لیورپولِ فصل جاری دومین خیز کلوپ برای تبدیل شدن به بهترین مربی تاریخ این باشگاه است.

رویای دیوانه‌وارِ موفق‌ترین لیورپول تاریخ (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول با حضور یورگن کلوپ، طلسم های سنگینی را در لیگ و اروپا شکست تا این مربی به یکی از بهترین های تاریخ باشگاه تبدیل شود. بعد از یک مقطع افت فاحش، لیورپولِ کلوپ در فصل جاری یک بار دیگر اوج گرفت و این مربی دوباره برای تبدیل شدن به بهترین مربی تاریخ لیورپول خیز برداشته است. ترسیم رویای کلوپ با لیورپول این فصل خیلی ساده نیست و مثل رفتارهای کنار خط این مربی، دیوانه وار ولی کاملا قابل باور است.

معماری یک تیم مخوف؛ جان بر کف برای جام!

مربی که بعد از سه دهه، قهرمانی لیگ برتر را برای لیورپول آورد و با این تیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد، به قدری تیم خوبی ساخته که می تواند با تکرار همزمان این موفقیت ها در کنار فتح چند جام کوچک دیگر، رویایی ترین فصل تاریخ باشگاه را به نام خود ثبت کند. کلوپ برای رسیدن به این هدف دیوانه وار، طی سال های اخیر و تا همین پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه 2022، خریدهای گران و قابل توجهی انجام داده تا در هیچ میدان سختی دستش خالی نباشد. 

تزریق اعتماد به نفس به ستاره هایی چون صلاح، فن دایک، بکر و بالا بردن آنها تا بهترینِ جهان در پست های خود، یکی دیگر از ترفندهای مربی آلمانی در لیورپول بوده که آن را به تیمی با ستاره های مصمم و با اعتماد به نفس فوق العاده برای فتح جام های متعدد در فاصله زمانی کوتاه تبدیل کرده است؛ یک تیم با کلی ستاره جان بر کف!

در مسیر یک رویای سطح بالا؛ هفتگانه!

این فصل می تواند پاداشی باشد برای صبوری هوادارانی که سی سال به حداقل ها قانع بودند. در این فصل تاریخ لیورپول می تواند دوباره نوشته شود و تا این لحظه تقریبا همه چیز به نفع هدف یاد شده بوده است. شاگردان کلوپ امشب با شکست دادن سیتی بعد از ده سال موفق به حضور در فینال جام حذفی شدند. آنها پیش از این فاتح جام اتحادیه شده بودند و اردیبهشت ماه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای صعود به فینال خواهند جنگید. سرخ پوشان بندرنشین در لیگ برتر هم فقط یک امتیاز از سیتیِ صدرنشین فاصله دارند و مترصد فرصت هستند تا این تیم بلغزد و جایش را بگیرند.

اضافه کردن سه جام (لیگ برتر، لیگ قهرمانان و حذفی) به جام اتحادیه ای که پیش از این فتح شده، رویای جاه طلبانه ای است که در صورت تحقق، راه را برای رسیدن به رویایی در سطح بالاتر باز خواهد کرد؛ آن جاست که چهارگانه می تواند به ششگانه و هفتگانه تبدیل شود. مربیان کمی در تاریخ موفق به رقم زدن چنین رکوردهایی شده اند و کلوپ این با لیورپولِ مخوف خود به چنین رکوردی فکر می کند.