ایسنا | گزارش جدید پایگاه خبری دیفنس وان امریکا ادعا می‌کند که انتظار می‌رود محققان موسسه تحقیقات ارتش والتر رید هفته‌های آتی اعلام کنند که واکسن نهایی علیه کروناویروس جدید را ساخته‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محققان ارتش امریکا در حال ساخت واکسنی هستند که از افراد در برابر کووید-۱۹ و همه سویه‌های آن ازجمله اُمیکرون و ویروس‌های قبلی سارس که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان از بین برده است، محافظت کند.

محققان تحقیقات ساخت این واکسن را تقریبا ۲ سال پیش آغاز کردند، زمانی که برای اولین بار توالی دی‌ان‌ای کروناویروس جدید شناسایی شد. از آن زمان محققان تلاش کردند واکسنی بسازند که در برابر جهش‌های آینده این ویروس موثر باشد.

تاکنون نتایج آزمایش‌های این واکسن نشان می‌دهد که در برابر آخرین جهش غالب ویروس به خوبی مقاومت کرده است و انتظار می‌رود در برابر سایر سویه‌ها نیز مقاومت کند.

برخلاف واکسن‌های موجود در واکسن SpFN والتر رید از پروتئینی به شکل توپ فوتبال با ۲۴ وجه استفاده شده است که به دانشمندان اجازه می‌دهد تا اسپایک چندین سویه کرونا ویروس را بر قسمت‌های مختلف پروتئین متصل کنند.

 کیوان مجرد، مدیر بخش بیماری‌های عفونی والتر رید اظهار کرد: با توجه به سرعت انتشار سویه اُمیکرون در سراسر جهان، ساخت این واکسن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: با سویه اُمیکرون واقعا راهی برای فرار وجود ندارد و نمی‌توانید از ابتلا به بیماری با این ویروس اجتناب کنید. بنابراین فکر می‌کنم به زودی یا تمام دنیا واکسینه یا آلوده می‌شوند.