فردی رینکون بازیکن سابق تیم ملی کلمبیا و باشگاه رئال مادرید در یک حادثه رانندگی درگذشت.

بازیکن سابق رئال مادرید درگذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، جامعه ورزشی کلمبیا چند روز سخت را پشت سر گذاشتند. فردی رینکون، فوتبالیست سابق این کشور اوایل هفته در یک حادثه رانندگی به‌شدت مجروح شد و در این مدت تحت نظر پزشکان قرار داشت اما در نهایت شب گذشته جان خود را از دست داد.

فردی رینکون 55 ساله یکی از پنج سرنشین خودرویی است که در اتفاقی غم انگیز حوالی ساعت 04:30 بامداد به‌وقت کالی کلمبیا در تصادف با یک دستگاه اتوبوس به‌شدت از ناحیه سر مجروح و روانه بیمارستان شد اما پس از گذشت چند روز، تلاش پزشکان برای حفظ جان او بی فایده بود.

یک کلینیک محلی در کالی کلمبیا بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر و اعلام کرد که بازیکن سابق رئال مادرید تحت عمل جراحی سر قرار گرفته و در این مدت تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت اما در اواخر روز چهارشنبه جان خود را از دست داد. اوایل روز سه‌شنبه نیز فاش شده بود که وضعیت این بازیکن سابق کلمبیا وخیم است.

 

پس از بازدید همیلتون ریکارد، فوتبالیست سابق کلمبیا و دوست نزدیک رینکون از بیمارستان محل بستری، به خبرنگاران گفت که نسبت به بهبودی هم‌تیمی سابق خود خوشبین نیست. او گفت که اگر رینکون نجات پیدا کند، از «عوارض جانبی زیادی» رنج خواهد برد. رینکون که در جام‌های جهانی فوتبال 1990، 1994 و 1998 برای کلمبیا بازی کرده است، یک نماد ملی برای این کشور به‌شمار می‌آید.

رینکون در کنار کارلوس والدراما، رنه هیگیوتا و فاوستینو آسپریلا یکی از بازیکنان نمادین کلمبیایی در دهه 90 محسوب می‌شود. رینکون که در آمریکا د کالی، پالمیراس، ناپولی و رئال مادرید بازی کرده بود، در سال 2001 از تیم ملی خداحافظی کرد. رینکون همچنین از سال 1997 تا 2000 برای کورینتیانس برزیل بازی کرد و اولین کاپیتان این تیم شد که توانسته است قهرمانی جام جهانی باشگاه‌های فوتبال را از آن خود کند.

گل به یادماندنی او در دقیقه 90 دیدار برابر آلمان در جام جهانی 1990 باعث صعود کلمبیا به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی شد. ضربه او روی پاس دیدنی کارلوس والدرما از میان پاهای بودو ایلگنر، گلر ژرمن‌ها عبور کرد و یک امتیاز سرنوشت‌ساز را به حساب کلمبیا واریز کرد.