مقابل فجرسرنگون شدن مدافع فجر در درگیری با روزبه چشمی پیش از به ثمر رسیدن گل استقلال جنجالی ترین صحنه تقابل تیم صدرنشین با فجر بوده است.

کارشناسی داوری گل جنجالی استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش ورزش سه، مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که با پیروزی استقلال مقابل فجر و تساوی پرسپولیس و گل گهر، آبی پوشان با پنج امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول، صدرنشین لیگ برتر باقی ماندند.

پس از جنجال هایی که پیرامون قضاوت محمدحسین ترابیان در بازی پرسپولیس - گل‌گهر به وجود آمد، حالا یک روز پس از برگزاری مسابقات صحنه ای از سرنگون شدن بازیکن فجرسپاسی در درگیری با روزبه چشمی پیش از گل استقلال منتشر شده که عملکرد رضا عادل داور این بازی را زیر سوال برده است و کاربران فضای با انتشار این صحنه می‌گویند گل استقلال باید مردود اعلام می‌شد.

در همین خصوص نظرات کارشناسان داوری را می‌خوانید:

* ابراهیم میرزابیگی: آقای چشمی پیش از گل در‌ محوطه‌ جریمه یک فن کشتی روی بازیکن فجرسپاسی اجرا می‌کند و اول با زانو ها و بعد هم با دست بازیکن را هل می‌دهد و او را سرنگون می‌کند. باید قبل از گل به نفع فجرسپاسی خطا اعلام می‌شد و گل هم مردود اعلام می‌شد.

* حیدر سلیمانی: گل سالم بود اما قبل از به ثمر رسیدن گل داور باید خطای روزبه‌ چشمی را روی مدافع فجرسپاسی اعلام می‌کرد.

* نوذر رودنیل: در ابتدا زاویه تلویزیونی تصویر را به خوبی نشان نداد ولی با ویدیو های منتشر شده مشخص شد روزبه چشمی روی مدافع فجر خطا کرده است اما چون محوطه جریمه فجر شلوغ بود، داور خطا را تشخیص نداد و این خطا هم منجر به گل استقلال شد؛ بنابراین داور باید پیش از به ثمر رسیدن گل، خطای چشمی را اعلام می‌کرد.

* غلامرضا جباری: داور می‌توانست خطای روزبه چشمی روی بازیکن فجر را اعلام کند اما با توجه به اینکه توپ به بازیکن همدسته می‌رسد، احتمالا داور آوانتاژ داده است. با توجه به اینکه بعد از آوانتاژ بازیکن زرد به توپ مسلط بوده ولی به دلیل اشتباه خودش توپ را به تیم استقلال تقدیم کرد، گل سالم است. هر چند اعمال آوانتاژ در چنین شرایطی توصیه نمی‌شود.

* حسین عسگری: گل استقلال باید مردود اعلام می‌شد چون با وجود این که زننده گل سلمانی و خطایی مرتکب نشد اما روزبه چشمی روی بازیکن فجر خطا کرد که داور این صحنه را ندید.

* هادی دزفولی: قبل از گل استقلال باید خطای روزبه چشمی روی بازیکن فجر اعلام می‌شد.