یحیی گل محمدی ‌می‌گوید پرسپولیس شانس قهرمانی دارد و بازیکنانش با تمرکز روی کارشان فرصت کسب جام را خواهند داشت.

 گل محمدی: به یک تیم همه  جوره کمک کردند بالای ما باشد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش ورزش سه، پس از مدت ها اولین تمرین پرسپولیس با حضور عکاسان و خبرنگاران برگزار شد و بنا بر آنچه که رسم این تمرینات است، یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گل‌محمدی در این گفت‌وگو دوباره روی نکاتی انگشت گذاشت که قطعا در فوتبال ایران جنجال به پا خواهد کرد؛ او در این مصاحبه به تردید های رسانه ای درباره خریدهایش و همچنین فهرست منتشره از سمت باشگاه برای خرید بازیکنان جدید و همچنین آرای امروز کمیته انضباطی و تبرئه سرمربی استقلال یه شکلی کنایه آمیز صحبت کرد و باز هم این اتهام را تکرار کرد که به یک تیم (استقلال) همه جوره کمک شده تا بالاتر از پرسپولیس در جدول قرار بگیرد.

متن کامل صحبت های گل‌محمدی را بخوانید:

** وضعیت تمرینات در آستانه بازی با پیکان؟

* بچه‌ها خیلی با انگیزه هستند
یحیی با اشاره به تمرینات تیمش گفت: بعد از اینکه بازی را به آلومینیوم واگذار کردیم، چند روزی تمرین را تعطیل کردیم. بعد از آن تمرینات پرفشاری را استارت زدیم، یک بازی دوستانه با نفت مسجدسلیمان برگزار کردیم و فردا هم با نیروی زمینی آخرین بازی تدرکاتی را در پیش داریم. بچه‌ها خیلی با انگیزه و خوب بعد از بازی آلومینیوم تمرینات را شروع کردند و خیلی پرانرژی بودند.

* شش بازی حساس داریم
وی افزود: خوشبختانه از نظر بدنی و تاکتیکی این تمرینات به ما کمک کرد. قبل از بازی پیکان هم یک هفته فرصت داریم تا بتوانیم خودمان را بیشتر آماده بازی مهم با پیکان کنیم. شش بازی حساس در پیش داریم و مهمترین بازی هم بازی نخست با پیکان است که باید خیلی قدرتمندانه سه امتیاز را کسب کنیم و مدعی قهرمانی باشیم.

**فشار بعد از حذف از جام حذفی؟

* مقابل آلومینیوم یک نیمه عالی بودیم
سرمربی پرسپولیس در مورد حذف تیمش عنوان کرد: درست است اما پارسال هم از جام حذفی کنار رفتیم. مقابل آلومینیوم نیمه اول فوق العاده بازی کردیم و نمایش هجومی و برتر داشتیم، یکی از بهترین نیمه‌های فصلمان بود. گل خوردیم اما حریف فقط دو سه صحنه توانست به دروازه ما نزدیک شود. فکر کنم فقط با اشتباهات خودمان این اتفاقات افتاد. به هر حال جام حذفی و تک بازی است و اشتباهات اینطوری می‌تواند برای یک تیم جبران ناپذیر باشد. خودمان هم بعد از بازی خیلی اذیت و خیلی ناراحت شدیم به خاطر این نتیجه. انتظار نداشتیم جلوی هواداران این اتفاق رخ دهد.

* امیدوارم هواداران بیشتر از تیم حمایت کنند
یحیی با اشاره به ناراحتی بازیکنان توضیح داد: بیشترین کسانی که غمگین و ناراحت هستند، خود بازیکنان بودند. هواداران هم قطعا خیلی اذیت شدند. در لیگ هم شرایط امتیازی ما نسبتا خوب بوده، ما شش بازی داریم و استقلال با شش امتیاز بیشتر بالاتر از ماست اما خیلی امید داریم و نباید نسبت به قهرمانی ناامید باشیم. کار ما تازه شروع شده و شش بازی حساس و سرنوشت ساز پیش رو داریم و باید با همدلی، اتحاد و تمرین بیشتر برویم برای گرفتن تمامی امتیازات. خودم به این بچه‌ها باتوجه به این تمرینات بسیار امیدوارم و از هواداران می‌خواهم همانطور که تا الان از تیم حمایت کردند و بدون هیچ شکی، تمام این قهرمانی‌ها به خاطر حضور هواداران بوده، از تیم حمایت کنند. چیزی که مهم است باید چشم به بازی استقلال داشته باشیم و امید به اینکه امتیاز از دست بدهند اما همیشه گفتم به بچه‌ها که باید تمزکزمان روی کار خودمان باشد تا جواب زحمات هواداران را بدهیم.

**حمایت مدیران و شرایط مالی؟

* کمترین دریافتی را بازیکنان پرسپولیس داشتند
گل‌محمدی درباره وضعیت مالی سرخپوشان گفت: راجع به این مسائل مالی صحبت زیاد شده و از شروع فصل، پارسال و دو سال پیش، این مشکلات همیشه برای این تیم بوده و الان هم هست. باتوجه به شرایطی که الان هست، زیاد دوست ندارم در این باره صحبت کنم. فقط این را می‌خواهم بگویم اگر پرداختی به بازیکنان را رتبه بندی کنیم، تیم پرسپولیس با اقتدار انتهای جدول است و ما کمترین دریافتی را داشتیم.

* من 65 درصد گرفتم و بازیکنان 50 درصد
او با اشاره به دریافتی تیمش اظهار داشت: 50 درصد از قراردادمان را گرفتیم و یک ماه بعد بازیها تمام است. کادر هم 50 درصد گرفته و البته من خودم درصد بیشتری گرفتم بعدا نروند بگویند... من حدود 65 درصد گرفتم و واضح و شفاف بگویم چون یک جایی نوشته بودند 90 درصد دریافتی داشته. این هم به خاطر شرایط قراردادی ام بوده اما در هر صورت می‌خواهم این را بگویم که بحثی در این باره ندارم و تمرکزمان روی کار خودمان است. بالاخره بحث مالی یک روز برطرف خواهد شد باتوجه به اتفاقات خوب در خصوصی سازی و فکر کنم سالهای آینده این اتفاقات وجود نخواهد داشت. بچه‌ها امسال با همه مشکلات تحمل کردند و هیچ کدام از ما بحث مالی نداریم. من خودم از نتایج راضی نیستم اما امیدواریم در این شش بازی شرایط بهتری وجود داشته باشد و شرایط مالی حل شود.

**پایان قرارداد بسیاری از بازیکنان؟

* به باشگاه گفتم با ملی پوشان تمدید کند
وی در مورد تمدید قرارداد بازیکنان عنوان کرد: یک سری اولویت‌ها را داشتیم. پارسال هم به این مشکلات خوردیم و گفتیم با بچه‌های تیم ملی تمدید کنند و متاسفانه مشکلات زیادی هم برای تیم و بازیکنان به وجود آمد. امسال هم به باشگاه گفتم قرارداد بازیکنان ملی پوش که تمام می‌شود را باید از الان تمدید کنیم. هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و تمدیدی نداشتیم اما فکر کنم باشگاه با این بازیکنان صحبت‌هایی را انجام داده است.

* چرا فقط درباره پرسپولیس می‌نویسند؟
یحیی گل‌محمدی راجع به اظهارنظر درویش مبنی بر اینکه منتظر لیست یحیی است، گفت: من مربی کم تجربه‌ای نیستم و الان هم شش هفته حساس پیش رو داریم و هیچ مربی عاقلی نمی‌آید الان لیست ورودی و خروجی بدهد. الان 16 تیم لیگ برتری هست و نمی‌دانم چرا فقط درباره بحث نقل و انتقالات سایر تیمها یک جمله نوشته نمی‌شود؟ این مسائل بودار هستند و هدفی جز برهم زدن تمرکز تیم ما ندارند. اصلا دلیلی ندارد من برای فصل بعد به باشگاه لیست بدهم.

* نیم فصل گفتم قرارداد ملی پوشان را تمدید کنید
سرمربی سرخپوشان در مورد پایان قرارداد بازیکنان باتجربه اظهار داشت: به موقع باید در این باره صحبت شود. الان 6 بازی حساس داریم و اصلا موقع این حرف‌ها نیست. بحث تمدید با ملی پوشان هم برای قبل از عید بود و موقع نیم فصل. در همین حد گفتم که قرارداد ملی پوشان را تمدید کنید. اصلا بحث این نبوده که چه کسی را بخریم و چه کسی را نخریم. خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود اما به موقع. فقط تیم ما نیست و چرا در مورد 15 تیم دیگر صحبت نمی‌کنند؟

**وضعیت مصدومیت وحید امیری و عیسی آل‌کثیر؟

*باشگاه به عیسی کمک کند
او در مورد وضعیت مصدومیت دو بازیکن تیمش گفت: وحید دو سه هفته دیگر کار دارد.  تازه نرم دویی را شروع کرده است و بعد از دو هفته باید مجددا ام آر آی بگیرد تا ببینیم وضعیتش چطور است. عیسی خیلی دوست داشت بعد از مصدومیتش به تیم ما کمک کند؛ من از اینجا به خاطر حس کمکش تشکر می‌کنم. او بعد از مصدومیتش بسیار اذیت شد ولی این اتفاق افتاد و خوشبختانه به این نتیجه رسید که باید عمل کند. خودش نظرش این است که این عمل در یک کشور دیگر اتفاق بیفتد و این انتظار را دارد که باشگاه هم به او برای بحث‌های مالی عملش کمک کند. از باشگاه می‌خواهم هر کمکی از دستش بر می آید انجام دهد تا مشکل او حل شود و با سلامتی برگردد.

**مسائل داوری و قضاوت سیدعلی؟

*فوتبالی‌ها حرف‌هایم را می‌فهمند
گل‌محمدی در خصوص مسائل داوری بیان کرد: سخت است راجع به این مسائل صحبت کردن؛ همه تیم ها مشکلات زیادی داشته‌اند به جز یک تیم! این هفته‌های پایانی خیلی تاثیر گذار است و در سرنوشت تیم ها مهم است و امیدوارم که بهترین انتخاب‌های شان بتوانند این ۶ هفته را بدون هیچ مشکلی سوت بزنند. در آن جلسه کمیته انضباطی که من را شش جلسه محروم کرد به آنها گفتم، شما دو سه داور بی طرف بگذارید و صحنه ها را بیاورید و آنها اگر گفتند قضاوت یک طرفه نبوده من فوتبال را کنار می‌گذارم. آنها این کار را نکردند و شدیدترین جرایم را برای من در نظر گرفتند. صحنه‌های زیادی بود به طور مثال آوانتاژ هایی که نداد؛ توپ را بعد از خطایی که بود در آوردیم و موقعیت دو به دو شده و توپ به بازیکنان ما رسید و وقتی این صحنه را دید سوت زد و بازی را از آن جایی که خطا اتفاق افتاده شروع کرد! یا مثلاً خطایی که در اوایل بازی از نعمتی گرفت، تیم ما داشت فشار می آورد و با گرفتن یک خطای الکی حریف را از زیر فشار در آورد. سیلوا حداقل یکبار باید اخراج می‌شد یک کارت هم نگرفت. او ترابی و تمیروف را زد ولی کارت نگرفت. موارد زیادی بود و باید صحنه ها را ببینیم. داورها و آنهایی که فوتبالی هستند می‌دانند من چه می‌گویم. ممکن است یکسری افراد عادی متوجه نشوند ولی هر کس که در فوتبال بوده متوجه این داوری خواهد شد.

**تغییرات دفاعی و عدم استفاده از برخی خریدها؟

*پول آب معدنی نداشتیم و باید بازیکن می‌خریدیم!
سرمربی قرمزها در ادامه اظهار داشت: یک مقدار این تغییرات زیاد بود و این تغییرات به  تغییر سیستمی ما برمی‌گشت. دلیل دیگرش مصدومیت‌ها بوده و نتوانستیم زوجی که باید را انتخاب کنیم ولی در مجموع شاید می‌توانستیم این ثبات را بیشتر کنیم اما مصدومیت ها و مواردی که پیش آمد کار ما را سخت کرد‌. پارسال در مورد همین بحث تمدیدی ها که شما گفتید حسین کنعانی، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو بازیکنانی بودند که در هر خط ما بازیکنانی تاثیر گذار بودند؛ وقتی سه بازیکن در حد تیم ملی در فاصله ۱۵ روز از دست می‌دهید چه کار باید بکنید؟ باید بروید بازیکنی بخرید که در قواره آنها باشد؛ چنین پول و امکاناتی را نداشتیم. از دو سال قبل تا امروز شما یک چرتکه بیندازید می‌بینید که ۸ یا ۹ بازیکن ملی پوش از دست دادیم. گرفتن بازیکنان ملی پوش برای پرسپولیس هزینه‌بر است و شما باید یک پول زیادی برای رضایتنامه و قرارداد پرداخت کنید. ما یک زمان‌هایی بود که اینجا پول آب معدنی نداشتیم و بعد باید میرفتیم بازیکن می‌خریدیم!

*فقط بازیکن آزاد جذب کردیم
او در مورد نحوه جذب بازیکن‌های‌شان افزود: ما فقط بازیکنانی را می‌توانستیم بگیریم که فسخ کرده باشند. همین احمد گوهری اگر با صنعت نفت آبادان فسخ نمی‌کرد نمی‌توانستیم او را بگیریم. صحبتهایی با بیرانوند و نیازمند شده بود اما بودجه باشگاه این اجازه را نمی‌داد. الان هم مشکل داریم مگر اینکه این پول‌های بورس به باشگاه بیاید بتوانیم بازیکن بخریم. ما چنین مشکلاتی برای جذب بازیکن داشتیم. اما ما هر بازیکنی از دو سال پیش گرفتیم همان‌ها تیم را قهرمان کردند و به فینال آسیا بردند. ولی در آن برهه شرایط سخت شده بود و فقط بازیکنانی را می‌گرفتیم که فسخ کردند. بازیکنانی مثل فرشاد فرجی و علی نعمتی بازیکنانی هستند که رفتند، خانه شان را فروخته و پول رضایتنامه داده بودند. بازیکنانی گرفتیم که عاشق تیم بودند و این کارها رو کردند یا قراردادی نداشتند.
**قول قهرمانی به هواداران؟

*به یک تیم همه جوره کمک کردند
گل‌محمدی در ادامه در مورد کمک به تیم رقیب گفت: با این حال باز هم در کورس قهرمانی هستیم من با این صحبت هایی که کردم نمی‌خواهم حس ناامیدی به تیم یا هواداران دست بدهد. هنوز برای قهرمانی امید داریم هنوز تسلیم نشدیم و پا پس نمی‌کشیم و تا آخرین روز مسابقات می جنگیم تا تیم‌مان قهرمان شود. همه بازیکنانی که در تیم هستند افتخارشان پوشیدن پیراهن پرسپولیس است‌. آنها با جان و دل‌شان آمده‌اند و الان هم اتفاقات زیادی باعث شده که دوم جدول هستیم.بدون تعارف می‌گویم که به یک تیم واقعا کمک شد که الان بالاتر از ما هستند از احکام انضباطی بگیرید تا داوری؛ همه جوره به آنها کمک می‌کنند.

*قول جنگیدن می‌دهم 
او درخصوص اینکه آیا قول قهرمانی می‌دهد یا خیر اظهار داشت: دادن قول قهرمانی شاید درست نباشد اما قول می‌دهم با تمام وجود بجنگیم. در فوتبال صد در صدی وجود ندارد و هیچ مربی‌ای نمی‌تواند قول بدهد قهرمان می‌شویم یا به فینال آسیا می‌رویم. این قول را به همه هواداران‌مان می‌دهیم که در این شش هفته باقی مانده با تمام توان‌مان تلاش می‌کنیم، زحمت می‌کشیم و امیدوار به حمایت‌شان هستیم.

*شرایط لک خوب است
گل‌محمدی در پایان راجع به وضعیت حامد لک گفت: خوشبختانه مشکل لک برطرف شد و چند روزی است با ما تمرین می‌کند و شرایطش خوب بوده است‌. اگر لازم باشد به ما در بازی بعدی کمک می‌کند.