پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، معتقد است تیمش در دیدار برابر اتلتیکو مادرید بازی خودش را فراموش کرد.

مقاومت 20 دقیقه‌ای گواردیولا مقابل سئوالات جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و موفق شد با تساوی بدون گل و با تکیه بر پیروزی 0-1 در بازی رفت به مرحله نیمه نهایی صعود کند. 
اتفاقاتی که در جریان و پس از سوت پایان این بازی رخ داد و همچنین عملکرد بازیکنانی سیتی برابر اتلتیکو از سوالات اصلی خبرنگاران پس از بازی از پپ گواردیولا بود و این مربی اسپانیایی پاسخ‌های جالبی را مطرح کرد.
خبرنگار: پپ به خاطر صعود تبریک می‌گویم و می‌خواهم سوالی درباره اتفاقاتی که در پایان بازی رخ داد از تو بپرسم. آیا بازیکنان اتلتیکو مادرید از خط قرمز موجود در رفتارهای قابل قبول عبور کردند؟
گواردیولا: حرفی برای زدن ندارم.

خبرنگار: چقدر به بازیکنانت به خاطر خونسردی‌ای که در دقایق پایانی بازی امشب نشان دادند افتخار می‌کنی؟ چون اتفاقات بسیاری در دقایق پایانی رخ داد. 
گواردیولا: آنها فشار زیادی به ما آوردند و در نیمه دوم عالی بودند. ما بازی خودمان را فراموش کردیم و شدیدا به دردسر افتادیم. آنها فرصت گلزنی داشتند. ما در نیمه دوم تنها یک فرصت داشتیم که رحیم (استرلینگ) به همراه گوندوغان آن را ایجاد کرد. نیمه اول خوب بود، به جز پنج تا 10 دقیقه اول که می‌دانستیم آنها حملات شدیدی را در دستور کار قرار خواهند داد. ما تا قبل از نیمه دوم یک یا دو موقعیت خوب داشتیم . وقتی 180 دقیقه بازی دارید، بازی برگشت مثل نیمه دوم است . آنها بسیار بهتر بودند اما در عین حال ما با تمام وجود دفاع کردیم و فرناندینیو عالی ظاهر شد و در آن لحظه باعث شد که ما بسیار جلو بیفتیم . ناتان هم عملکرد خوبی داشت. ما باید  با شرایط سازگار شویم چون وقتی تیمی مانند اتلتیکو مادرید در نیمه دوم بازی می‌کند، ما نمی‌توانیم توپ را در اختیار داشته باشیم و عزم کافی در بازیسازی را نداریم و فقط توپ را به یکدیگر پاس می‌دهیم چون 0-1 جلو هستیم، اینجا لیگ قهرمانان است و ما زیاد به بازی در این رقابت عادت نداریم و این سومین بار در تاریخ باشگاه است که به نیمه نهایی می‌رسیم. ما کمی این فشار را احساس کردیم و بازی در نیمه دوم عالی بود اما حالا ما در نیمه نهایی هستیم و این دستاوردی باورنکردنی برای این باشگاه است.

خبرنگار: فیل فودن در نیمه اول از ناحیه سر ضربه دید و باور داشت که این خطا شایسته دریافت کارت قرمز بود.
گواردیولا: من درباره داوری و همچنین درباره حریف صحبت نمی‌کنم.

خبرنگار: می‌توانم از شما بپرسم که آیا وقتی در حال رفتن به سمت تونل بودید، نوشیدنی‌ای به سمت شما پرتاب شد؟
گواردیولا: من هیچ صحبتی درباره این اتفاقات ندارم. همه شاهد اتفاقی که افتاد بودند و همین. بنابراین حرفی برای زدن ندارم.

خبرنگار: اتلتیکو همیشه به خاطر وقت تلف کردن و ارائه بازی دفاعی مورد انتقاد قرار می‌گیرد اما ما امشب شاهد بازی غیرمعمول از سوی سیتی بودیم. شاید شما فکر کردید که اتلتیکو موفق شده شرایط را تغییر دهد و سیتی را در این موقعیت بگذارد. 
گواردیولا: چه کسی از اتلتیکو مادرید انتقاد کرد؟
خبرنگار: تو گفتی که از ماقبل تاریخ اگر با سیستم 0-5-5 بازی کنید، حمله کردن بسیار دشوار می‌شود. 
گواردیولا: نه، منظور من را اشتباه برداشت نکنید. حرفی که من زدم این بود که چه امروز و چه در گذشته وقتی خیلی خوب دفاع می‌کنید، خلق موقعیت بسیار دشوار می‌شود. این تنها حرفی است که من زدم. 
خبرنگار: آیا فکر می‌کنید کار شما امروز دشوارتر بود؟
گواردیولا: بله، من انتظار دیگری هم نداشتم. در کنفرانس خبری پیش از بازی گفتم که انتظار یک بازی کاملا متفاوت را دارم و ما بین دو نیمه در این باره صحبت کردیم که باید آماده بدترین اتفاقات باشیم. ما چند روز قبل با لیورپول بازی کردیم سپس به اینجا سفر کردیم و آنها  در نیمه دوم کاملا به ما احاطه داشتند. اگر آن بازی را در دیدار رفت ارائه نکرده بودیم نمی‌توانستیم اینجا بنشینیم و از صعود حرف بزنیم اما حالا اینجا هستیم.

خبرنگار: مشخصا از عملکرد تیمت در نیمه دوم راضی نبودی اما قطعا باید تحت تاثیر قدرت ذهنی بازیکنانت قرار گرفته باشی که توانستند از چنین شبی عبور کنند. 
گواردیولا: قطعا، ما با تمام وجود از داشته‌هایمان دفاع کردیم اما اگر آنها از شانس گلزنی در دقایق پایانی استفاده می‌کردند چطور؟ جایگاهی برای قدرت ذهنی وجود نداشت؟ البته که داشت. آنها با تمام وجود تلاش کردند اما می‌دانستنند که بازی در این رقابت و این ورزشگاه با حضور هواداران همیشه دشوار است. بنابراین باید واقعا از عملکرد بازیکنان تمجید کرد چون ما باید در این شرایط قرار بگیریم. نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در لیگ قهرمانان و در بازی با قهرمان اسپانیا بتوانیم هر بار نمایشی درخشان داشته باشیم، بنابراین باید ضربه بخوریم اما ما بازی خودمان را فراموش کردیم و بخشی از این اتفاق به این دلیل بود که حریف بسیار بسیار خوب بود و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد فقط سعی می‌کنید توپ را در اختیار بگیرید اما در جریان بازی هستید باید شانسی که آنها برای گلزنی قائل هستند را در نظر بگیرید.

خبرنگار: نظرت درباره بازی جان استونز در بازی امشب چه بود؟ او یکی از بهترین نمایش‌ها را ارائه کرد. 
گواردیلا: جان فوق العاده بود. همه عالی بودند. بازی‌های بسیاری انجام دادیم و انجام این بازی پس از دیدار برابر لیورپول که انرژی زیادی از ما گرفت سخت بود. ما افت کردیم، در نیمه دوم افت کردیم و عزم کافی را نداشتیم اما آرام ماندیم و در زمین حضور داشتیم و در آخر به اندازه کافی خوش شانس بودیم که صعود کنیم. اما این بازی رفت و برگشت بود و ما در مجموع دو بازی شایسته صعود بودیم.

خبرنگار: وقتی تیمی مثل سیتی که معمولا با بازی هجومی و خوبش شناخته می‌شود، روی به ارائه سبک دیگری از فوتبال در دقایق پایانی می‌آورد تا نجات پیدا کند، آیا این فرصتی را به شما می‌دهد که به جای انتقاد از این سبک که بارها آن را انجام داده‌اید در واقع فرصتی برای تحسین آن داشته باشید؟
گواردیولا: این سوال را از من نپرسید، من واقعا هرگز به این سبک بی‌احترامی نکردم. 

خبرنگار: پس تیمی با سبک فوتبال تیم شما می‌تواند به این سبک دفاعی از فوتبال هم روی بیاورد؟
گواردیولا: ما هیچ کار دیگری انجام ندادیم چون اتلتیکو مادرید واقعا عالی بود. من دوست نداشتم که ما در نیمه دوم تا این حد دفاعی باشیم اما این تنها کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم. بازی در واندا مانند چیزی است که من به عنوان بازیکن در کالدرون دیده بودم. هیچکس نمی‌تواند جلوی این تیم را بگیرد اما این اتفاقات رخ می‌دهد. من حرفی درباره سبک و این مسائل نزدم. تنها حرفی که زدم این بود که وقتی تیم دفاع می‌کند و دفاع منسجم و فشرده‌ای دارد، حمله کردن به آنها بسیار دشوار می‌شود. این اتفاق در گذشته هم رخ داده و امروز هم همین است. شاید کسانی که بخواهند در اتحاد هم حمله کنند موفق به انجام این کار نشوند چون ما در حال حمله هستیم اما باید اتلتیکو را تحسین کرد، آنها قهرمان اسپانیا هستند، به سبک خودشان بازی می‌کنند و به این سبک باور دارند. آیا آنها درست همان بازی که در انگلیس ارائه کردند را به نمایش گذاشتند؟ قطعا نه. من می‌دانستم که این بازی متفاوت خواهد بود. ما این را در همان چند دقیقه ابتدایی بازی دیدیم. ما به اندازه کافی سرحال نبودیم و آنها در نیمه دوم بسیار بهتر بودند و این اتفاقی است که رخ داد. این شما بودید که سه یا چهار ماه پیش گفتید که دوران دیه‌گو سیمئونه به سر آمده است. وقتی آنها نمی‌توانستند برنده شوند، این شما بودید که از او انتقاد می‌کردید. این سوال را از من نپرسید. من همیشه برای این باشگاه و این تیم احترام قائل بودم. من هرگز جسارت انتقاد از بازی آنها را نداشتم. ما سعی کردیم حمله کنیم اما این کار سخت بود چون آنها در دفاع بسیار خوب بودند و این اتفاق از گذشته تا امروز ادامه داشته و در آینده هم رخ خواهد داد. وقتی تیمی بهتر از هر تیم دیگری در دنیا با نحوه دفاع کردن آشناست، همه چیز سخت می‌شود. فکر می‌کردید که ما در اتحاد قرار است با نتیجه 0-4 به پیروزی برسیم؟ نه. ممکن بود آنها با نتیجه نزدیکی صعود کنند، این اتفاق ممکن بود رخ دهد. این فوتبال است. این فوتبال است، نه هیچ چیز دیگری.

خبرنگار: می‌دانم که گفتید نمی‌خواهید درباره اتفاقاتی که در پایان بازی رخ داد صحبت کنید اما آیا می‌توانم دلیلش را بپرسم چون به نظر واضح می‌رسید...
گواردیولا: من حرفی برای زدن در این باره ندارم. 
خبرنگار: اما تیم شما درگیری را شروع نکرد. 
گواردیولا: نه، نه، نمی‌خواهیم چیزی بشنوم. ما امشب به انگلیس برمی‌گردیم تا برای بازی نیمه نهایی جام حذفی آماده شویم.

خبرنگار: فکر می‌کنید تیم شما باید از چه جنبه‌هایی پیشرفت کند تا در نیمه نهایی و فینال احتمالی به پیروزی برسد؟
گواردیولا: اگر مثل نیمه دوم امشب بازی کنیم هیچ شانسی نداریم. اما اگر مثل دیدار رفت و نیمه اول بازی کنیم می‌توانیم رقابت کنیم. با این حال باید برابر رئال مادرید قرار بگیریم که پادشاه این رقابت‌هاست و آنها هم لحظات سختی در پیش خواهند داشت.