حسین کنعانی‌مقدم گفت: لازم است دولت علاوه بر آنکه تمرکز ویژه‌ای بر بحث معیشت مردم بگذارد، با مردم صادق هم باشد زیرا حتی اگر دولت نتواند در بخش‌هایی موفق شود، مردم چون تصور می‌کنند که دولت صادقی دارند، با دولت همراه می‌شوند.

دولت باید میدان و دیپلماسی را باهم داشته باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: گفتمان سید ابراهیم رئیسی چیست؟ این پرسشی است که بعد از چندماه فعالیت دولت می‌توان مطرح کرد؛ خاصه آنکه مشکلات کشور به گونه‌ای است که دولت باید مهم‌‌ترین محور فعالیت‌هایش را مشخص کند.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره اینکه دولت رئیسی را با چه گفتمانی می‌توان شناخت به «مثلث‌آنلاین» گفت: «هر دولتی که روی کار می‌آید گفتمانی را مطرح می‌کند و بر روی آن مانور زیادی هم می‌دهد اما باید دید وقتی دولت تحول داده می‌شود چه میزان از آن گفتمان رنگ واقعیت به خود گرفته است؛ به بیان دیگر چندان مهم نیست که چه می‌گفتند، مهم آن است که چه عملکردی از دولت‌ها شاهد بوده‌ایم. اکنون هم دولت آقای رئیسی با گفتمان عدالت‌محوری و مبارزه با فساد وارد میدان شده و ریل‌گذاری‌هایی هم برای تحقق‌شان انجام داده است».

او ادامه داد: «اکنون باید منظر بمانیم و ببینیم که آیا گفتمان دولت آقای رئیسی در عمل هم پیاده می‌شود یا خیر. واقعیت این است دولت‌های بعد از انقلاب چندان نتوانستند مجری خوبی برای گفتمان‌های خود باشند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که رئیسی و دولتش در تحقق دو گفتمان عدالت و مبارزه با فساد چه قدر موفق بوده‌اند، اظهار کرد: «به نظر می‌رسد دولت تلاش خود را انجام می‌دهد و ریل‌گذاری‌هایی هم شده است اما هنوز تحقق اینها در جامعه محسوس و ملموس نیست».

او مطرح کرد: «لازم است دولت علاوه بر آنکه تمرکز ویژه‌ای بر بحث معیشت مردم بگذارد، با مردم صادق هم باشد زیرا حتی اگر دولت نتواند در بخش‌هایی موفق شود، مردم چون تصور می‌کنند که دولت صادقی دارند، با دولت همراه می‌شوند. در غیر این صورت مردم دلیلی برای حمایت از دولت نمی‌بینند».

کنعانی‌مقدم در پایان درباره عملکرد دیپلماتیک دولت هم گفت: «دولت تا اینجای کار با رویکرد منطقی در عرصه دیپلماسی ظاهر شده است اما منطق بسیاری از کشورها زور است و تعقل نیست. دولت باید میدان و دیپلماسی را باهم داشته باشد».