جعفر قنادباشی گفت: که فرانسه در آستانه انتخابات است و ماکرون سعی می‌کند که با ایفای نقش پلیس بد لابی صهیونیست‌ها در انتخابات را به سوی خود ببرد.

پشت‌پرده تحرکات مخرب فرانسوی‌ها در مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: فرانسه نقش تازه‌ای در مذاکرات ایفا می‌کند؛ این کشور می‌کوشد تا به‌نوعی نقش پلیس بد را ایفا کند و گفته می‌شود روند نگارش پیش‌نویس‌های مذاکرات با حضور نمایندگان فرانسه دچار اختلال شده است.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در ابتدا باید بدانیم که فرانسه، انگلیس به ارتباط با ایران نیاز مبرم دارند و منافع ملی‌شان در گرو رسیدن به توافق با ایران است و می‌دانند که اگر بخواهند منافع ملی‌شان را تأمین کنند باید روند گذشته را کنار بگذارند اما در عین حال این کشورها تحت تأثیرهای القائات صهیونیست‌ها قرار دارند».

او ادامه داد: «نکته دیگر آن است که فرانسه در آستانه انتخابات است و ماکرون سعی می‌کند که با ایفای نقش پلیس بد لابی صهیونیست‌ها در انتخابات را به سوی خود ببرد. به یاد داریم که یک زمانی برای اخذ رأی ماکرون نقش پلیس خوب را ایفا می‌کرد و مدافع صلح بود و چنین ژستی می‌گرفت. همه رؤسای جمهور فرانسه تحت تأثیر صهیونیست‌ها بوده‌اند و این موضوع تازگی ندارد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: «اکنون فرانسه به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی و آمریکا در مذاکرات حاضر شده است و اهداف و خواسته‌های آنها را پیگیری می‌کند. دیدیم که وقتی نشانه‌هایی از احتمال به دست‌آمدن توافق دیده شد، صهیونیست‌ها دستپاچه شدند و انواع و اقسام لابی‌ها را انجام دادند».

قنادباشی در پایان مطرح کرد: «فرانسه آمده تا به نیابت از آمریکا از ایران امتیاز بگیرد اما ایران دیگر ایرانِ گذشته نیست و دیگر نمی‌توانند با تهدید و اجبار ایران را قانع به امتیاز دادن کنند. از سوی دیگر همه غربی‌ها برخلاف آنچه نشان می‌دهند که رسیدن به توافق برایشان مهم نیست از گسترش روابط با چین و روسیه و گسترش همکاری‌های ایران در پیمان شانگهای می‌ترسند به همین دلیل از یک‌سو منافع خود را رسیدن به توافق می‌بینند اما از سوی دیگر نمی‌توانند تحت تأثیر لابی صهیونیست‌ها نباشند».