سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری در مورد مسائل مختلف این تیم اظهار نظر کرد.

گل محمدی: سید علی برای آنها قضاوت کرد و نگذاشت ببریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پس از نشست خبری مربی آلومینیوم، یحیی گل‌محمدی که روز گذشته حکم محرومیت شش جلسه‌ای از بازیهای لیگ برتر را دریافت کرده است، در اتاق کنفرانس خبری ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شد.

* * باید متمرکز و فرصت طلب باشیم

یحیی درباره بازی مقابل آلومینیوم اظهار داشت: بازی جام حذفی را در پیش داریم مقابل آلومینیوم که با آمدن آقای رحمتی، تغییرات مثبتی را داشته است. فیلم بازیهای این تیم را که دیدیم، واقعا تیم بهتری نسبت به چند هفته قبل شدند و نشان می‌دهد حضور ایشان تاثیر مثبت داشته است. جام حذفی جامی است که در این بازیها نباید اشتباهات تاثیرگذار داشته باشیم و نباید بی تمرکز باشیم و باید فرصت طلب باشیم و از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم. خیلی باید متمرکز روی وظایفمان باشیم. این خیلی کمک می‌کند روی نتیجه مسابقه و ممکن است یک اشتباه، کنار گذاشتن تیم از جام حذفی را رقم بزند.

* سلامتی هواداران و بازیکنان اهمیت دارد

وی افزود: تمرینات ریکاوری داشتیم، دیروز هم تمرین پرفشاری برگزار کردیم و امروز باتوجه به آلودگی هوا نمی‌دانم چگونه باید بازیکنان را تمرین بدهم. سلامت بازیکنان خیلی اهمیت دارد. کرونا وجود دارد و از این طرف هم آلودگی هوا. سلامتی بازیکنان و هواداران از هرچیزی بیشتر مهم است. انشالله بازی خوبی را انجام دهیم، هر بازی در جام حذفی مثل فینال است و باید در این فینال‌ها برنده باشی تا جام حذفی را به دست بیاوری. بازیکنان ما آماده برای بازی خوب هستند.

* با انرژی پای به زمین خواهیم گذاشت

او در مورد اهمیت جام حذفی گفت: اگر صدر جدول هم بودیم جام حذفی مهم بود. بالاخره پای جام وسط است. جام حذفی هم جامی است که سه بازی پشت سر هم داری و اگر در این سه بازی برنده باشی، جام را به هواداران تقدیم خواهی کرد. با تمام انرژی پای به زمین خواهیم گذاشت.

* هوا مناسب فوتبال بازی کردن نیست

سرمربی پرسپولیس در خصوص وضعیت آلودگی هوا عنوان کرد: نمی دانم تصمیم مسئولین سازمان لیگ چیست اما هوا واقعا مناسب بازی کردن نیست. حالا هر تصمیمی گرفته شود، ما مجبوریم که پیروی کنیم.

* حضور حامد لک می‌تواند به ما کمک کند

گل‌محمدی در مورد شایعه کنار گذاشتن حامد لک تا پایان فصل و نپذیرفتن عذرخواهی اش توضیح داد: اصلا بحث عذرخواهی و این چیزها نبود. شرایطی که حامد در این چند وقت داشته، شرایط خوبی نبود. چه از نظر فنی و چه مسائل دیگر. این که حامد آمده تنهایی تمرین می‌کند با مربی اختصاصی، فقط به این خاطر است که باید بیشتر فکر کند در مورد فوتبال خودش و رفتار و مسائل فنی خودش. این تصمیمی است که می‌خواهم فرصتی باشد برای بیشتر فکر کردن. فکر نکنم در نهایت مشکل خاصی به وجود بیاید و قطعا حضور حامد لک هم در روزهای آینده می‌تواند به ما کمک کند.

* رای من نسبت به سایر مربیان، خیلی سنگین بود

او در مورد رای کمیته انضباطی و حواشی پیرامون آن گفت: ما جلسه‌ای با بازیکنان داشتیم و تصمیممان بر این است که از حواشی و مسائلی که باعث می‌شود تمرکزمان بهم بخورد، دوری کنیم. می‌توانم درباره این مسائل زیاد صحبت کنم اما اصول حرفه‌ای‌گری باعث می‌شود که یک مربی درباره دیگر مربیان صحبت نکند. کار همه ما مربیان سخت است و کار طاقت فرساست. ما انقدر دغدغه داخل تیمی و فنی و تمرین داریم که روی آن تمرکز کنیم و برای حلش انرژی بگیریم. اینکه کسی در مورد من صحبت کند یا من درباره کسی صحبت کنم، فکر کنم از حرفه‌ای‌گری دور باشد. این رای که درباره من دادند، خیلی سنگین بود نسبت به کارهایی که بعضی دوستان کردند و فکر کنم اختلاف رای خیلی زیاد بود. بازهم از باشگاه می‌خواهم نسبت به این رای عکس العمل نشان دهد و حتما به این رای اعتراض کند تا به استیناف برود. این مسائل حاشیه‌ای را به باشگاه می‌سپارم؛ هم مسئولان حقوقی، هم رسانه‌ای و هم آقای درویش این مسائل را خوب رصد می‌کنند و نسبت به مسائل حاشیه‌ای که دوستان دوست دارند در تیم ما به وجود بیاید، واکنش نشان خواهند داد.

* زیاد حرف می‌زنند، زیاد هم گاف می‌دهند

وی افزود: استناد آنها نسبت به بندها اشتباه است. اطلاعات آنها اشتباه است و زیاد حرف می‌زنند و زیاد هم گاف می‌دهند. مسائل تخصصی است و به من ربطی ندارد.

* مسائل داوری امسال شدید شده است

سرمربی پرسپولیس در مورد غایبان تیمش عنوان کرد: ما الان وحید امیری را در اختیار نداریم و سیامک هم تازه به تمرینات اضافه شد. بچه‌های ما آماده بازی هستند. نتیجه بازی بستگی به تمرکز خودمان دارد. متاسفانه امسال مشکلات داوری واقعا زیاد شده است. یک مقدار در این بحث نگرانی وجود دارد، کمیته داوران با انتخاب‌های خوبشان خیلی می‌توانند به این مسائل کمک کنند.

* 27 دقیقه بازی را خواباندند

یحیی همچنین اضافه کرد: دیروز در کمیته انضباطی هم صحبت می‌کردیم و درصد زیادی از مسائل حاشیه‌ای به خاطر مشکلات داوری است و تیمها نسبت به این مسائل نگران هستند. خیلی بد است که این نگرانی وجود داشته باشد و تکرار آن بدتر است. هفته قبل 27 دقیقه بازی خوابیده بود و خود داور با بازیکنان صحبت می‌کرد. این به غیر از پرتاب اوت و... است. 27 دقیقه! داور باید حامی تیمی باشد که قصد فوتبال بازی کردن دارد، نه برعکس. مدیریت این مسائل خیلی مهم است. یک سوم کل بازی خوابیده بود، خُب هواداران و تماشاچیان و مربیان و بازیکنان چه لذتی از این بازی می‌برند؟

* داور جریمه شده را گذاشتید داور دربی؟

وی در ادامه راجع به انتخاب سیدعلی گفت: فقط جنگ اعصاب است. این اتفاقات وجود دارد. اتفاقات دربی و محرومیت شش جلسه و جریمه صد میلیونی هم به خاطر اتفاقات داوری بود. من تک تک صحنه‌های دربی را می‌گذارم چند داور بی طرف هم بیایند اگر گفتند یک طرفه نبوده، من فوتبال را کلا می‌گذارم کنار، کلا. از دقیقه یک داور یک طرفه سوت زد، این چه معنی دارد؟ کل صحبتم این است که بگذارید قهرمان در زمین مشخص شود، بگذارید قهرمان فوتبالی مشخص شود. این خواسته همه مربیان و بازیکنان است. ما نباید با ذهنیت و نگرانی پای به زمین بگذاریم. قرار بود او در بازی ما و مسجدسلیمان داور ما باشد اما چون اگر قضاوت می‌کرد، نمی‌توانست دربی را سوت بزند، علیه آقای افشاریان استوری زد و آقای افشاریان او را جریمه کرد و از بازی ما برداشت. بعد او را گذاشتید داور دربی؟ به خاطر چه فشاری؟ این فشار و نیرو از کجا آمد؟

* ذهنیت سیدعلی، عدم پیروزی پرسپولیس بود

او در مورد صحبتهای علی خسروی توضیح داد: بعد خود اعضای کمیته داوران آمد در تلویزیون آقای خسروی. معلوم است از انتخابت دفاع می‌کنی. او بیاید، من هم می‌آیم دو تایی صحنه‌ها را ببینیم، اگر خودش گفت شما درست نمی‌گویید، هر تصمیمی خواست در مورد من بگیرد. انتخاب داوران، تمرکز داوران و نگرانی و ذهنیتی که مربیان نسبت به این مسائل دارند، باید برطرف شود. به خدا یک تیم بیاید از نظر فنی 5-4 گل به ما بزند، خود آدم لذت می‌برد و می‌گوید خدا پدر و مادرش را بیامرزد چه تیمی درست کرده. آدم یاد می‌گیرد. اما همه نگرانی ما این است که داور کیست و او را چجوری گذاشتند و... . آقای  سیدعلی را گذاشتند داور دربی و می‌دانستیم ذهنیت او برای این دربی، ذهنیت نبردن پرسپولیس بود. این ذهنیت وجود داشت. چون همه کسانی که او را گذاشتند و دست فراقانونی داشتند، او برای آنها قضاوت کرد و نگذاشت بازی را ببریم. بعضی گفتند شما چرا تعویض نکردی؟ من همان لحظه که بازیکن قد بلند آوردند، تعویض کردیم اما داور نگذاشت بازیکن ما وارد زمین شود. برانکارد روی خط طولی زمین است، دست آقای سیدعلی بالاست و منتظر که برانکارد برود بیرون و سوت بزند. در بازی کره و ایران، داور دو دقیقه و نیم صبر کرد تعویض انجام شود. چون وظیفه داور این است که بگذارد بازی عادلانه و 11-11 باشد. او سه چهار ثانیه دیرتر سوت می‌زد، تعویض انجام می‌شد. بازی برد و باخت دارد و اگر حریف عادلانه ما را شکست دهد، ما نقاط ضعف را پوشش می‌دهیم.

* نتایج باید فوتبالی رقم بخورند

گل‌محمدی در پایان راجع به تاثیر این ذهنیت منفی در تیم گفت: ذهنیت منفی برای همه تیم‌ها وجود دارد. فقط ما نیستیم، همه نگرانند ببینند چه کسی داور می‌شود. سروصدا کردن نیمکت بازهم به مدیریت داور برمی‌گردد. اگر داور قاطع باشد... وقتی آقای فغانی داور است، چرا این تنش‌ها کم می‌شود؟ به خاطر مدیریت داور. نمی‌گویم داوران ما همه مشکل دارند و اصلا اینجوری نیست. داوران ما یک قشر بسیار ضعیف جامعه از نظر حقوق، امکانات، بحث VAR و حتی هدست هم ندارند. کار داوری در لیگ ما سخت است، خیلی سخت است. من دیروز هم گفتم در کمیته انضباطی که شما باید فشار بیاورید وی ای آر بیاید. خیلی کمک خواهد کرد به رفع تنش‌ها. هزینه را باشگاه‌ها متقبل خواهند شد اما نبود این چیزها شاید برای بعضی تیم‌ها خوب باشد، نمی‌دانم جریان چیست که نمی‌آورند. در نهایت انشالله همه بازی‌ها فوتبالی رقم بخورد. این خواسته همه مربیان و بازیکنان است.