لالیگا امروز فهرستی را منتشر کرد که بیش از همیشه، واقعیت‌های باشگاه بارسلونا را در قیاس با رئال مادرید نشان می‌دهد.

رئال اول، بارسا آخر؛ پایان رویای جذب هالند برای بلوگرانا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا امروز فهرست باشگاه های اسپانیایی حاضر در دسته اول و دوم فوتبال این کشور را بر اساس محدودیت پرداخت دستمزد اعلام کرد. بر این اساس رئال مادرید صدرنشین است و بارسا در رده آخر لالیگا قرار گرفت.

باشگاه تحت ریاست خوان لاپورتا که تابستان گذشته سقف پرداخت دستمزد 97 میلیون یورویی داشت، پس از جذب 4 بازیکن در زمستان(دنی آلوز، امریک اوبامیانگ، فران تورس و آداما) تراز منفی 144 میلیون یورویی پیدا گرده است. تنها باشگاه اسپانیایی با تراز منفی بارسلوناست و این نشان می دهد که کار بارسا برای جذب بازیکن بزرگ در تابستان تا چه اندازه دشوار خواهد بود. آبی اناری ها در حالی رویای جذب ارلینگ هالند را در سر دارند که واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.

در سوی مقابل اما رئال که حتی یک یورو هم در زمستان هزینه نکرد، با سقف 739 میلیون یورویی، پرقدرت ترین باشگاه اسپانیایی از لحاظ اقتصادی است و دست باشگاه برای جذب هر فوق ستاره ای باز خواهد بود. بیهوده نیست که خاویر تباس، رئیس لالیگا اخیر تایید کرد که رئال می تواند تابستان همزمان کیلیان امباپه و ارلینگ هالند را جذب کند. 

پس از رئال مادرید و با فاصله ای زیاد، سویا و اتلتیکو با سقف پرداخت دستمزد 199 و 161میلیون یورویی قرار دارند.

سقف دستمزد چقدر است، توسط چه مرجعی و چگونه محاسبه می شود؟

محدودیت هزینه تیم ورزشی مفهومی است که شامل حداکثر مبلغی است که هر تیم اسپانیایی می‌تواند برای حقوق بازیکنان، مربی، کمک مربی و مربی بدنساز و همچنین تیم های دوم و پایه، و سایر بخش‌های باشگاه هزینه کند. 

هزینه های یک باشگاه ورزشی شامل دستمزد ثابت و متغیر(اعم از پرداخت پولی یا غیرنقدی مانند خانه، ماشین یا سفر...)، حق تصویر، استهلاک مربوط به نقل و انتقالات، حق بیمه، غرامت برای فسخ قراردادها و... را شامل می شود.

محاسبه آن با ما به التفاوت درآمد(حق تلویزیونی، تبلیغات، بلیط فروشی...) و هزینه های ساختاری و بازپرداخت بدهی هادر طول فصل انجام می شود. هر تیمی سقف دستمزد خود را تعیین می کند و حتی می تواند مبلغی را پایین تر از سقف خود قرار دهد(همانطور که برخی از باشگاه ها انجام داده اند)، اما همیشه باید با قوانین کنترل اقتصادی لالیگا مطابقت داشته باشد و توسط سازمان تایید شود.