علیرغم پرفکت هت تریک در گل به خودی توسط میکایلا مور، بازیکن تیم زنان نیوزلند، سرمربی تیم از او حمایت کرده است.

حمایت از مدافعی که در اشتباه کردن دریغ نکرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل اتفاق عجیبی در فوتبال زنان رخ داد و در جریان شکست 0-5 نیوزلند مقابل آمریکا، میکایلا مور سه بار در نیمه اول به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. اما بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نیوزلند حامی میکایلا مور بوده و تاکید کردند این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ دهد.

دروازه بان تیم، ارین نایلر در این رابطه گفت: "مسئله در حال حاضر چیزی فراتر از فوتبال است و ما باید در مورد میکایلا مور به عنوان یک انسان فکر کنیم."

مور در دقیقه 40 و کمی پس از زدن سومین گل به خودی سوم از سوی مربی تیم جیتکا کلیمکووا تعویض شد و برخی به انتقاد از این رویکرد در مورد اشتباه بازیکن پرداختند. وایت به شبکه اسکای گفت: "تعویض شدن دقایقی پیش از پایان نیمه اول احتمالا بدترین توهین ممکن برای یک بازیکن است. فکر می‌کنم شاید اگر من سرمربی بودم، او را تا بین نیمه در زمین نگه می‌داشتم و آن موقع شرایط را ارزیابی می‌کردم. اما هنگام تعویض میکایلا مور فقط پنج دقیقه مانده بود و در واقع اشتباهات این بازیکن که دیگر رخ داده بود."

اما جیتکا کلیمکووا بعد از پایان مسابقه گفت: "قدرت ذهنی بخش بزرگی از فوتبال است و اگر در طول بازی در چنین شرایطی قرار بگیرید، شاید بخواهید در زمین باقی مانده و اوضاع را تغییر دهید، اما شاید برای ما تصمیم بهتر تعویض کردن و تغییر شرایط باشد. بدیهی است که میکایلا مورغمگین و ناامید است، اما نباید فراموش کند ما کنار او هستیم. این اتفاق نه فقط به او، برای ممکن است برای همه رخ دهد.

وقتی مور تعویض شد سریع به او دلداری داده، این بازیکن را در آغوش گرفتم و از او حمایت کردم. به مور  گفتم ما همه می دانیم که او چه بازیکن خوبی است و در این مورد شکی نیست. این چیزی است که من بارها و بارها برای مور تکرار خواهم کرد."