سهل انگاری یک کشاورز چهار هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی در حوالی روستای سنگاچین را طعمه حریق کرد که با تلاش‌های صورت گرفته آتش به طور کامل مهار شد

سهل‌انگاری یک کشاورز چهار هکتار از تالاب انزلی را به آتش کشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سهل انگاری یک کشاورز چهار هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی در حوالی روستای سنگاچین را طعمه حریق کرد که با تلاش‌های صورت گرفته آتش به طور کامل مهار شد.

رئیس اداره محیط زیست انزلی اظهار کرد: شب گذشته کشاورزی در روستای سنگاچین در حوزه تالاب انزلی برای اصلاح زمین کشاورزی خود اقدام به آتش زدن چوب و علوفه اضافی کرده و بدون اطمینان از خاموش شدن کامل آتش مزرعه را ترک کرده بود که صبح شنبه آتش به نقاط دیگر تالاب سرایت کرد.

فرشید فلاح ادامه داد : آتش ساعت ۱۲ ظهر به اوج خود رسید و محیط زیست پس از اطلاع از محل آتش سوزی به منطقه اعزام و اقدام به خاموش کردن آتش کرد . این آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشت.

وی ادامه داد : مجاورت محل آتش سوزی با عرصه آبی در تالاب موجب شد بخشی از آتش خود به خود خاموش شود اما بخش عمده ای که در بخش های جنگلی و نیزار بود با اقدام به موقع محیط زیست مهار شد.

وی تصریح کرد : متهم با هماهنگی با پلیس آگاهی و انتظامی شهرستان شناسایی و دستگیر شد و محیط زیست با توجه به سهوی بودن حریق اقدامات قانونی جهت ثبت شکایت را انجام داده است.

تالاب بین المللی انزلی در سال ۱۴۰۰ شاهد چندین مورد آتش سوزی بزرگ بود که اولین آتش سوزی در سوم شهریورماه امسال اتفاق افتاد و پنج هکتار از نیزارهای روستای شانگهای پرده انزلی در آتش سوخت . حریق بعدی تالاب در هشتم شهریور ماه صورت گرفت و در آن ۱۲ هکتار از نیزارهای منطقه چراغ پشتان انزلی طعمه حریق شد . حدود ۷۰ هکتار نیز در ۱۵ اسفند ماه در محدوده روستاهای طالب آباد ، لیجارکی و شانگهای پرده اتفاق افتاد که همه این حریق ها به قصد تصرف اراضی و توسط سودجویان انجام شد.