تصمیمات داوری از نحوه اعلام تا تکرار سه باره یک ضربه پنالتی در دیداری از رقابت‌های لیگ دسته دوم، باعث تعجب شده است.

سه بار تکرار پنالتی ؛ این داور را بی‌رحمانه نقد کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای این هفته از رقابت‌های لیگ دسته دوم، با اتفاق عجیبی در دیدار میان ایران جوان بوشهر و شهرداری بندرعباس همراه بود. دو تیم دارای شرایط کاملاً متفاوتی در جدول رده‌بندی هستند. بندرعباسی‌ها با حضور در رده دوم، یکی از بخت‌های اصلی صعود به پلی‌آف برای حضور در دسته یک به شمار می‌آیند و ایران جوان نیز با 8 امتیاز از 22 بازی در قعر جدول قرار داشته و سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی است.

بااین‌حال، دیدار دو تیم که در استادیوم شهدی نادر مهدوی بوشهر برگزار شد، با یک اتفاق غیرعادی همراه بود. در این بازی و درحالی‌که تیم شهرداری بندرعباس با 3 گل پیش بود، یک پرتاب اوت برای میزبان به دست آمد. پرتاب بلند علی راهرو به روی دروازه، با ضربه سر ادریس کوچکی مدافع شهرداری بندرعباس همراه شد اما در کمال تعجب، امیرحسین یزدانی داور مسابقه به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید.

مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که برخورد میان دو بازیکن از برخوردهای عادی یک مسابقه فوتبال بوده و کوچکی برای تصاحب توپ بازیکن حریف را کمی هل می‌دهد که این برخورد حتی منجر به ازدست‌دادن تعادل بازیکن ایران جوان و افتادن او روی زمین نمی‌شود اما داور مسابقه در تصمیمی فوق‌العاده سخت گیرانه به سود میزبان یک خطای پنالتی اعلام کرد.

این تصویر پنالتی اول است که به وضوح مشخص است که یک پای خسروی سنگربان شهرداری بندرعباس روی خط دروازه قرار دارد و تصمیم کمک داور برای تکرار آن بی دلیل بوده است.

پس از اعلام این پنالتی عجیب، مهدی قاسمی بازیکن ایران جوان پشت این توپ ایستاد و او ضربه‌اش را به سمت راست دروازه‌بان شهرداری بندرعباس زد که مهدی خسروی موفق شد به کمک تیر دروازه این توپ را مهار کند. درحالی‌که امیرحسین یزدانی داور مسابقه توپ را دنبال می‌کرد، با اعتراض افراد کنار زمین متوجه شد که رمضان رضایی مقدم کمک‌داور دوم بازی پرچم خود را به نشانه خطای دروازه‌بان بالا برده است.

این بار تصمیم رضایی مقدم کمک داور دوم برای تکرار پنالتی درست بود چون خسروی چند قدمی را به جلو آمده بود.

به اعتقاد کمک‌داور، هنگام زدن ضربه پنالتی ایران جوان پای مهدی خسروی روی خط نبوده درحالی‌که تصاویر تلویزیونی خلاف ادعای کمک‌داور دوم این بازی را ثابت می‌کند و گلر بندرعباسی‌ها هنگام این ضربه پنالتی مرتکب خطایی نشده بود. به هر شکل، ضربه پنالتی تکرار شد و باز هم قاسمی در مصاف با خسروی قرار گرفت که این بار نیز سنگربان شهرداری بندرعباس توپ را مهار کرد و باز هم رضایی مقدم کمک‌داور مسابقه پرچم خود را بالا برد و این مرتبه تصمیم او درست بود چرا که پای گلر میهمان روی خط نبود و او چند سانتی‌متری جلوآمده بود.

در کمال ناباوری، خسروی پنالتی سوم را نیز مهار کرد تا در شبی شگفت انگیر، موفق به ثبت کلین شیت شود.

این پنالتی مجدداً تکرار شد و در بار سوم، آریا معنی قصد داشت طلسم شکنی کند اما در کمال ناباوری، مهدی خسروی موفق شد این ضربه را نیز مهار کند و اتفاق جالبی را در استادیوم شهدی نادر مهدوی بوشهر رقم بزند. اتفاقی که از نحوه اعلام پنالتی تا تکرار ضربه نخست، همگی در نوع خود عجیب بودند.

لازم به ذکر است که این دیدار در نهایت با پیروزی 5 بر صفر تیم شهرداری بندرعباس به پایان رسید.