آیا احیانا کارگزارانی‌ها در پشت پرده عقاید و افکار فائزه هاشمی را قبول دارند که او را اخراج از حزب اخراج نمی‌کنند؟ سران کارگزاران باید به این پرسش پاسخ دهند.

چرا کارگزاران فائزه را اخراج نمی‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سخنان اخیر فائزه هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه رفع تحریم سپاه به نفع ملت و کشور نیست، واکنش‌های تند زیادی را به همراه داشت و اصولگرا و اصلاح‌طلب علیه او تاختند. فائزه هاشمی در سال‌های اخیر خط قرمزی نیست که رد نکرده باشد و هرچه می‌خواهد می‌گوید و به هر نهاد و شخصیتی توهین می‌کند تا جایی که محسن هاشمی رفسنجانی، برادر بزرگ‌ترش نیز از او اعلام برائت کرده است. در این بین اما یک پرسش مهم وجود دارد؛ آنکه چرا حزب کارگزاران هیچ اقدام متناسبی در قبال این عضو هنجار و ساختارشکنش انجام نمی‌دهد؟

پس از سخنان فائزه سید حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی با «فارس» گفت که «این مواضع موضع شخصی خانم هاشمی هست و موضع حزب کارگزاران نیست. در حزب کارگزاران سازندگی هیچ بحثی در خصوص صحبت‌های اخیر خانم هاشمی نشده است».

حزب کارگزاران یکی از احزاب اصلاح‌طلبی است که همواره بر مشارکت در انتخابات تأکید دارد و حتی سعی کرده است همواره از طیفی از اصلاحات که تحریم انتخابات را مطرح می‌کند، دوری کند. حالا این حزب در مواجهه با فائزه هاشمی در برابر یک پرسش اساسی قرار گرفته، آنکه چرا حزبی قانونی که سعی می‌کند در چارچوب‌های نظام حرکت کند، با این عنصر ساختار شکن برخورد نمی‌کند و او را اخراج نمی‌کند؟ چرا فائزه هاشمی که خواستار ادامه تحریم‌های سپاه است، باید همچنان به عنوان یکی از اعضای حزب سرشناس کارگزاران باقی بماند؟ سران حزب کارگزاران و  اعضای شورای مرکزی این حزب آیا توانایی اخراج او را ندارند؟ یا آنکه در یک رودربایستی با خانواده هاشمی قرار گرفته‌اند؟ و اگر این دو نباشد آیا احیانا کارگزارانی‌ها در پشت پرده عقاید و افکار فائزه هاشمی را قبول دارند؟ سران کارگزاران باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند و حتما ذکر اینکه عقاید شخصی فائزه هاشمی ارتباطی به کارگزاران ندارد، برای جامعه قانع‌کننده نیست.