یک سایت عربی زبان به تمجید از سنگربان بلژیکی تیم رئال مادرید پرداخته و او را برگ برنده مادریدی ها در مصاف با منچسترسیتی عنوان کرده است.

سلاح اصلی رئال برابر سیتی بنزما نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب میان رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد و ستارگانی پرشماری در مسابقه‌‌ امشب به دنبال درخشش و اثرگذاری در نتیجه‌‌ دیدار مهم امشب هستند.

در حالی‌که نگاه‌ها به بازیکنان شاخصی چون کریم بنزما، وینیسیوس و مودریچ در اردوی رئال مادرید و کوین دی‌بروین، گابریل ژسوس و رحیم استرلینگ در جمع سیتیزن‌هاست اما نشریه اکیپ با تمجید از تیبو کورتوا، سنگربان رئال مادرید را با توجه به آمار و ارقام خود در لیگ قهرمانان اروپا قوی‌ترین سلاح باشگاه مادریدی دانسته است.

اکیپ در این‌باره نوشته است: «تیمی که قوی‌ترین حمله را دارد همیشه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برنده نمی‌شود، زیرا دفاع قوی نیز به کسب نتایج عالی و احتمالاً کسب عنوان قهرمانی در پایان کمک می‌کند و با حضور کورتوا در دروازه‌بان باشگاه ‌رئال مادرید، شانس آن‌ها برای صعود برای فینال بسیار بالا است.»

طبق آمار و ارقام منتشره از سوی نشریه فرانسوی، درصد گل‌هایی که کورتوا در اروپا در این فصل دریافت کرده است 0.88 در هر بازی بوده که آن‌چه بیشتر آمار او را قابل‌توجه می‌کند، میانگین 3 سیو در هر بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا بوده در شرایطی که آلیسون 1.93 و ادرسون 1.59 سیو در هر بازی داشته‌اند و آمار به‌خوبی نقش کلیدی کورتوا را نشان می‌دهد.

نرخ سیو کورتوا در هر بازی 78 درصد بوده و از این حیث با اختلاف نسبت به رقبایش توانسته کارنامه‌‌ بهتری از خود به‌جای بگذارد و براساس آمار او توانسته حداقل از ثبت 6 گل به ضرر رئال مادرید جلوگیری کند.