محمدکاظم انبارلویی گفت: آقای رئیسی با کسی تعارف ندارد و اگر لازم باشد کابینه را هم ترمیم می‌کند تا امور به بهترین شکل پیش برود.

رئیسی با کسی تعارف ندارد و لازم باشد کابینه را ترمیم می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چندوقتی است سخن از استیضاح برخی وزرا مطرح است؛ حال پرسش آن است که در مقطع کنونی استیضاح وزرا چه‌قدر می‌تواند مثبت باشد و چه قدر سختگیرانه است؟

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «داوری درباره عملکرد دولت در شرایطی که هنوز یک سال هم از عمر دولت نگذشته، شتاب‌زده است. این که همه نمایندگان مجلس هم خواستار استیضاح وزرا هستند، حرف درستی نیست. مجلس همچنان بنای همکاری با دولت را دارد تا در این مسیر مشکلات عمومی رفع شود. البته مجلس و دولت دو قوه مستقل هستند و هر یک وظایف و اختیارات مستقلی دارند اما به هر حال هم در مجلس و هم در دولت یک عقلانیتی وجود دارد که از تنش‌ها پرهیز شود تا در همگرایی مشکلات مردم رفع شود».

او ادامه داد: «اکنون یک ستاد مبارزه با گران‌فروشی و کنترل قیمت‌ها مشکل از جمعی از وزرا ایجاد شده است که چنین ستادی می‌تواند اوضاع را بهتر کند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته این حال فراموش نکنیم که بخشی از گرانی‌ها ناشی از زیاده‌خواهی کسانی است که در امر توزیع کار می‌کنند و بخش دیگر هم ناشی از تورم عمومی در تمام کشورهای جهان است و می‌بینیم که اعتراضات زیادی در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا به گرانی‌ها وجود دارد».

انبارلویی در پایان گفت: «آقای رئیسی با کسی تعارف ندارد و اگر لازم باشد کابینه را هم ترمیم می‌کند تا امور به بهترین شکل پیش برود. لزوما اشخاص مهم نیستند؛ مهم آن است دولت بتواند کارها را به خوبی انجام دهد و مشکلات مردم را رفع کند و آقای رئیسی هم حتما این معیار را دنبال می‌کند».