مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: به‌نظر من دولت تصور می‌کند که می‌تواند معیشت را فارغ از سیاست خارجی درست کند اما این اشتباه بزرگی است.

هاشمی‌طبا: دولت پنهان‌کاری می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبر سراسری، مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در آغاز درباره وضعیت فعلی کارنامه دولت رئیسی در برابر مشکلات معیشتی گفت: «دولت نسبت به تحقق وعده‌هایی که داده، شکست خورده است اما نسبت به واقعیت موجود شکست نخورده است؛  این وضعیت یک واقعیت اقتصادی کشور ماست و مشکلات جدی دارد که مهم ترین آن نقدینگی سنگین و تحریم‌های ماست اما این ها با خوش خیالی می گفتند مشکلات را حل می‌کنیم من همان اول دولت رئیسی گفتم نه این دولت بلکه هر دولتی هم روی کار بود چندان موفقیتی به دست نمی‌آورد اما در دولت روحانی و رئیسی همه سعی می‌کنند وضعیت را عادی جلوه دهند و معیشت مردم باید خیلی خوب باشد اما با وجود مسائل بین‌المللی که ما با آن مواجه هستیم چیزی بهتر نمی‌شود و با حل‌نشدن مشکلات خارجی چیزی تغییر نمی‌کند. البته دولت تلاش می‌کند اما نتیجه نمی‌دهد. کار از جاهای دیگری خراب است. در زمان روحانی که همه می‌گفتند دولت کاری نمی‌تواند بکند اما این دولت هم کاری نمی‌تواند بکند. تا وقتی ما یک تحول بزرگ در مسائل ژئوپلوتیکی و سیاسی و اقتصادی نداشته باشیم این مسئله همین‌طور ادامه دارد».

او در ادامه نسبت به واکنش جامعه در برابر مشکلات معیشتی پیش رو افزود: «ان‌شاءلله که مردم تحمل می کنند دولت هم باید مسائل خود را بیان کند. دولت خیلی از مسائل را پنهان می کند و نمی‌گوید که مسائل ژئوپلوتیکی در این موضوعات تأثیر دارد. اینها فکر می‌کنند تحریم و سیاست خارجی با معیشت تفاوت دارد. مهمترین خطر پیش روی ما فروپاشی سرزمینی است مشکل در انرژی، آب، فرونشست، هوا و... خیلی مهمتر از گرانی و تورم است و به این مسائل هم اصلا توجهی نمی‌کنند و امکاناتی به این حوزه اختصاص نمی دهند.دولت دچار خوش خیالی شده است».

هاشمی‌طبا در پایان درباره راهکار دولت در مواجهه با بحران‌های فعلی اشاره کرد: «به‌نظر من دولت تصور می‌کند که می‌تواند معیشت را فارغ از سیاست خارجی درست کند اما این اشتباه بزرگی است؛ مسائل مختلف مرتبط به هم هستند اما چشم را روی مسائل مختلف می بندند. دولت باید به حرف اقتصاددان گوش دهد وگرنه با ادامه رویکرد کنونی دولت، وضعیت فعلی همچنان ادامه خواهد یافت».