سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای رئیسی می‌خواهد یک‌بار دیگر انقلابی‌گری را در فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی احیا کند.

رئیسی می‌خواهد انقلابی‌گری را تئوریزه کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: عملکرد دولت سید ابراهیم رئیسی تا اینجای کار بیشتر در حوزه دیپلماسی دیده شده است و در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گفتمان خاصی از دولت مشاهده نشده است؛ با این همه آیا می‌توان گفت که دولت رئیسی دارای گفتمانی راهبردی است؟

سید حسین نقوی حسینی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره رویکرد دولت سید ابراهیم رئیسی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من اگر بخواهم از روی شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی که هم در سال 96 و هم در سال 1400 اعلام کرد، نکاتی را بگویم، می‌توان گفت که او می‌خواهد کشور را در مختصات مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انقلابی اداره کند. او می‌خواهد انقلابی‌گری را تئوریزه کند».

او ادامه داد: «آقای رئیسی به‌دنبال بازسازی روحیات انقلابی است و یک بار دیگر می‌خواهد انقلابی‌گری را در فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی احیاء کند. به همین دلیل رویکر عدالت اجتماعی را در پیش گرفته است و دغدغه پاکدستی و خادم‌بودن مسئولان را دارد. روی حفظ حرکت مردم تأکید می‌کند و در حوزه سیاست خارجی در پی حفظ عزت ایران است».

این فعال سیاسی بیان کرد: «گفتمان دولت آقای رئیسی انقلابی‌گری است؛ بر اساس مصالحی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده‌اند. البته این را بگویم که ما اکنون دولت‌های مختلف از دولت آقای هاشمی گرفته تا خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی را در شرایطی قضاوت می‌کنیم و می‌گوییم گفتمان هریک از دولت‌ها چه بوده که پایان دولتشان را دیده‌ایم اما دولت آقای رئیسی تنها چندماه است که روی کار آمده است و باید ببینیم که گفتمان انقلابی‌گری تا چه حد به ثمر می‌رسد؟»

نقوی حسینی در پایان درباره رعایت مناسبات انقلابی در حوزه سیاست خارجی از سوی دولت سید ابراهیم رئیسی گفت: «احیاء و بهود مناسبات منطقه‌ای موضوعی است که دولت آقای رئیسی بر آن تلاش ویژه‌ای داشته است؛ از سوی دیگر ورود عزتمندانه ایران به مذاکرات حتما در تطابق کامل با نگرش انقلابی بوده است که من تصور می‌کنم منجر به کسب نتیجه هم می‌شود. به هر حال ما در مذاکرات باید 100 را بگیریم تا به 50 برسیم و اگر بخواهیم به 50 قانع باشیم که هیچ چیزی گیرمان نمی‌آید».