گلر آلمانی آبی اناری ها هم مثل دیگر بازیکنان بارسلونا، با حضور ژاوی به فرم ایده‌آل رسیده است.

تراشتگن در حساس‌ترین لحظه وارد عمل شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" شکست‌ها و ناکامی‌های ابتدای فصل بارسلونا با حضور رونالد کومان با افت محسوس تراشتگن نیز همراه بود. او دیگر هیچ نشانی از آن گلر سرپنجه پیشین که با رفلکس‌های فوق‌سریعش روی تک‌به‌تک ها تیمش را نجات می‌داد نداشت.

حتی کار به جایی رسیده بود که هواداران بارسلونا با انتقادات شدید به او، از سران باشگاه درخواست می‌کردند که یک گلر درجه یک را جایگزین او کنند.

اما با حضور ژاوی و تغییر و تحول محسوس بارسلونا، مارک تراشتگن هم به روز‌های اوج خودش بازگشت. عملکرد دیشب او برابر لوانته کاملا نشان می‌داد که این گلر آلمانی کماکان در سطح اول اروپا قرار دارد. هرچند بارسلونا دیشب دو گل را دریافت کرد اما هر دو گل روی ضربات پنالتی به ثمر رسید و نمی‌توان دروازه‌بان را مقصر آن دانست. ضمن اینکه تراشتگن یکی از سه پنالتی اعلام شده به سود لوانته را نیز مهار کرد تا با احتساب واکنش عالی نیمه اولش در موقعیت تک به تک با بازیکن لوانته، نقش بسیار پررنگی در این پیروزی ایفا کرده باشد. 

به هرحال هر چقدر یک تیم بازیکن تاثیرگذار برای تغییر نتیجه در خطوط جلو داشته باشد، باز هم وجود یک گلر شش‌دانگ است که تیم را به موفقیت می‌رساند. همانطور که اگر گلری مثل کورتووا در رئال نبود، درخشش بی‌مثال بنزما به تنهایی جایگاه فعلی را برای آنها به ارمغان نمی‌آورد. موضوعی که برای بارسلونا هم صدق خواهد کرد و آنها با حضور تراشتگن روی خط دروازه خودشان، می‌توانند عمده هزینه خودشان در فصل نقل و انتقالات را برای بازیکنان خطوط جلو صرف کنند.