ما به غربی‌ها ثابت کردیم، حق گرفتنی است و دادنی نیست و ما منتظر نمی‌مانیم تا حق‌مان را بدهند».

واعظ‌آشتیانی در پایان پایان گفت: «ای کاش دولت قبل هم به فرمایش رهبر انقلاب گوش می‌داد و پی می‌برد که نباید به آمریکا و اروپایی‌ها اعتماد کرد. اکنون هم نباید اعتماد کرد و باید ضمانتی گرفته شود تا بعد از این اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا زیر میز بازی زد، این کشور ملزم به پرداخت غرامت شود».