فردا | کوشکی با ابراز امیدواری به اینکه علی لاریجانی نخواهد راه مرحوم هاشمی را برود، گفت: به او توصیه می کنم که خودش را بازنشسته کند چون کسانی که در اوج خداحافظی نمی کنند مثل مرحوم هاشمی سرنوشت جذابی ندارند.

لاریجانی باید در اوج خداحافظی کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بگو مگوهای اخیر علی لاریجانی و شورای نگهبان که یک بار دیگر بحث آینده و سرنوشت سیاسی علی لاریجانی را به موضوع روز تبدیل کرده و این گمانه را مطرح که شاید او از این پس از محافظه کاری که قبلا داشت، فاصله بگیرد. برخی حتی معتقدند که علی لاریجانی مایل است با نزدیک شدن به جریان اصلاحات برای خود در فضای سیاسی ایران جایگاهی شبیه جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی ایجاد کند. برخی دیگر البته این گمانه را رد می کنند. این گروه البته خود دو دسته هستند. گروهی که این توانایی و ظرفیت را در لاریجانی نمی‌بینند و گروهی که این رویه را منطبق با رویکرد و روحیه علی لاریجانی نمی‌دانند.  

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با «فردا» در این باره گفت: «امیدوارم که چنین نباشد و آقای علی لاریجانی تصمیم نگیرد که به شکل آقای هاشمی رفتار کند. به این خاطر که همین الان هم همه کسانی که در فضای سیاسی کشور فعال و ناظر هستند می‌دانند که آقای هاشمی علی رغم زحماتی که کشید، سرنوشتی درخور شان خود پیدا نکرد و این به خاطر مسیر اشتباهی بود که طی کرد».

وی افزود: «پیشنهاد من به آقای لاریجانی این است که چنین نکند و راه های بهتری را برای آینده سیاسی خود انتخاب کند البته او فرد اهل محاسبه‌ای است. به نظر من بهتر است که او از حوزه سیاست عملی قدر فارغ شده و به سوی سیاست نظری برود همان طور که برادر بزرگ ایشان آقای محمدجواد چنین کردند. بهتر است که از این پس تجربیات سال ها فعالیت سیاسی خود را به جامعه عرضه کرده و از این طریق مفید باشند».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا این توصیه به معنای آن است که علی لاریجانی از این پس در سیاست عملی جایی نخواهد داشت؟ گفت: « نه، اما فکر می‌نم که بیشتر بر مباحث نظر و علمی حوزه سیاست متمرکز شود. او به هرحال تنها فردی است که دوازده سال در راس یکی از قوای سه‌گانه کشور بوده و این جایگاه را دارد که در حوزه سیاست کتاب بنویسد، نظریه پردازی کند و تجارب خود را ثبت کند و در حوزه علمی مفید باشد». 

وی تاکید کرد: «پیشنهاد من این است که در همین مرحله خودش را بازنشسته کرده و در اوج خداحافظی کند چون اگر افراد نخواهند در اوج خداحافظی کنند مثل آقای هاشمی خداحافظی جذابی نخواهند داشت».