سرمربی تیم ملی در گفت‌وگویی درباره هم‌گروهی با آمریکا و انگلیس و برخی مسائل دیگر صحبت کرد.

اسکوچیچ: دلیل  قانع کننده ای برای ترک ایران ندارم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران در روزهایی که خودش را برای اردوی آینده این تیم آماده می‌کند، گفت‌و‌گویی با یک سایت ایتالیایی انجام داده است.
اسکوچیچ در مصاحبه با سایت لا وکه ایتالیا درباره مسائل مختلفی حرف زده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:
**هم‌گروهی با آمریکا در جام جهانی؟
من علاقه‌ای به مسائل سیاسی ندارم. من تنها به مسائل فوتبالی فکر می‌کنم زیرا وظیفه و شغل من این است که تیم ملی را برای هر دیدار آماده کنم که یکی از آنها تقابل با تیم ملی آمریکاست. 3 امتیاز همیشه 3 امتیاز است و ضمن اینکه بدیهی است که ما خارجی‌ها چیزهایی مانند مردم همان کشورها را تجربه نمی‌کنیم. فوتبال هم مانند ورزش به‌طور کلی باید پل‌هایی ایجاد و مردم را به هم نزدیک کند. من بدین‌شکل فکر می‌کنم و معتقدم خیلی‌ها مثل من می‌اندیشند.
**رویایی ایران و آمریکا در سال 1998؟
کار بخصوص تیم‌های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 و معاوضه کردن چیزها، یک پیام عالی و واضح برای دنیا داشت. من فکر نمی‌کنم این بار چنین اتفاقی رخ بدهد ولی امیدوارم که تنها در خصوص فوتبال بحث شود و به مسائل دیگر پرداخته نشود.
**بازی با انگلیس سخت‌ترین بازی‌مان است
اگر بازی با آمریکا به دلیل مسائلی که الان با هم صحبت کردیم، بازی خاصی باشد، دیدار با انگلیس قطعا سخت‌ترین دیدار ما خواهد بود. البته بازی با هر تیمی در جام جهانی دشوار است ولی ما قصد داریم به مرحله بعدی جام جهانی برسیم. ما تیم خوبی داریم که من اغلب به بچه‌ها می‌گویم به خودمان اعتماد کنیم.
**شاید برای اولین بار به دور بعد صعود کنیم
کسی چه می‌داند، شاید این دوره ما برای اولین بار در تاریخ به مرحله بعدی صعود کنیم. در خصوص بازی با انگلیس، من ساوت‌گیت را می‌شناسم و به فلسفه‌ فوتبالی‌اش کاملا آگاهم.
**حرف‌های ساوت گیت درباره ایران؟
کاملا بیهوده است که در خصوص عملکرد فردی و جمعی تیم ملی انگلیس و سه‌شیر صحبت کنیم ولی ایران هیچ‌وقت احساس این را ندارد که پیش از آغاز بازی بازنده خواهد بود. به آنها احترام می‌گذاریم ولی به هیچ‌وجه از آنها نمی‌ترسیم. آنها گفتند که ما را خوب نمی‌شناسند؟ چند ماه دیگر می‌فهمند که ما که هستیم و چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.
**می‌توانستیم در گروه آلمان و اسپانیا باشیم
من به تیم سوم، زمانی که مشخص شد، فکر می‌کنم. به نظرم ما می‌توانستیم در گروه سخت‌تری مثل گروه آلمان و اسپانیا قرار گیریم. بازی گروه ما نه خیلی آسان است و نه خیلی سخت. به‌طور خلاصه ما می‌توانیم در این مسابقات به خوبی ظاهر شویم.
**من یک تیم بی روحیه را تحویل گرفتم
موقعی که من سرمربی ایران شدم در وضعیت سختی قرار داشتیم و تیم بی‌روحیه بود. در زمان انتصاب من، تنها چند نفر بودند که معتقد بودند من شایستگی این شغل را دارم. خیلی‌ها من را دست‌کم گرفتند و برایم احترام قائل نشدند اما الان خیلی خوشحالم چون در میدان پیروز شدم.
**میهمان نوازی ایرانی‌ها بی نظیر است
ایران کاملا نسبت به چیزی که در بیرون می‌گویند تفاوت دارد. همه در خصوص مسائل سیاسی ایران صحبت می‌کنند ولی مهمان‌نوازی آنها بی‌نظیر است. مربیان کروات دیگری هم در ایران بسیار محبوب هستند مثل استانکو، برانکو و بلازوویچ. من در ایران با آدم‌های خوب زیادی آشنا شدم، با خیلی‌ها دوست شدم و اکنون بسیار خوشحالم.
**دلیلی برای ترک ایران ندارم
در حال حاضر هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای ترک وجود ندارد. سپس، شما هرگز نمی‌دانید که آینده برای شما چه خواهد بود.