مهاجم جوان آرسنال با زیرکی از یک صحنه معمولی، پنالتی ساخت.

ساکای فریبکار یاد راموس را زنده کرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، دربی لندن با اعلام یک پنالتی بحث برانگیز برای آرسنال در دقایق پایانی به جنجال کشیده شد. بازی در دقیقه 90 با نتیجه 3-2 به سود آرسنال در جریان بود که تعادل ساکا در داخل محوطه جریمه چلسی بهم خورد و داور بی درنگ در سوت خود به نشانه پنالتی دمید.

در شبی که مدافعان دو تیم اشتباهات بسیار فاحش تری نسبت به جاناتان ماس داشتند، تصمیم آخر این داور اما خیلی جنجالی بود. آزپیلیکوئتا بلافاصله بعد از سرنگونی مهاجم آرسنال در حالی که به دست خود اشاره می کرد، منتظر اعلام خطا به سود چلسی بود که تصمیم داور برای اعلام پنالتی، خشم او را برانگیخت.

ساکا دست مدافع حریف را زیر بغل خود گرفته و او را تحت کنترل خود در آورد و سپس در بهترین زمان ممکن نقش بر زمین شد.

مدافع باتجربه چلسی و زننده گل دوم این تیم در بازی امشب با عصبانیت به سمت ساکا حمله کرده و به او بابت فریب داور توپید. آزپیلیکوئتا معتقد بود که ساکا در صحنه پنالتی، با زیرکی و البته فریبکاری، دست او را گرفته و در لحظه مناسب خود را به زمین انداخته تا داور را فریب داده و برای اعلام پنالتی قانعش کند.

این حرکت ساکا، شباهت زیادی به حرکت راموس در فینال لیگ قهرمانان اروپا داشت و مهاجم آرسنالی ها امشب با اجرای فن معروف کاپیتان آن دوران رئال، یک پنالتی را از داور گرفت و موجبات خشم کاپیتان چلسی را فراهم کرد.

خشم کاپیتان آبی ها زمانی بیشتر شد که ماس حتی برای بازبینی صحنه از VAR هم کمک نخواسته و بی درنگ، نقطه پنالتی را نشان داد. با نگاه دقیق به صحنه می توان پی به دلیل خشم آزپیلیکوئتا برد؛ چرا که ساکا پیش از ارسال توپ از سمت راست و در حال که همراه با آزپیلیکوئتا در حال ورود به محوطه جریمه بود، به طوری که داور متوجه نشود، دست مدافع چلسی را گرفته و بعد از چند قدم به گونه ای خود را روی زمین انداخت که گویی، آزپیلیکوئتا او را هل داده است.

ساکا که بی توجه به فریادهای آزپیلیکوئتا که او را یک فریبکار می نامید، توپ را برداشته و در نقطه پنالتی کاشت. او با اعتماد به نفس بالا توپ را برخلاف جهت حرکت مندی وارد دروازه آبی ها کرد تا تیمش را به پیروزی 4-2 در دربی لندن برساند.