تراکتور در روزی که تمامی نفرات خود را در اختیار داشت نتوانست نوار ناکامی‌هایش را قطع کند.

تراکتور و نیمکتی که یخ زد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بعد از پنج باخت و سه مساوی، تراکتور روز گذشته میزبان استقلالِ صدرنشین در تبریز بود. زونیمیر سولدو در شبی که امیدوار بود بتواند استقلال را شکست داده و جایگاه خود را تثبیت کند، بازهم به‌عنوان سرمربی تیم بازنده، زمین را ترک کرد.

تراکتور برخلاف بازی‌های گذشته شرایط خوبی از نظر مهره داشت. سولدو در شرایطی که همه کرونایی‌ها برگشته بودند، با تلفیق خریدهای جدید و چهره‌های شاخص قبلی که همه آماده بازی کردن بودند، تیمی را راهی زمین کرد که با یک گل مغلوب استقلال شد.

خط میانی استقلال طی هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشت و یک اشتباه در خط میانی تراکتور، تک گل بازی شب گذشته را هم رقم زد؛ بعد از این گل که در دقیقه 71 به ثمر رسید، سولدو هیچ تعویضی انجام نداده بود. او یک نیمه سخت را پشت سر گذاشته بود، نیمه‌ای که تیر دروازه تراکتور به لرزه درآمد و استقلال تیم برتر میدان بود. به این‌ترتیب نیمکت نشین‌ها بازهم راهی نیمکت شدند؛ نیمکتی که در آن قسمت روز، نوری به خود نمی‌دید و حسابی سرد بود.

نیاز به تعویض در سولدو ایجاد نشد تا لحظه‌ای که تیم گل خورد. این جا بود که سرمربی تراکتور تازه به یادش افتاد که روی نیمکت تیم چهره‌هایی دارد که می‌توانند تاثیر گذار باشند. البته خیلی دیر شده بود چرا که تعویض‌ها از آن جایی که در حالت دستپاچگی و لحظه‌ای انجام شدند، برنامه خاصی به بازی تیم اضافه نکردند که بتواند تراکتور را به سمت جبران سوق دهد.

سولدو در شرایطی تا دقیقه 70 هیچ تعویضی انجام نداد که روی نیمکت خود چهره‌های چون محمد عباس‌زاده، اکبر ایمانی، علی دشتی، سعید واسعی، رضا سیف احمدی و محمد بلبلی را داشت. چنین تصمیمی از سوی او باعث شد تا سوالات زیادی در مورد سرمربی کروات به‌وجود بیاید؛ از جمله اینکه آیا او کاملا بر توانایی نفرات تیمش واقف است، آیا او مسلط به شرایط فعلی تیم است و توان مدیریت لحظه ای را دارد و کلی سوال دیگر که سولدو باید پاسخ دهد.

جواب سولدو در نشست خبری بعد از پایان بازی به این سوال که چرا از تعویض‌هایش این گونه استفاده کرد این بود: بچه‌ها خوب بازی می‌کردند و تعویض‌هایی که کردیم نتوانستند تغییری در وضعیت تیم ایجاد کنند. وقتی تیم خوب بازی می‌کند و شما هم وضعیت ما در جدول را می‌دانید، شاید این تعویض‌ها باعث شود که شکل بازی تغییر  کند.

این که از نظر او تیمش خوب بازی می‌کرد در حالی که استقلال سوار بر بازی بود و هر لحظه امکان داشت به گل برسد یک بحث جداست اما اینکه سولدو ربط دادن تعویض به شرایط جدول، عوض شدن شکل بازی و ترس از آن را دلیل استفاده نکردن از نفرات روی نیمکت بداند، هیچکس که بازی را تماشا کرده قانع نخواهد شد.