دروازه‌بان تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر که تیمش توانست با درخشش او به نیمه نهائی جام حذفی برسد، از روزهای سخت پیش از این موفقیت حرف زده است.

گفتگو با ستاره جدیدترین  غول کش فوتبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، همه ما منتظر لحظاتی در زندگی‌مان هستیم تا شادی‌مان را بی‌پروا از ته دل فریاد بزنیم و با خوشحالی و رضایت به مسیری که پشت سر گذاشته‌ایم، نگاه کنیم. برای مهدی امیری دروازه‌بان 29 ساله شمالی تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر هم احتمالا شب گذشته یکی از همان شب‌ها بود؛ وقتی او توانست با مهار دو پنالتی به تیمش برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام حذفی کمک کند و ظهر امروز که با او تماس گرفتیم، هنوز هیجان و اشتیاق ناشی از موفقیت شب گذشته را می‌شد در صدایش به وضوح لمس کرد.

گفتگوی ما با مهدی امیری گلر تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر درباره پیروزی شب گذشته تیمش برابر مس رفسنجان آغاز شد:« بازی واقعا خوبی بود. اول از همه باید بگویم که لطف خدا شامل حال ما شد. فکر‌ می‌کنم خدا بچه‌هایمان را دوست داشت. خیلی برای این بازی‌ها زحمت کشیدیم و باور کنید این موفقیت‌ها اتفاق نبوده است؛ از بازی اول تا این بازی. واقعا زحمت کشیدیم از مدیریت گرفته تا تدارکات؛ تمام اعضای مجموعه زحمت کشیده‌اند. در تیم ما همه مثل برادر پشت هم هستیم. شاید از نظر امکاناتی ضعیف باشیم، ولی با جان و دل هم قسم شده‌ایم که یک اتفاق خوب رقم بزنیم. خدا را شکر که حالا اینجا هستیم و این اتفاق تا حدودی برایمان رقم خورده است.» 

بخش بعدی حرف‌های سنگربان خلیج فارس ماهشهر اشاره به مصاف سخت برابر مس رفسنجان به عنوان یکی از بهترین‌های تیم‌های لیگ برتر بود و در اینباره توضیح داد:« واقعا بازی سختی بود. ما دو سه تیم لیگ برتری و لیگ یکی را حذف کرده بودیم و همین بازی‌ها سبب شده بود تا دیگر تیم‌ها نگاه آسانی به ما نداشته باشند. خودتان هم دیدید که مربی حریف گفت کاپیتان تیمش (محسن آذرباد) را به دلیل مصدومیت از ترکیب کنار گذاشته است. گادوین منشا را هم برای نیمه دوم حفظ کرده بودند تا وقتی ما خسته شدیم، او را به زمین بیاورند، ولی ما برنامه داشتیم. مربی به ما گفت می‌رویم برای قهرمانی. ما برای هدف تلاش‌ می‌کنیم. یک کادر فنی قوی داریم و بازیکنان متعصب و جنگنده. واقعا بازی سختی داشتیم. پس از بازی به یکی از بازیکنان مس رفسنجان گفتم که شما با تمام امکاناتی که دارید، پنج روز پنج روز بازی می‌کنید و ما هم پنج روز پنج روز. بازی خیلی خیلی سختی بود و بچه‌هایمان نشان دادند چیزی از تیم‌های لیگ برتری کم ندارند.»

این لحظه‌ای است که بازیکنان خلیج فارس به گمان اینکه صعودشان قطعی شده است، یک پنالتی زودتر جشن حضور در نیمه نهایی را برپا کردند.

بخش بعدی صحبت‌های مهدی امیری که در 29 سالگی به یکی از نقاط عطف زندگی ورزشی خود رسیده نیز اینطور با مرور بخشی از زندگی خود در طول سال های گذشته به زبان آمد:« جا دارد خدا را شاکر باشم که لطفش شامل حالم شد. خیلی تلاش کرده‌ام. دیشب نقطه عطفی در زندگی‌ام بود. از سال 88 در لیگ ایران به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنم. از آن زمان با جان و دل تمرین می‌‎کنم و از تفریحاتم زده‌ام و فقط تمرین می‌کنم. تفریحم شده تمرین. زندگی‌ام شده تمرین. خیلی جاها با خانواده‌ام نرفتم تا تمرین کنم. شاید 13 سال است که تمرین می‌کنم و حالا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. تمام شعارم در این مدت این بوده که تلاش کن، خدا می‌بیند. خدا زحمتی را بدون مزد نمی‌گذارد. می‌گفتم فقط باید به خدا توکل کنم. خودتان می‌دانید در فوتبال پیشرفت کردن چقدر سخت است.» 

او در بخش پایانی صحبت‌هایش نیز گفت:« خدا را شکر که این اتفاق افتاد. واقعا خوشحالم که توانستم یک ذره دل پدر و مادرم را شاد کرده باشم. واقعا خوشحالم. تمام خانواده‌ام دیشب انگار دنیا را به آنها داده بودند. در لحظه پنالتی از آنها فیلم گرفته بودند و نمی‌دانید چه خوشحالی‌ای می‌‎کردند. واقعا تشکر می کنم از کل افراد مجموعه. تیم ما واقعا یکدل است. ما یک تدارکات داریم که کر و لال است. حضور این افراد در تیم به ما انرژی و انگیزه می‌دهد. دوست دارم در انتها درخواستی هم داشته باشم از مسئولان. واقعا خوب نیست شهری که این همه شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دارد، یک ورزشگاه مناسب نداشته باشد. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده برای شهر ماهشهر هم رقم بخورد.»