محمدصادق کوشکی گفت: در دولت رئیسی زخم‌ها سرباز کرده و اگر او بتواند با هماهنگ‌کردن دولت از پس مشکلات انباشته کنونی که ماحصل عملکرد دولت‌های پیشین است، برآید کار بسیار بزرگی کرده است.

در دوره رئیسی زخم‌ها سر باز کرده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرحی که آقای رئیسی دارد، اصلاح‌ کاستی‌های به‌جا مانده از دولت‌های گذشته است؛ از دولت آقای هاشمی گرفته تا روحانی که در تمام این دولت‌ها نقایص و غفلت‌های بزرگی رخ داد. در دولت رئیسی زخم‌ها سرباز کرده و اگر او بتواند با هماهنگ‌کردن دولت از پس مشکلات انباشته کنونی که ماحصل عملکرد دولت‌های پیشین است، برآید کار بسیار بزرگی کرده است».

او ادامه داد: «برای مثال موضوع آب یکی از مسائلی است که نه هاشمی، نه خاتمی، نه احمدی‌نژاد و نه روحانی توجهی به آن نداشتند. شاید گفته شود سدسازی‌های دوره هاشمی برای حل مسئله آب بود اما دیدیم که سدسازی‌های انبوه با اقلیم ایران سازگار نیست و در دوره او مسئله آبخیزداری فدای سدسازی شد. رئیسی میراث‌دار عملکرد بد دولت‌های قبل در حوزه آب است و اگر بتواند این مسئله را به صورت کارشناسی و علمی حل کند حتما کار بسیار بزرگی کرده و می‌تواند نام خود را در تاریخ جاودان کند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «موضوع بعدی جهت‌دادن صنعت کشور به سمت شاخص‌های صادرات است.. در دوران آقای هاشمی صنعت با نگاه به داخل بود و نتیجه‌اش همین دو خودروساز داخلی هستند که معیارهای جهانی را در تولید خود رعایت نمی‌کنند و خودروی بی‌کیفیت دست مردم می‌دهند؛ در حالی که اگر ما صنعت خود را به سمت صادرات ببریم، هم کیفیت محصولات قابل قبول می‌شود، هم نیاز داخل برطرف می‌شود و هم می‌توانیم صادر کنیم. نگاه آقای رئیسی اینگونه است اما معلوم نیست دولتش خاصه وزارت صنعت چه قدر همراه او خواهد بود».

او درباره موضوع مسکن هم اظهار کرد: «سومین مسئله مسکن است که باز هم از دوره آقای هاشمی تا کنون به عنوان مقوله حل نشده باقی مانده است. در دوران آقای احمدی‌نژاد اقدامات خوبی صورت گرفت اما در حوزه اجرا آن‌طور که انتظار می‌رفت عمل نشد. در دولت آقای رئیسی انتظار آن است که مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تغییر شکل دهد».

کوشکی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا توان انجام همه اینها در دولت کنونی مشاهده می‌شود یا خیر، گفت: «با وضعیت کنونی دولت امیدی نمی‌رود که مشکلات رفع شود زیرا وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران کل و حتی مدیران میانی همسو با رئیس‌جمهور نیستند. از سوی دیگر ناهماهنگی در دولت موج می‌زند. آقای مخبر فرمانده اقتصادی دولت است و زیردستانش افرادی چون آقایان رضایی، رهبر، میرکاظمی و خاندوزی هستند. طبیعی است که اینها حرف‌شنوی از آقای مخبر ندارند و او را قبول ندارند. خود آقای مخبر هم در خودش شأن فرماندهی ستاد اقتصادی دولت را نمی‌بیند. متأسفانه شرایطی در دولت وجود دارد که ناخدا می‌گوید به سمت دیگری برویم اما ملوان‌ها سمت دیگری می‌روند. هر چه قدر هم آقای رئیسی بخواهد امور اصلاح شود اگر دولتش با او همراه نباشند، موفق نخواهد بود».