کامبیز مهدی زاده، داماد حسن روحانی که در سال های گذشته با یادداشت نویسی در روزنامه اصلاح طلب، انتصابش در وزارت صمت و ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرساز شده بود این بار و بعد از گذشت حدود پنج ماه از پایان دولت پدر همسرش، با روزنامه اصلاح طلب شرق گفتگو کرده و در تعبیری قابل تامل، روحانی را «جعبه سیاه نظام» نامیده است.

ادعای عجیب داماد روحانی | او جعبه سیاه نظام است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حتما دیده‌اید که با مدل خنده‌های آقای روحانی در فضای مجازی خیلی شوخی می‌شود، در جریان این شوخی‌ها هستند؟
بله، خودشان هم دنبال می‌کنند و در فضای مجازی فعال هستند. آزادی بیان همین است.

‌ پس چرا مانند سابق در توییتر فعال نیستند؟
آقای دکتر به این اعتقاد دارند که وقتی یک شخص در یک پروسه زمانی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، بعد از آن نباید بگم‌بگم راه بیندازد. آقای روحانی به اعتقاد بنده آیت‌الله هاشمی دنیادیده است.

‌یعنی آقای هاشمی دنیا را ندیده بود؟
نه، به این معنی که آقای روحانی خارج از کشور تحصیل کرده است و بیشتر در فرنگ بوده‌اند. همچنین در بحث مسائل دیپلماسی و روابط بین‌الملل خیلی بیشتر از آیت‌الله هاشمی به کشورهای دیگر سفر کردند و به‌همین‌دلیل آقای روحانی بیشتر دنیا را دیدند. به‌ هر حال آقای روحانی جعبه سیاه نظام است، ایشان مدت‌ها نفر دوم کشور بودند و همیشه منافع ملی برای او مطرح بوده است. اکنون هم کشور را فرد دیگری اداره می‌کند و آقای روحانی در حوزه دیگری مشغول هستند و مسائل را دنبال می‌کنند.

‌اما این‌گونه استنباط می‌شود که آقای روحانی سکوت کرده‌اند چون در این چند ماه مسائلی رخ داده و هجمه‌های زیادی به دولت ایشان شده است ولی واکنشی ندارند. این سکوت خودخواسته است یا از جایی از او خواسته‌اند که سکوت کند؟
هیچ‌‌کس به آقای روحانی نگفته که ساکت باشد و چنین چیزی هم امکان ندارد. آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بودند یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کردند و اجماع جهانی علیه ایران را از بین بردند، هم به قدرت نظامی توجه کردند و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی. ایشان تعادلی را در این زمینه‌ها حاکم کردند. روحانی یک کار بزرگ انجام داد که در تاریخ ماندگار شد و آن خارج‌کردن پرونده ایران از فصل 7 شورای امنیت بود، سخنان اولاند در سال 2013 را کامل گوش دهید.

‌شما خبر دارید آقای روحانی درباره مذاکرات جدیدی که در حال انجام است چه نظری دارند؟
دوستان شاید نخواهند اسمی از برجام ببرند اما همه می‌دانند که این مذاکرات هم ادامه راهی است که آقای روحانی در دولت خود ترسیم کردند. به‌ هر حال آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست... .