تیم ملی امید با تلفیقی از بازیکنان زیر 21 سال و زیر 23 سال در بازی های نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند به میدان می رود.

امید با تلفیق 21 ساله و 23 ساله ها  در تاشکند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بازی های این دوره تنها به بهانه قهرمانی آسیا و با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می شود و به واقع تیم های برگزیده تنها روی سکو می روند و بحث راهیابی به المپیک مطرح نیست. تیم ها در 4 گروه چهار تیمی با هم مسابقه خواهند دارد و در پایان مرحله گروهی از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می کنند و تا انتها بازی ها به صورت حذفی برگزار خواهد شد. تیم ایران با تیم های قطر – ترکمنستان و ازبکستان همگروه است.

پیش تر برنامه ریزی به گونه ای بود که تیم امید تنها با بازیکنان زیر 21 سال در این رقابت ها حاضر شود. یعنی بازیکنانی که در مقدماتی المپیک هم قادر به همراهی تیم امید باشند یا به عبارت ساده تر شرایط سنی آنها اجاره دهد که در دوره بعدی مسابقات هم حاضر شوند که این بازیکنان متولد سنی 1379.10.11 به بالا هستند اما بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مهدی مهدوی کیا و هم چنین فدراسیون فوتبال تعدادی از بازیکنان زیر 23 سال هم به اردوی تیم امید دعوت خواهند شد تا تیم امید ارایه گر بازی های بهتری در برابر حریفان در تاشکند باشد و نتایج خوبی هم کسب کند. این بازیکنان متولد 1377.10.11 به بالا خواهند بود و در دوره بعدی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که به بهانه راهیابی به المپیک برگزار می شود قادر به همراهی تیم امید نخواهند بود.

گفتنی است حضور مهدی مهدوی کیا در تیم امید قطعی شده و فروردین ماه شاهد اولین اردوی تیم امید در تهران خواهیم بود. البته تمرینات اصلی تیم امید بعد از پایان بازی های لیگ برتر برگزار می شود و قرار است تیم پیش از حضور درتاشکند در کیش بازی دوستانه احتمالا در برابر عراق یا امارات انجام دهد.