به نظر می‌رسد که علی علیپور رفته رفته به بهترین فرم خود در لیگ پرتغال نزدیک می‌شود.

علیپور قبلا اشتباه را دریبل کرده است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور یک هفته بعد از عملکردی نه چندان خوب مقابل استوریل، در دیدار برابر آروکا دو گل به ثمر رساند و به نوعی موفق شد خود را نجات دهد. تا جایی که حتی به عنوان یکی از گزینه‌های بازیکن هفته لیگ برتر پرتغال نیز در نظر گرفته شد.

استفانو بلترامه و سپس آندره ویدیگال به مهاجم 26 ساله ایرانی در راه این درخشش کمک زیادی کردند. این اولین بازی بود که این مهاجم دو گل برای جزیره نشینان به ثمر رساند، او بعد از اینکه از قهرمان چهار دوره لیگ ایران یعنی پرسپولیس به ماریتیمو نقل مکان کرد، لباس این تیم را بر تن می‌کند؛ جایی که در همین لیگ (پرتغال) یک مهاجم ایرانی دیگر یعنی مهدی طارمی در آن حضور دارد و برای پورتو به میدان می‌رود.

گل اول علی علیپور برای ماریتیمو در بازی مقابل آروکا

با این حال شروع علی علیپور در مورد خیلی امیدوار کننده نبود. او که عنوان آقای گلی کشورش را با خود یدک می کشید، در 29 بازی انجام شده تنها 1294 دقیقه در زمین حضور پیدا کرد و فقط دو گل به ثمر رساند. همچنین 21 بازی طول کشید تا علی علیپور اولین گل خود را برای ماریتیمو به ثمر برساند.

با وجود اینکه در این فصل علی علیپور بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی مورد استفاده قرار گرفته اما توانسته در 24 بازی 7 گل برای تیمش به ثمر برساند که آمار قابل قبولی است.

به این ترتیب او با دو گل بیشتر از هم تیمی خود جوئل تاگوئو بهترین گلزن ماریتیمو است. علی علیپور در 13 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته و از نظر تعداد قایق در میان بازیکنان ماریتیمو در رتبه هفتم (1430 دقیقه) حضور دارد. این بدان معناست که علیپور برای هر گلی که به ثمر رسانده به 204 دقیقه زمان احتیاج داشت که البته این برای مهاجمی که سودای حضور در تیم‌های بزرگتر را دارد، آمار قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

با وجود همه اینها مربیان ماریتیمو برای حفظ اعتماد به نفس، با او کار کردند تا این بازیکن را بتوانند بهترین سطح خود برسانند. از طرف دیگر واسکو سیابرا، سرمربی ماریتیمو بارها تاکید کرده به علی‌ علیپور اعتماد کامل دارد و به نظر می‌رسد که او در ادامه فصل روی این مهاجم ایرانی خود حساب ویژه ای باز کرده است.