پیشنهاد ریاست مجمع تشخیص برای کسی که مجمع را قبول ندارد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت: محمد اشرفی اصفهانی، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های نزدیک به شیخ حسن روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است: "با توجه به تجربیات و سوابقی که آقای روحانی دارد از نظر بنده، مناسب‌ترین گزینه برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است چون اصلا قابل مقایسه با فرد دیگری نیست. آقای روحانی از هر جهت شایستگی دارد. در واقع آقای روحانی و آقای ناطق نوری که چهره‌ای با سابقه و دارای سوابق درخشان و خدمات بالایی است بهترین گزینه‌ها برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند! "

*این اظهارات در حالی است که آقای روحانی در دوران ریاست‌جمهوری غیبت‌های متعدد و حاشیه‌سازی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و اساسا ایشان سازوکار مجمع را قبول نداشت.

جالب آنکه ماجرای امتناع روحانی از حضور در جلسات مجمع تشخیص حتی به رسانه‌های بیگانه هم کشیده شده بود.

اکنون نیز جدای از کارنامه ضعیف آقای روحانی در اجرائیات، بدیهیست که ایشان صلاحیت ریاست مجمعی که گویا به کار آن معتقد نبوده را هم ندارد.

همچنین تخریب آیت‌ا... آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قالب جملاتی مثل فلانی و فلانی بهترین گزینه برای ریاست مجمع هستند(!) در حالی است که اولا آیت‌ا... لاریجانی بر خلاف آقای روحانی کارنامه‌ای مشخص در بحث گرانی دارند و در زمان ریاست خود در قوه قضائیه ضمن ورود به بحث گرانی بعنوان مدعی‌العموم توانستند موجب ارزانی برخی مایحتاج ضروری مردم شوند.

اقدامی که مورد تحسین علنی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

ایشان همچنین بر خلاف آقای ناطق هم کارنامه‌ای مشخص در فتنه سال ۸۸ دارند و با برگزاری کلان دادگاه متهمان فتنه ۸۸ و به زندان انداختن سران این فتنه بزرگ، گام بزرگی در ایجاد امنیت برای مردم ایران ایفا کردند.

پایمردی و ایستادگی آیت‌ا... لاریجانی در مقابل انحرافات احمدی‌نژاد و نیز تصویب نکردن FATF علیرغم تمام فشارهای دولت روحانی هم از دیگر سوابق و مفادّ کارنامه آیت‌ا... لاریجانی است که مردم و خواص سیاسی باید به آنها آگاه باشند.

خوانش این کارنامه نشان می‌دهد که اظهارات آقای اشرفی اصفهانی اقلا در ظاهر امر، از سر خیرخواهی برای مردم و نظام نبوده است.