حسین کنعانی‌مقدم گفت: بایدن برای ایجاد فضاسازی‌ای منفی علیه ایران پیشنهاد اخیر را مطرح کرده است.

پیشنهاد اخیر آمریکا حکایت از یک جنگ روانی تمام‌عیار دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته واشنگتن فری بیکن در گزارش نوشت که آخرین پیشنهاد دولت بایدن در مذاکرات هسته‌ای با ایران تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفع خواهد کرد و مطابق این پیشنهاد سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی خارج خواهد شد. این گزارش می‌افزاید که دولت بایدن در عین حال قصد دارد که پس از خارج کردن نام سپاه از لیست به اصطلاح تروریستی، نیروی قدس سپاه پاسداران را به این لیست اضافه کند.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره پیشنهاد اخیر دولت آمریکا به «مثلث‌آنلاین» گفت: «خیلی وقت پیش تیم مذاکره‌کننده آمریکا این طرح را مطرح کرده بودند و با مخالفت ایران مواجه شده بود. آقای بایدن در شرایط کنونی با مطرح‌کردن دوباره این پیشنهاد که بخش برون‌مرزی سپاه یعنی سپاه قدس در لیست تحریم‌ها باقی بماند و بقیه ارکان سپاه از تحریم‌ها خارج شود، برای آن است که فضاسازی منفی علیه ایران کرده باشد».

او ادامه داد: «نیروی قدس سپاه یکی از مهم ارکان سپاه است و تحریم آن هیچ معنایی ندارد. این نیرو حافظ امنیت برون‌مرزی ایران است و تن‌دادن به پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، یعنی پذیرش ضعیف‌شدنمان در منطقه و حتما جمهوری اسلامی ایران این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. بایدن حربه‌ای را در پیش گرفته تا یک جنگ روانی تمام‌عیار را علیه ایران به راه اندازد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «آمریکا هیچ اصولی ندارد. این کشور همانی است که روزگاری طالبان را تروریست می‌دانست و حالا زمینه‌های به رسمیت‌شناختن طالبان را فراهم کرده است. هدف آنها از تحریم سپاه صرفا تضعیف نیروی امنیتی و نظامی ایران است و ما باید بر موضع به حق خودمان یعنی تأکید بر رفع تحریم کامل سپاه اصرار کنم».

کنعانی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی‌تان از نتیجه مذاکرات چیست، گفت: «من باور دارم نتیجه دو مرحله‌ای می‌شود؛ به این شکل که در مرحله اول توافق‌های صورت گرفته امضا می‌شود اما با شرط‌های اجرایی. به نوعی با یک توافق مشروط مواجه می‌شویم و در نهایت به نوعی این توافق مشروط امضا می‌شود اما اجرا نمی‌شود».