رئال مادرید در یک بازی به یاد ماندنی و تاریخی با هت تریک کریم بنزما پی اس جی را از لیگ قهرمانان کنار زد و به یک چهارم نهایی رفت.

کریم  بنزما هست، نیازی به امباپه نیست (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در حالی امشب پای به بازی برگشت برابر پی اس جی گذاشت که سه هفته پیش در پاریس با گل دقیقه 93 کیلیان امباپه مغلوب شده بود. روند بازی رئال در بازی رفت به گونه ای بود که کمتر کسی برای این تیم شانس صعود قائل بود.

45 دقیقه نخست بازی برگشت نیز شرایط کاملا به ضرر رئال شد. کیلیان امباپه که یک گلاش آفساید اعلام شده بود دقیقه 38 توانست به زیبایی گل اول بازی را به ثمر برساند تا رئال مادرید بازنده به رختکن برود. حالا کهکشانی ها باید 2 گل می زدند تا بازی در مجموع برابر می شد و اینجا برداشته شدن قانون گل زده در خانه حریف به سود رئال بود.

رئال نیمه دوم را هجومی شروع کرد ولی حملات این تیم زهر لازم را نداشت.

روند بازی رئال از دقیقه 57 و با ورود رودریگو و کاماوینگا بهتر شد. دو تعویض کارلتو و تزریق نیروی جوانی به خط میانی و حمله رئال همان چیزی بود که تیم نیاز داشت. رئال انگار به یک اشتباه از پی اس جی هم نیاز داشت تا از لحاظ روحی هم بر حریف برتری پیدا کند. اشتباهی که دوناروما در دقیقه 61 مرتکب شد.

گلر ایتالیایی در حالی که می توانست به راحتی توپ را به بازیکن کناری پاس بدهد، آنقدر تعلل کرد تا کریم بنزما به وی برسد. دخالت ستاره فرانسوی باعث شد پاس دوناروما به وینیسیوس برسد و ستاره برزیلی بلافاصله کریم را صاحب توپ کرد تا گل اول رئال اینگونه به ثمر برسد.

توفان رئال اما از دقیقه 76 شروع شد. لوکا مودریچ از محوطه جریمه خودی توپ را گرفت و به زمین پی اس جی امد. پاس عمقی او به وینیسیوس رسید و ستاره برزیلی دوباره توپ را به مودریچ پاس داد. اینجا اوج هنرنمایی ستاره کروات بود. او با یک پاس کوتاه عمقی کریم را درون محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی کرد تا بای ک چرخش و شوت دقیق گل دوم را به ثمر برساند.

20 دقیقه بعد گریم هت تریک خود را کامل کرد. این بار روی نفوذ وینسیوس این مارکینیوش بود که مرتکب اشتباه شد و با پاس خود احازه داد کریم سر رسیده و با شوت بیرون پا گل سوم را به ثمر برساند تا کامبک رویایی رئال کامل شود.

کریم بنزما با این هت تریک به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانسته در یک بازی حذفی اروپایی برابر پی اس جی هت تریک کند. او در یکی از بهترین فصول فوتبالی خود یک تنها پاریس را از لیگ قهرمانان بیرون کرد.

کریم بنزما همچنین با ۳۴ سال و ۸۰ روز به مسن ترین بازیکنی تبدیل شد که موفق به ثبت هت‌تریک در لیگ قهرمانان اروپا شده است.