باشگاه منچستر یونایتد در اوایل تاسیس خود تا آستانه نابودی کامل پیش رفته بود.

قصه حیرت انگیزی که درباره یونایتد نمی‌دانستید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، این باشگاه با نام مستعار Heathens در سال 1878 توسط کارگران انبار نیوتن هیث در راه آهن لنکاوی و یورکشایر واقع در شهر منچستر تأسیس شد.آنها در سال 1893 به دسته دوم لیگ فوتبال پیوستند و "L&YR" را از نام خود حذف کردند.

در سال 1902، هیتن ها با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند. بدهی های آنها که به بیش از 2500 پوند رسیده بود آنها را تهدید به ورشکستگی می کرد. کاپیتان باشگاه، هری استافورد مدیرعامل یک شرکت در شهر منچستر را راضی کرد تا سرمایه گذاری قابل توجهی در باشگاه انجام دهد.

تلاش‌های کاپیتان باشگاه و سرمایه‌گذاری هری استافورد نتیجه داد و باشگاه توانست زنده بماند و به کار خود ادامه دهد. در عوض دیویس که سرمایه بزرگی را وسط آورده بود به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد.

بعد از مدتی تیم تصمیم گرفت نام و رنگ جدیدی را برای شروع تازه خود انتخاب کند. پیراهن های طلایی و سبز رنگ آن ها به قرمز و سفید تغییر رنگ پیدا کرد. نام هایی مانند "منچستر سنترال" و "منچستر سلتیک" برای این باشگاه پیشنهاد شد اما نهایتاً منچستریونایتد به عنوان اسم جدید و نهایی آن‌ها معرفی گردید. آنها خیلی زود در سال 1906 به دسته اول صعود کردند و اولین قهرمانی لیگ خود را در سال 1908 به دست آوردند.