رئیس باشگاه بارسلونا در نشستی خبری، در مورد اتفاقات عجیب پنجشنبه شب در نوکمپ و بازی برابر فرانکفورت صحبت کرد.

توضیحات لاپورتا؛نوکمپ چطور توسط ژرمن‌ها تسخیر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسا دوباره از اروپا حذف شد. آن هم در یک رقابت نه چندان بزرگ مقابل تیم نهم بوندسلیگا که 30 امتیاز با تیم صدرنشین یعنی بایرن مونیخ فاصله دارد.

این شکست بارسلونا یک رسوایی برای مدیریت این باشگاه را هم در پی داشت. باخت در یک استادیوم پر از پیراهن‌های سفید چراکه برخی از اعضای باشگاه بلیت‌ها را در بازار آزاد به هواداران آینتراخت فرانکفورت فروخته بودند؛ اتفاقی که می تواند مصداق بارز خیانت باشد.

بارسلونا در مهمترین بازی فصل مورد حمایت سکوها قرار نگرفت. این تیم در مدیریت بلیت های این مسابقه اشتباه بزرگی مرتکب شد، زیرا عواقب آن فاجعه بار بوده است. در واقع بارسا ابتدا بازی را در دفاتر باشگاه خود باخت و سپس در نوکمپ.

این اتفاق عجیب حتی باعث شد که ژاوی، رونالد آرائوخو و جوردی کرویف نیز بعد از پایان بازی به وضعیت غیر منتظره سکوها اشاره کنند. گفته شد که هواداران اینتراخت به صورت دسته جمعی آمده اند و بیش از 30 هزار بلیط درخواست کرده اند.

بازیکنان تیم آلمانی از حمایت گسترده هواداران برخوردار بودند و نهایتاً موفق شدند راهی نیمه‌نهایی لیگ اروپا شوند. علاوه بر مسائل حاشیه‌ای، بارسا در زمین نیز نتوانست جلوی حرکات انتقالی آینتراخت فرانکفورت را بگیرد و این تیم توانست سه گل به ثمر برساند. در واقع همه این مسائل باعث شد که یک حذف ناباورانه دیگر برای بارسا در اروپا رقم بخورد.

بسیاری از هواداران اینتراخت در حالی به بارسلونا سفر کرده بودند که بلیت این بازی را در اختیار نداشتند و هواداران بارسا که بلیت فصل این تیم را در اختیار داشتند با فروش بلیت خود به آنها در بازار سیاه زمینه حضور 30 هزار هوادار آلمانی در این ورزشگاه را فراهم کردند. 

این موضوع عصبانیت شدید لاپورتا و ژاوی را پس از سوت پایان بازی به همراه داشت و سه روز پیش رییس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که بلیت‌های رقابت‌های بین المللی این تیم از این پس با نام افراد صادر خواهد شد تا دیگر نوکمپ شاهد اتفاقی که شب گذشته رخ داد و وجهه این باشگاه را خراب کرد نباشد. 

خوان لاپورتا امروز در نشستی خبری حاضر شد تا توضیحات تکمیلی را در مورد هجوم غیر قابل باور آلمانی ها به نوکمپ را ارائه دهد. در این چند روز تحقیقاتی داخلی در باشگاه به انجام رسیده بود و نتیجه اش توسط لاپورتا اعلام شد.

لاپورتا گفت:« ما این کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرده ایم تا اطلاعاتی را که در رابطه با بلیت‌فروشی بازی مقابل اینتراخت در اختیار داشتیم، گزارش کنیم. قبلاً گفته بودیم که توضیحات مربوطه را ارائه خواهیم داد. ابتدا می خواهم از اعضایی که در این بازی حضور داشتند و در نوکمپ به حمایت از تیم پرداختند، تشکر کنم. تعطیلات بود و می دانستیم که افراد زیادی به مسافرت رفته اند. همچنین می‌خواهم از همه کسانی که به خاطر شرایط نامطلوبی که رخ داد و از آن رنج برند، عذرخواهی کنم. تعداد زیاد و بیش از اندازه ای از هواداران فرانکفورت توانستند وارد نوکمپ شوند و این غیر قابل قبول است.»

لاپورتا ادامه داد:« ورودی ها مکانیزم کنترلی داشتند. از آلمان دفعات مختلف و زیادی برای خرید بلیت تلاش کردند. بله، بیش از 27201 درخواست خرید از آلمان ثبت شد ولی مکانیسم های کنترلی ما به درستی کار می کردند. ما مشاهده کردیم که از 37746 عضو رسمی آبونه شده، گروهی اقدام به سوء استفاده کردند و بلیت‌های‌شان به آلمانی ها رسید. ناراحت کننده است، اما این اتفاق افتاد. این سیستم امنیتی را ما وضع نکرده ایم و فقط وارث آن بوده ایم.»

لاپورتا در پایان گفت:« ما بیشترین مسئولیت را در قبال آنچه اتفاق افتاد بر عهده داریم، اما باشگاه به آلمانی ها بلیت نفروخت. ما در این رابطه اقداماتی انجام داده ایم. بلیت ها از این پس به نام و دیجیتالی خواهند بود. در خاتمه بازهم می گویم که باشگاه به آلمانی ها به غیر از 5 هزار بلیت عادی و 500 بلیت وی آی پی که تعهد داشت، بلیت دیگری نفروخته بود. در این زمینه باشگاه مقصر نیست، اما در نهایت مسئول است. تنها یک خطای کامپیوتری رخ داد و 238 بلیط به آلمان ها رسید که به موقع شناسایی شدند. ما اقداماتی را انجام خواهیم داد تا دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

پیام من این است که هواداران اگر بارسا را ​​دوست دارند، به ورزشگاه بیایند. 7 بازی فینال گونه از لالیگا باقی مانده است و برای پیروزی ما به حضور گرم شان نیاز داریم. از ناراحتی و عصبانیت اعضایی که روز بازی با فرانکفورت در ورزشگاه بودند، آگاهم و این مرا رنج می دهد ولی دیروز برابر کادیز از دقیقه یک تا 90 دست از حمایت برنداشتند.»