یحیی گل محمدی سرمربی جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبر ورزشی مهم اینکه یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شد. پیمان یوسفی در برنامه امروز ورزش و مردم: بنا بر شنیده های منابع موثق ما یحیی گل محمدی سرمربی فصل آینده پرسپولیس است و مالک پدیده با جدایی یحیی گل محمدی موافقت کرده است.

از برانکو تا یحیی گل محمدی

برانکو ایوانکوویچ ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ایمیل مربوط به فسخ قراردادش را با توجه به عدم پرداخت مطالبات خود به باشگاه پرسپولیس ارسال کرد تا تمام دست اندرکاران و هواداران این تیم را با شوک روبرو کند.

سرمربی سرخپوشان پایتخت در حالی از پرسپولیس جدا شد که مدیران این باشگاه قصد داشتند بخشی از مطالبات وی را پرداخت کنند اما برانکو حاضر نشد تا دوشنبه منتظر بماند.

ایرج عرب پس از اینکه نامه فسخ قرارداد برانکو را مشاهده کرد قصد داشت این موضوع را در سکوت کامل خبری پیش ببرد تا پس از عدم حضور برانکو یا نماینده قانونی اش برای دریافت پول اعلام کند این مربی علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته است و با وجود فراهم شدن طلبش هم از پرسپولبس به الاهلی رفت.

برملاشدن نامه برانکو سبب شد تا عرب چاره‌ای جز تأیید این خبر نداشته و هیأت مدیره باشگاه را به جلسه‌ای فوری فرا بخواند.

نشستی که هیچ خروجی خاصی در پی نداشت و آنها را برای خروج از فشار هواداران خشمگین پرسپولیس بر آن داشت تا بیانیه ای در حمایت از برانکو داده و وی را سرمربی تیم خود بدانند.

با این حال مدیرعامل پرسپولیس از صبح امروز همراه با پیمانکار باشگاه که نقش مشاور وی را نیز بر عهده دارد دنبال جانشین برانکو ایوانکوویچ افتاده اند. اتفاقی که همزمان با تجمع چند هوادار مقابل درب باشگاه در اعتراض به سیاست های ایرج عرب است.

از قرار معلوم آنها به فکر ارائه پیشنهاد به دو سرمربی سابق این تیم هستند تا خیلی زود تکلیف نیمکت تیم را روشن کنند. این دو سرمربی داخلی هستند و یکی تیم دارد و یکی هم در پایان لیگ هجدهم از تیمش جدا شد.

همچنین آنها قرار است همزمان بحث مذاکره با سه مربی خارجی را در برنامه خود قرار دهند تا بتوانند جایگزین برانکو را انتخاب کنند.

بنابراین اگر چه مسئولان این باشگاه اعلام می‌کنند همچنان به دنبال بازگرداندن برانکو هستند اما باید پذیرفت که این مربی تیم آینده‌اش را انتخاب کرده است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال این موضوع به فکر انتخاب جانشین برانکو ایوانکوویچ افتاده‌اند و در این بین یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده مشهد جدی‌ترین گزینه سرمربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود.

 

یحیی گل محمدی کیست؟

 

یحیی گل‌محمدی زاده ۲۸ اسفند ۱۳۴۹، دهکده میناباد، نمین، استان اردبیل بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است.

وی سابقه بازی در تیم‌های تراکتورسازی تبریز،پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و صباباتری و همچنین ۷۴ بازی و ۵ گل ملی را دارد.

گل‌محمدی مربی‌گری را در تیم تربیت یزد در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد،وی در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی تیم نساجی مازندران انتخاب شد،گل‌محمدی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخت، در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد اما وی در مهر ماه سال ۱۳۹۱ از این تیم جدا و به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال ۱۳۹۱ با برکناری مانوئل ژوزه، گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. گل‌محمدی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ در برنامه ۹۰ از سرمربی‌گری پرسپولیس کناره‌گیری کرداما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفتپس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می‌کشید در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۲ بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و از این تیم جدا شد.[۱۵] با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر خلیج فارس یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت.او حتی در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران توانست تیم سابقش را با تک گل دقیقه ۹۲ علی قربانی شکست دهد و در جدول رده‌بندی با سه امتیاز بیشتر، سه پله بالاتر از پرسپولیس علی دایی قرار بگیرد.

وی در بهمن ۱۳۹۳ از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به‌عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد.

گل‌محمدی در فصل ۹۴–۱۳۹۳ با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد.

او در فصل ۹۵–۱۳۹۴ برای دومین سال پیاپی تیم ذوب‌آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

 

پرسپولیس از میان چه گزینه هایی به یحیی رسید

 

گل‌محمدی اگر چه چندی پیش قراردادش را با پدیده تمدید کرد اما در چند روز اخیر خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه بندی در قرارداد او وجود دارد که در صورت پیشنهاد از پرسپولیس می‌تواند قراردادش را فسخ کند. باید دید این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر اما اصلی‌ترین موضوع این است که گل‌محمدی در حال حاضر جدی‌ترین گزینه سرمربیگری سرخپوشان به شمار می‌رود و حتی گفته شده تلاش برای حضور او در پرسپولیس آغاز شده است.

ناگفته نماند که از علی دایی و افشین قطبی نیز در بین گزینه‌های احتمالی جانشین برانکو ایوانکوویچ  نام برده می شد. البته مهدی حاج باقر، مدیربرنامه‌های این مربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد، مسئولان پرسپولیس تا این لحظه هیچگونه تماسی با او نداشته اند. قطبی در لیگ هجدهم هدایت فولاد را برعهده داشت، اما پس از پایان مسابقات با این تیم به توافق نرسید. او سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد و در تیم‌های آسیایی نیز مربی بوده است.

البته برخی مدیران پرسپولیس می گفتند یک سرمربی خارجی جای برانکو ایوانکوویچ را می گیرد. زلاتکو کرانچار کروات نیز که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد، چندی پیش از سرمربیگری تیم ملی امید کشورمان کنار گذاشته شد و البته اکنون در تهران است تا مطالبات خود را دریافت کند. البته قرار است او ساعت ۳ بامداد فردا (سه شنبه) راهی کرواسی شود. او با سپاهان در لیگ ایران قهرمانی را کسب کرد و از گزینه‌های جانشین برانکو ایوانکوویچ، هموطن خود است.

نام این چهار مربی در حالی رسانه‌ای شده که مسئولان باشگاه پرسپولیس نیم نگاهی هم به حضور مربیان خارجی نامدار در کادرفنی شان داشتند.

 

ماجرای بیانیه شدید اللحن پدیده

 

به دنبال شایعات روزهای اخیر در خصوص وضعیت سرمربی باشگاه شهر خودرو و نگرانی هواداران پرشور خراسانی این باشگاه بیانیه رسمی را منتشر کرد.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از  سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی شهر خودرو خراسان، متن این بیانیه که توسط روابط عمومی باشگاه منتشر گردیده است به این شرح است:

 

با سلام و احترام به تمامی هواداران خونگرم ، پرشور ، اخلاق مدار و پاک تیم فوتبال شهر خودرو خراسان ، هوادارانی که سرمایه‌های اصلی این باشگاه هستند.

 

باطلاع می رساند طی چند روز اخیر متاسفانه بداخلاقی ها و شایعات مکرری از سوی برخی افراد در خصوص جدایی آقای یحیی گل محمدی سرمربی محترم تیم شهر خودرو خراسان به گوش می رسد که لازم دانستیم در فاصله دو روز باقی مانده تا آغاز تمرینات تیم نکاتی را مطرح نماییم.

 

١- مالک و مدیران باشگاه شهر خودرو از نیم فصل دوم لیگ هجدهم صرفاً با اتکا به شما هواداران پای به میدان این رقابت سخت گذاشته‌اند و به منظور خوشحالی شما از هیچ تلاشی دست بر نداشتند و در نهایت نیز با عنایت امام رضا(ع) و تلاش کادر فنی محترم و بازیکنان موفق شدیم در لیگ هجدهم یک پایان تاریخی را برای فوتبال شرق کشور که همانا کسب سهمیه آسیایی بود رقم بزنیم.

 

٢- پیش از پایان فصل گذشته به جهت دغدغه های بسیار زیادی که به منظور نتیجه گیری در لیگ نوزدهم داشتیم تلاش کردیم تا در گام اول قرار داد آقای یحیی گل محمدی را تمدید نماییم که در تاریخ ٢٨ اردبیهشت ماه پس از جلسات مکرر موفق به این کار شدیم و پس از آن نیز با توجه به تفکرات سرمربی محترم تیم به دنبال یار گیری و تمدید قرار دادهای نفرات مورد نظر و همچنین برنامه ریزی برای شروع فصل شدیم.

 

٣- متاسفانه از هفته گذشته و با جدایی آقای برانکو از تیم پرسپولیس شایعات بسیار زیادی برای حضور آقای گل محمدی در این تیم مطرح شد و بی اخلاقی هایی زیادی را شاهد بودیم تا آنجا که حتی با توهمات عجیب و غریب وجود بندی کذایی را در قرار داد آقای گل محمدی با باشگاه شهر خودرو مطرح کردند که در صورت پیشنهاد از سوی تیم پرسپولیس ایشان می تواند قرار داد خود را فسخ کند!؟

 

٤- این موضوعات حتی تا آنجا پیش رفت که حالا مدیران محترم باشگاه پرسپولیس پا را فراتر گذاشته اند و سرمربی قانونی تیم شهر خودرو را در حالی که قرارداد ٢ ساله دارد گزینه نهایی هدایت تیم خود عنوان کرده اند! و قصد دارند کاری که باشگاه الاهلی عربستان بر سرشان آورد را بر سر تیم شهر خودرو بیاورند که البته خیالی باطل است.

 

٥-باشگاه شهر خودرو خراسان به صورت کاملا رسمی اعلام می کند که نه تنها باشگاه پرسپولیس و نه هیچ باشگاه دیگری حق مذاکره باآقای یحیی گل محمدی سرمربی قانونی تیم شهر خودرو خراسان را تا دو فصل دیگر که ایشان با تیم ما قرار داد دارد ، را نخواهد داشت و در صورت مسجل شدن پیشنهاد سرمربی گری باشگاهی به سرمربی محترم تیم شهر خودرو،قطعا آن را از طریق مراجع ذیصلاح تا احقاق حق پیگیری خواهیم کرد.

 

٦-همان‌طور که می‌دانید باشگاه شهر خودرو خراسان امسال علاوه بر حضور پر قدرت در لیگ برتر و جام حذفی ، حضور در آسیا را تجربه خواهد کرد ودر این راستا مدیریت باشگاه اقدامات مهمی را در دستور کار قرار داده است؛ اما باوجود رضایت عاشقان این تیم مردمی و ابراز لطف همیشگی آن‌ها از تحولات باشگاه، همچنان عده‌ای با انتشار اخبار، نقل‌قول‌ها و تحلیل‌های کذب و نادرست در رسانه‌های غیرحرفه‌ای، سعی در نا امید کردن هواداران و مردم خراسان بزرگ را دارند.

 

٧- باقدرت گرفتن باشگاه شهر خودرو و جو مثبتی که در بین تماشاگران عزیز تیم به وجود آمده، گویا افرادی در برخی تیم های دیگر ، که منافعشان به خطر افتاده ،حالا به پیکره تیم مردم خراسان ضربه می‌زنند که باید هویتشان برای همه مشخص شود. قصد این افراد حاشیه‌سازی برای تیم شهر خودرو است، تا بتوانند مدیریت ضعیف خود را توجیه نمایند.

 

٨- متاسفانه طی روزهای اخیر علاوه بر جو سازی های انجام شده برخی از مسئولین رده بالای ورزشی و فوتبالی نیز به دنبال برقراری ارتباط با مالک و مدیران باشگاه شهر خودرو هستند حال این سوال به وجود می آید که آیا برای این دوستان فقط تیم های سرخابی پایتخت مهم هستند و شهرها و مردم دیگر نقاط کشور سهمی در آن ندارند که اگر این طور است دوباره باید سوال کرد که پس چرا لیگ را با١٦ تیم برگزار می کنند!؟

 

٩- باشگاه شهر خودرو خراسان یک باشگاه کاملا خصوصی است که مدیران آن نیز به خاطر شادی مردم و خواست آن‌ها و خدمت‌رسانی وارد گود شده‌ اند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده نیز تا همین جای کار نیز بودجه دو برابری را نسبت به فصل گذشته در نظر گرفته اند و به همین خاطر از این پس هر فرد یا رسانه‌ای برخلاف منافع و ضرر باشگاه شهر خودرو کاری انجام دهد، این افراد را به هواداران عزیز معرفی خواهیم کرد و از طریق مراجع ذیصلاح مسایل آنها را پیگیری خواهیم کرد؛ این هشدار را هم به کسانی می‌دهیم که به دنبال تضعیف

 

تیم شهر خودرو هستند ، وباشگاه نیز به هیچ وجه از منافع خود و حق هواداران و مردم خراسان که پس از سالها تیمشان شرایط خوبی پیدا کرده است، کوتاه نخواهد آمد.

 

١٠-همانطور که آقای حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو نیز در روزهای گذشته مکرر عنوان کردند و به آن تاکید داشتند که در صورت درخواست باشگاه پرسپولیس مبنی بر دریافت رضایت نامه آقای یحیی گل محمدی به هیچ وجه و عنوانی اجازه جدایی ایشان را نمی دهیم، به هواداران پرشور مشهدی و مردم خراسان بزرگ نیز این اطمینان را می دهیم که آقای یحیی گل محمدی به تمامی بندهای قرارداد خود با باشگاه شهر خودرو خراسان پایبند است و از روز شنبه اول تیرماه نیز تمرینات تیم شهر خودرو خراسان با حضور اعضا کادر فنی ، بازیکنان و هوادارانمان در مشهد آغاز خواهد شد تا برای شروع لیگ نوزدهم استارت قدرتمندانه ای داشته باشیم.

با وجود این بیانیه حالا گویا پدیده نیز با رفتن گلمحمدی به پرسپولیس کنار آمده است.