مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست قوه مقننه در ارتباط به حواشی پس از انتشار نامه ردصلاحیت علی لاریجانی در شبکه های اجتماعی و اظهارات سخنگوی دستگاه قضاء گفت: فیلم صحبت‌های آقای ظریف را چه کسی منتشر کرد؟! کسی که می‌تواند فیلم آقای ظریف را در آن ابعاد منتشر کند، منتشر کردن یک نامه برایش کاری دارد؟!

مشاور لاریجانی: آقای کوچک زاده تا لحظه آخر آویزان احمدی‌نژاد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حاشیه‌ها در خصوص ردصلاحیت علی لاریجانی تمامی ندارد. در پی انتشار نامه‌ای منتسب به علی لاریجانی، مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار مجلس طی اظهاراتی نسبت به گفته‌های وی واکنش نشان داد که باعث شروع جنجال جدیدی در رابطه با دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی توسط شورای نگهبان شد.

مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار مجلس طی نامه‌ای در واکنش به نامه علی لاریجانی نوشت: « شما ممکن است با نامه‌پراکنی و انشای وزین و عالی اذهان را نسبت به شورای محترم نگهبان که هیچ‌کس مدعی عصمت آن نیست و خود بنده و بسیاری از همفکرانم‌ از برخی عملکردهای آن شورای محترم بیش از دیگران گله‌مندیم، تخریب کنید، اما بدون شک مصداق کسی خواهید شد که با مشاهده غرق شدن خود همه را پایین می‌کشد.»

در همین رابطه با منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی با دیده بان ایران به  گفت‌وگو پرداخته که  مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.

*آقای حقیقت‌پور! مهدی کوچک زاده، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه علی لاریجانی اظهار کرده که «حالا که دارید غرق می‌شوید همه را می‌خواهید پایین بکشید!» نظرش ما در این باره چیست؟

آقای کوچک زاده متهم به دست داشتن در به روی کار آمدن احمدی‌نژاد و انحرافات وی، است. ایشان در ابتدا موضع خودش را در قبال احمدی‌نژاد مشخص کند. ما نامه دکتر لاریجانی را یک رویکردی جهت اینکه وضعیت مملکت بهبود شود، می‌دانیم. ایشان در کمال دلسوزی راهکار ارائه داد. آقای لاریجانی مثل کوچک زاده یک ذره هم به کسی اهانت نکرده است. آقای لاریجانی مظلوم است. ظلمی که در حق ایشان شده است آنقدر آشکار است که رهبر انقلاب اعلام کردند که در حق آقای لاریجانی جفا کردید و حالا باید جبران کنید. من از آقای کوچک‌زاده درخواست می‌کنم که موضع‌اش را در برابر سخنان 14 خرداد مقام معظم رهبری و احمدی‌نژاد مشخص کنند. همه می‌دانند ایشان تا لحظه آخر آویزان احمدی‌نژاد بود!  نامه آقای لاریجانی بسیار منصفانه و مصلحانه و در روند اصلاح امور کشور بود.

  *یکی از دلایل ردصلاحیت آقای لاریجانی، مواضع ایشان در سال 88 و اعتراضات مردمی بود با اینکه ایشان در این اعتراضات همواره سعی کردند که پشت نظام بایستند، دلیل آوردن چنین دلیلی چه می‌تواند باشد؟

 مطالبی که شورای نگهبان در این نامه اعلام کردند خارج از شان و وظیفه شورای نگهبان بود. طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور باید جزء رجل سیاسی، مدیر و مدبر و شجاع باشد همین این موارد چه ربطی به این چیزهایی دارد که شورای نگهبان گفته است؟! یک سر اتفاقات سال 88 به احمدی‌نژاد وصل است. اگر همین احمدی‌نژاد آن عبارت‌های بد را در میدان ولیعصر نمی‌‌گفت و مردم را خس و خاشاک نامید، کار به آن همه خشونت نمی‌کشید. همین آقای احمدی‌نژاد سال 1384 یکبار ردصلاحیت شد اما کمی بعد شورای نگهبان او را تایید صلاحیت می‌کند! شورای نگهبان بیاید بگوید که در این مدت چه اتفاقی افتاد که نظرش در خصوص ردصلاحیت احمدی‌نژاد تغییر کرد؟!

 *چند روز پیش ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه هم طی اظهاراتی اذعان کردند که اگر آقای لاریجانی نامه ردصلاحیتش را منتشر کرده باشد، یک جرم است و تحت تعقیب قرار می‌گیرند، نظر شما در این باره چیست؟

 چه کسی گفته که آقای لاریجانی این نامه را منتشر کرده است؟! فیلم صحبت‌های آقای ظریف را چه کسی منتشر کرد؟! کسی که می‌تواند فیلم آقای ظریف را در آن ابعاد منتشر کند، منتشر کردن یک نامه برایش کاری دارد؟!

 *علت این رفتار دوگانه نسبت به سیاستمداران خودش چیست؟ چرا نهادهای حاکمیتی با یک شخصی مثل احمدی‌نژاد به نحوی و با آقای لاریجانی ک همواره با نظام همراه بوده است به نحوی دیگر رفتار می‌کند؟

در این قضیه لابی‌های قدرت در کشور نقشی اساسی دارند. شما نگاه کنید در دوران مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقای مصلحی خودشان گفتند که جمع‌بندی ما این بود که آقای هاشمی رای می‌آورد اما شورای نگهبان گفت آقای هاشمی رفسنجانی نباید تایید صلاحیت شود!

*به اعتقاد شما ادامه این روند و کشمکش‌های داخلی در سیاست داخلی کشور و سیاستمداران جمهوری اسلامی تا چه اندازه به ضرر حاکمیت تمام خواهد شد؟ آیا آقای لاریجانی قصد ندارند در این خصوص واکنشی نشان دهند؟

آقای لاریجانی فقط قصد داشتند که همه چیز روشن شود. آقای لاریجانی اعتقاد دارند که  تصمیم گیری‌ها باید منطقی و درست باشد نه اینکه کانون‌های قدرت منویات خودشان را اصل قرار دهند. باید این کانون‌های قدرت در کشور را سر جای خود نشاند. محور قدرت باید رای مردم باشد نه چیز دیگری.