کارلو آنجلوتی، سرمربی رئال مادرید، یکی از بدترین دیدارهایش در طول دوران حضورش در دنیای مربیگری را برابر بارسا سپری کرد.

 ​فاجعه در برنابئو؛ تمام اشتباهات کارلتو در ال‌کلاسیکو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در دیدار برگشت رقابت‌های این فصل لالیگا در سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا بود و با چهار گل برابر این تیم شکست خورد.
آنچلوتی در حالی قدم به این دیدار گذاشت که با اختلاف امتیازی قابل توجه نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار داشت اما تصمیم عجیبی درباره خط حمله تیمش گرفت. 
در شبی که غیبت کریم بنزما که به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نبود باید به صورت کامل پوشش داده می‌شد، این مربی ایتالیایی تصمیم گرفت که از لوکا مودریچ در نقش شماره 9 کاذب استفاده کند. 
این در حالی بود که لوکا یوویچ و ماریانو دیاز نیز گزینه‌های محتمل برای قرار گرفتن در این پست بودند  حتی ایسکو و آسنسیو نیز بازیکنانی بودند که می‌شد با ریسک کمتری در این پست از آنها استفاده کرد اما کارلتو تصمیم به استفاده از لوکیتا گرفت. 

او در واقع با این تصمیم بازیساز اصلی تیمش را در مقابله با اریک گارسیا و جرارد پیکه قرار داد، هافبکی 36 ساله که باید با دو مدافع درجه یک حریف روبرو می‌شد و همین باعث شد همه چیز اشتباه پیش برود. 
یکی دیگر از حرکات اشتباه کارلتو این بود که وقتی با دو گل از حریف عقب افتاد، تصمیم گرفت در آغاز نیمه دوم از خط دفاعی سه نفره استفاده کند، اتفاقی که پیش از این در طول فصل 22-2021 هرگز برابر تیم‌های بزرگ رخ نداده بود و یادآور استفاده از کاماوینگا در پست دفاع چپ در جریان شکست 1-2 برابر شریف بود. 
این تصمیم در واقع تیرخلاص بر پیکر رئال مادرید بود، چرا که شرایط را برای درخشش دو نفر از سریع‌ترین مهاجمان دنیا فراهم کرد: عثمان دمبله و پی‌یر امریک اوبامیانگ. همین اشتباه یکی از دلایل اصلی به ثمر رسیدن دو گل دیگر از سوی شاگردان ژاوی در نیمه دوم بود. 
آنچلوتی پس از بازی در گفتگو با رسانه‌ها بارها روی این موضوع تاکید کرد که مقصر اصلی شکست در این بازی بوده، دیداری که به لطف حضور تیبو کورتوا در دروازه با تعداد گل‌های بیشتری به پایان نرسید.