بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به لغو دیدار تیم ملی زنان هند برابر چین‌تایپه اعتراض کردند.

اعتراض شدید به لغو دیدار هند برابر چین‌تایپه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دوم تیم ملی زنان هند در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برابر چین‌تایپه به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوی این تیم لغو شد. 

کنفدارسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که با توجه به این شرایط و بند 4.1 از قوانین این تورنمنت، اگر تیمی نتوانست در دیداری حضور پیدا کند باید به‌صورت کامل از آن رقابت کنار گذاشته شود.

پرافول پاتل، رئیس فدراسیون فوتبال هند نیز با انتشار بیانیه‌ای ناراحتی خود از رخ دادن این اتفاق را ابراز داشته اما در کمال ناباوری اشاره‌ای به شرایط این تیم در این مسابقات نکرد. 

او در این بیانیه اظهار کرد:« ما بسیار ناراحت هستیم و احتمالا همه مردم این کشور در حال حاضر از این شرایط ناراحت هستند. با این حال، سلامت بازیکنان اهمیت بسیاری برای ما دارد و نمی‌توان تحت هیچ شرایطی بر سر آن مصالحه کرد. من امیدوارم که تمامی بازیکنان  و مقاماتی که به این ویروس مبتلا شدند هرچه سریع‌تر روند بهبودی را طی کنند. همه آنها تحت حمایت فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارند.»

هند نتوانست 13 بازیکن لازم برای حضور در دومین دیدار از مرحله اول برابر چین‌تایپه را در فهرستش قرار دهد و در حالی‌که تیم حریف در حال گرم کردن در زمین بود، آنها در ورزشگاه حاضر نشدند. 

بازی بعدی هند در این گروه برابر چین قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود اما بعید به نظر می‌رسد که این دیدار هم با توجه به شرایط پیش آمده برگزار شود. این اتفاقات باعث شد که بسیاری از فوتبالدوستان و هواداران هندی به‌شدت نسبت به این شرایط اعتراض کنند. 

یکی از کاربران با خطاب قرار دادن رئبی فدراسیون فوتبال این کشور نوشت:« تبریک می‌گویم! ما باید اولین کشور میزبانی باشیم که نمی‌توانیم در حقیقت این لقب را داشته باشیم. عجب دستاوردی!»

یکی دیگر از کاربران اظهار کرد:« لطفا من را روشن کنید که چطور میزبانی که نیازی به سفر کردن مانند سایر تیم‌ها ندارد بیشترین مورد ابتلا را داشته است؟ چطور برگزارکنندگان این مسابقات نتوانستند از تیمی مراقبت کنند که از همه نزدیکتر بود و از اول در کنارشان حضور داشت؟ این ناراحت‌کننده است!»

کاربر دیگری نوشت:« قوی بمانید دختران... این تقصیر شما نیست. این فدراسیونی که از سوی سیاستمداران اداره می‌شود ما را ناامید کرد. تمامی مقامات فدراسیون فوتبال باید استعفا داده و از بازیکنان و هواداران عذرخواهی کنند.»

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که این مسابقات بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با صعود تیم‌های صدرنشین، تیم‌های دوم و دو تیم از بهترین تیم‌های سوم هر گروه به مرحله بعدی ادامه پیدا خواهد کرد. 

هند در اولین دیدارش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی زنان ایران به تساوی بدون گل رسیده بود و گفته می‌شود حتی پیش از این دیدار نیز چندین مورد مبتلا به کرونا در اردوی این تیم وجود داشت. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تیم پزشکی‌اش به‌صورت جدی با کمیته برگزاری محلی و فدراسیون فوتبال هند در ارتباط است تا سلامتی و شرایط خوب تیم‌ها، مقامات و بازیکنان را در اولویت قرار دهد. 

اولین بار در شب دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها بود که کرونا وارد حباب حفاظتی تیم هند شد و تست دو نفر از اعضای این تیم مثبت اعلام شد و همین موضوع باعث شد که قرنطینه امکانات بهداشتی تغییر کند. 

تمامی تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی این مسابقات می‌توانند به‌صورت مستقیم به جام جهانی 2023 راه پیدا کنند؛ این مسابقات قرار است در استرالیا و نیوزیلند برگزار شود. 

دو تیم دیگر از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز در صورت صعود استرالیا به نیمه نهایی شانس صعود مستقیم به جام جهانی را دارند.