فارس | اختلاف‌های داخلی در فلسطین اشغالی بر سر ایران با انتقاد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر سابق در تل‌آویو ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

ادامه اختلافات داخلی صهیونیست‌ها بر سر ایران و برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ادامه اختلافات داخلی در فلسطین اشغالی بر سر ایران و برجام، «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از مخالفت‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم در خصوص سیاست‌های کابینه ائتلافی رژیم تل‌آویو در قبال ایران انتقاد کرد. 

طبق نوشته روزنامه تایمزاسرائیل، لاپید همزمان با آغاز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در وین نتانیاهو را که در حال حاضر رهبر مخالفان کابینه ائتلافی به شمار می‌رود به تضعیف تلاش‌های این کابینه در خصوص ایران متهم کرده است.

نتانیاهو در هفته‌های گذشته بارها از کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی درباره نحوه مدیریت پرونده برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

لاپید که در زمان حصول برجام در سال ۲۰۱۵، زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر بود رهبری مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی را به عهده داشت امروز دوشنبه گفت: «در دور قبلی مجادلات بر سر برنامه هسته‌ای ایران من رهبر مخالفان بودم و رقابت شدیدی با دولت داشتم، اما در پرونده ایران کاملاً با دولت همکاری کردم. مقاطعی هستند که در آنها امنیت ملی بالاتر از همه چیز قرار دارد.»

وی در ادامه گفت: «اما رئیس فعلی مخالفان، به زبان انگلیسی علیه دولت اسرائیل و دموکراسی اسرائیل کارزار راه می‌اندازد.»

در ۱9 دسامبر (یکشنبه ۲۸ آذر)، نتانیاهو ویدئویی در فیسبوک با عنوان «دموکراسی اسرائیل در معرض تهدید است» منتشر کرد که در آن مدعی شد کابینه ائتلافی با سه قانون به دنبال از بین بردن سه آزادی اساسی است.

این ویدئو بلافاصله توسط اعضای کابینه ائتلافی مورد انتقاد قرار گرفت و نتانیاهو را به ریاکاری متهم کردند.«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که از جانب کسی که اقداماتش  ضد دموکراتیک بوده موعظه نمی‌پذیرد.

نتانیاهو در هفته‌های گذشته بارها از مواضع کابینه ائتلافی رژیم در خصوص ایران انتقاد کرده است. او چند روز پیش گفت: «ایران، ضعف دولت ما را حس کرده. جامعه بین‌المللی هم همین ضعف را حس کرده که می‌خواهد به آن توافق خطرناک برگردد. پس، آنها دارند دولت را نادیده می‌گیرند.»

مسئله اختلافات در فلسطین اشغالی بر سر ایران تنها به اختلاف میان کابینه ائتلافی با نتانیاهو مربوط نمی‌شود.

چندی قبل یک رسانه صهیونیستی از بروز اختلاف در کابینه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام و ایران خبر داد. وبگاه «آکسیوس» گزارش داد که در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و  وزیر خارجه این رژیم به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند.  نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا داشت به او قول داد که مانند بنیامین نتانیاهو  به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.