دربی دو غول ترکیه امشب در ورزشگاه اولکر برگزار می شود؛ این سیصد و نود و پنجمین تقابل دو تیم خواهد بود.

گزارش: امشب نبرد شماره ۳۹۵ گالا و فنر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در طول تاریخ 69 تیم موفق به حضور در سوپر لیگ ترکیه شده اند. از میان این تیم ها فقط 6 تیم طعم قهرمانی را چشیده اند؛ دو تیم گالاتاسرای (22) و فنرباغچه (19) با مجموع 41 قهرمانی حدود 65 درصد جام ها را مال خود کرده اند. به همین دلیل است که دربی امشب دو تیم با وجود رتبه عجیب گالا و فاصله غیرقابل جبران فنر با صدر، همچنان از حساسیت بالایی برخوردار است. برای فوتبالدوستان ترکیه، دربی گالا-فنر چیزی مثل استقلال-پرسپولیس ماست. رتبه، شرایط داخلی دو تیم و هیچ چیز دیگری نمی تواند از حساسیت این دیدار بکاهد؛ این جا باید ببری تا هوادارانت راضی باشند. آنها مثل خیلی از ما هستند، پیروزی در دربی برایشان به قدری حیثیتی است که به خیلی چیزهای با ارزش تر دیگر ترجیح داده شود.
در حساس ترین بازی هفته سی و دوم سوپر لیگ ترکیه تیم های گالاتاسرای و فنرباغچه از ساعت 22 در ورزشگاه اولکر و با قضاوت آتیلا کارااوغلو به مصاف هم خواهند رفت. گالاتاسرای با 11 برد، 8 مساوی، 12 باخت و 41 امتیاز در رده سیزدهم و فنرباغچه با 16 برد، 8 مساوی، 7 باخت و 56 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی حضور دارند. فنرباغچه در دیدار رفت با نتیجه دو بر یک پیروز شد و گالا امشب به دنبال گرفتن انتقام شکست نیم فصل اول است.

مسوت اوزیل و اوزان توفان دو بازیکنی هستند که فنر در این دیدار در اختیار نخواهد داشت؛ این دو به تصمیم سرمربی از تیم کنار گذاشته شده اند. سوفیان فغولی، ستاره الجزایری گالا به دلیل مصدومیت تنها غایب قطعی گالا در دربی خواهد بود.
فنرباغچه با عملکرد اخیر خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تیم در 7 بازی اخیر خود 6 برد و یک مساوی کسب کرده است (19 امتیاز از 21 امتیاز ممکن). فنر در این پروسه، دو بار به سه برد متوالی دست یافته و در این بین یک مساوی هم مقابل ترابزون اسپور صدرنشین کسب کرده است. زرد و لاجوردی ها می توانند با پیروزی در دربی امشب ضمن حفظ روند بدون باخت خود، چهارمین برد متوالی شان را هم کسب کرده و به رده دوم جدول رده بندی صعود کنند.

دو تیم در مجموع رقابت های مختلف، 394 بار تا کنون باهم دیدار کرده اند. سهم فنر 148 برد، سهم گالا 125 برد بوده و 122 بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. فنرباغچه در 4 دربی اخیر که به میزبان گالا برگزار شده به بردی دست نیافته است. گالاتاسرای طی دو فصل اخیر با نتایج سه بر یک و یک بر صفر فنرباغچه را در ورزشگاه اولکر شکست داده است. دو بازی دیگر دو تیم که مربوط به فصل های 18-2017 و 18-2019 می شود با نتیجه مساوی به پایان رسید. آخرین پیروزی فنر در ورزشگاه اولکر به فصل 17-2016 بر می گردد که این تیم با گل های رابین فن پرسی پیروز شد.