جان استونز، مدافع میانی منچستر سیتی شب گذشته نقش مهمی در صعود این تیم به مرحله نیمه نهائی ایفا کرد.

درخشش استونز؛ مدافع انگلیسی منجی سیتی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو رفت و به تساوی 0-0 دست پیدا کرد. 

سیتیزن‌ها با این تساوی بدون گل و با تکیه بر پیروزی 0-1 در بازی رفت در ورزشگاه اتحاد موفق شدند در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر شاگردان دیه‌گو سیمئونه به پیروزی رسیده و راهی مرحله نیمه نهایی شوند تا روبه‌روی رئال مادرید قرار بگیرند. 

همان‌طور که انتظار می‌رفت اتلتیکو مادرید شب گذشته تلاش بیشتری برای رسیدن به گل داشت و با تکیه بر جو وحشتناک و حمایت همه جانبه هوادارانش در ورزشگاه مترو پولیتانو شهر مادرید سعی کرد تک گلی که در بازی رفت در زمین حریف دریافت کرده بود؛ جبران کرد.

اتفاقی که علی‌رغم هجوم همه جانبه این تیم روی دروازه سیتی در دقایق پایانی رخ نداد و نباید از نقش مهمی که جان استونز در این زمینه داشت به سادگی چشم‌پوشی کرد. 

این مدافع انگلیسی در بازی شب گذشته ستاره بی‌چون و چرایش تیمش بود و با عملکردی درخشان مانع از باز شدن دروازه تیم گواردیولا و صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی شد. 

آمار 100 درصد تکل موفق استونز در حالی به ثبت رسید که این بازیکن روی یک صحنه به‌عنوان آخرین مدافع موفق به زدن تکل و نجات حتمی دروازه سیتی شد. او همچنین دو دفع توپ و یک قطع توپ هم داشت که هر دو ممکن بود به حملات خطرناکی روی درازه تیمش تبدیل شوند. 

استونز همچنان در نبردهایی که شب گذشته با بازیکنان اتلتیکو داشت موفق شد در سه دوئل پیروز شده و توپ را از حریف بگیرد و یک نبرد هوایی موفق را نیز در کارنامه درخشانش در این بازی به ثبت رساند. 

تمامی این اقدامات در حالی صورت گرفت که این بازیکن در طول بیش از 90 دقیقه تنها یک خطا روی بازیکنان اتلتیکو انجام داد تا عملکرد درخشانش را تکمیل کرده باشد و پس از بازی نیز جایزه بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد.