سرخپوشان پایتخت در روز غیبت سعید آقایی و میلاد سرلک در دیداری خارج از خانه به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی مقابل صنعت نفت به میدان خواهند رفت که ساعتی پیش از این بازی، استقلال در مقابل گل‌گهر بازی خواهد کرد و قرمزها امیدوارند با توقف استقلال، فرصت کم کردن فاصله تا صدر جدول را داشته باشند.

پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت، علاوه بر عیسی آل‌کثیر که هنوز شرایط مشخصی ندارد و همچنین سیامک نعمتی که عمل جراحی خود را پشت سر گذاشت، سعید آقایی، امید عالیشاه و میلاد سرلک را هم در اختیار نخواهد داشت تا با شرایط ویژه به مصاف تیم اوج گرفته علیرضا منصوریان بروند.

به نظر می‌رسد سرخپوشان در دیدار هفته بیست و یکم، 2 تغییر نسبت به بازی قبلی داشته باشند. با توجه به مصدومیت سرلک و محرومیت سعید آقایی،  یحیی جانشینان آنها را معرفی کرده است.

* خط دروازه؛ گوهری در مقابل تیم سابق

در یک هفته گذشته احمد گوهری اغلب با تیم ثابت پرسپولیس تمرین کرده و احتمالا در درون دروازه قرار خواهد گرفت. او در اولین بازی خود با پیراهن پرسپولیس عملکرد چندان خوبی نداشت و متزلزل ظاهر شد اما یحیی برای دومین بازی متوالی به او میدان خواهد داد تا به این ترتیب در آستانه دربی، حامد لک حداقل برای دو بازی روی نیمکت باشد.

* دفاع مرکزی؛ ادامه زوج وحدت و سیدجلال

برای سومین بازی متوالی، گل‌محمدی از زوج وحدت حنانوف و سیدجلال حسینی در دفاع مرکزی استفاده خواهد کرد و این دو به دنبال کلین شیت حساس و ارزشمند در آبادان هستند. نکته جالب اینکه عملکرد درخشان وحدت باعث شده تا یحیی فرشاد فرجی و علی نعمتی را روی نیمکت بنشاند و همچنین سیدجلال در چهل سالگی، همچنان رهبر خط دفاعی قرمزها محسوب شود.

* دفاع کناری؛ ترکیب کاملا هجومی با شجاعی و رضاییان

سعید آقایی به عنوان اولین محروم این فصل پرسپولیس، بازی با صنعت نفت را از دست داد تا در تهران بماند و تماشاگر نمایش علی شجاعی باشد. شجاعی که این فصل دو پاس گل داده در این جناح چپ خط دفاعی پرسپولیس را در اختیار خواهد داشت تا به همراه رامین رضاییان در سمت راست، ترکیبی هجومی را برای قرمزها تشکیل بدهند.

* هافبک دفاعی؛ شریفی در کنار کمال؟

میلاد سرلک تاکنون در تمام بازیهای این فصل فیکس بوده اما این بار به دلیل مصدومیت در ترکیب حضور نخواهد داشت تا به این ترتیب انتخاب جانشین وی بزرگترین چالش یحیی گل‌محمدی باشد. در حالی که رضا اسدی در تمرینات اخیر اعتماد چندانی را متوجه خود ندیده، به نظر می‌رسد محمد شریفی گزینه اول یحیی گل‌محمدی محسوب شود. کمال کامیابی‌نیا نیز پس از مصدومیت توانسته مهره ثابت سرخپوشان باشد و دوباره در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت.

* هافبک کناری؛ همان همیشگی

در روزی که پرسپولیس همچنان دو هافبک کناری خود یعنی سیامک نعمتی و امید عالیشاه را در اختیار ندارد، چهار ضلعی خط حمله این تیم کاملا قابل حدس است. احسان پهلوان که در بازیهای اخیر عملکرد قابل قبولی داشته، این بازی هم در ترکیب اصلی خواهد بود و در جناح دیگر از بین ترابی و وحید امیری یکی در ترکیب اصلی خواهد بود.

* خط حمله؛ عبدی و وظیفه گلزنی در آبادان

مهدی عبدی مهاجم نوک پرسپولیس خواهد بود و در شرایطی که حامد پاکدل هنوز آمادگی خود را پس از مصدومیت نابهنگام پیدا نکرده، وظیفه گلزنی را برعهده خواهد داشت. عبدی در بازی قبلی پرسپولیس دو گل به ثمر رساند و در تلاش است تا پایان فصل، برای اولین بار آمار گلزنی خود را دو رقمی کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت:

احمد گوهری

سیدجلال حسینی

کمال کامیابی‌نیا

وحید امیری

وحدت حنانوف

رامین رضاییان

علی شجاعی

محمد شریفی

احسان پهلوان

مهدی ترابی

مهدی عبدی