حسین ابراهیمی گفت: ما هیچ منعی برای مذاکره با هیچ کشوری نداریم، مگر رژیم صهیونیستی که اساسا آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

نفع ایران تأمین شود، مذاکره با آمریکا منعی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: ایران و آمریکا با یکدیگر مذاکره می‌کنند؟ این پرسشی است که چندروزی می‌شود در فضای سیاسی مطرح است.

حسین ابراهیمی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اگر ضرورت‌ها اقتضا کند. این مهم‌ترین بخش سخن آقای امیرعبداللهیان بود که درست هم هست و اگر ضرورت داشته باشد و آمریکایی‌ها وفای به عهد کنند و به پیمان‌هایشان احترام بگذارند، می‌توان با این کشور هم مذاکره کرد».

او ادامه داد: «ما هیچ منعی برای مذاکره با هیچ کشوری نداریم، مگر رژیم صهیونیستی که اساسا آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. البته این را هم بگویم که آقای امیرعبداللهیان، مجموعه تیم مذاکره‌کننده و حتی وزارت خارجه نمی‌توانند درباره مذاکره با آمریکا بدون نظر مقامات عالی‌رتبه نظام تصمیم‌گیری کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اگر قرار باشد با مذاکره مستقیم با آمریکا منافع ملی حفظ شود، طبیعی است که باید این کار صورت بگیرد؛ منتهی باید مسئولان حواسشان باشد که مکر و حیله‌ای از سوی آمریکایی‌ها در کار نباشد. نشود طوری که آمریکایی‌ها بیایند استفاده تبلیغاتی خود از مذاکره با ایران را ببرند اما در عمل به وعده‌هایشان پایبند نباشند؛ بنابراین این ملاحظه را هم باید در نظر داشت».

او همچنین تصریح کرد: «اکنون همه مسئولان اعم از رؤسای قوا و اعضای شورای عالی امنیت ملی باید بنشینند و یک تصمیم جامع بگیرند و در این تصمیم به اسناد بالادستی توجه داشته باشند تا بهترین تصمیم برای کشور و ملت ایران گرفته شود».

ابراهیمی در پایان گفت: «من باور دارم ایران با قدرت مذاکرات را پیش برد و قوی‌ترین و کارآمدترین طرح‌ها از سوی تیم مذاکره‌کننده ایران ارائه شد و واقعا دیدیم که دست غربی‌ها خالی بود؛ با این اوصاف من امیدوارم که در نهایت نتیجه‌ای منسجم، راهبردی و گره‌گشا به دست آید».